73 Reacties

één maand geleden

Vanaf volgend jaar kan je niet meer kiezen, en zit de nevenbevinding er standaard bij! Wij hebben er ook voor gekozen om met nevenbevinding te doen!

één maand geleden

Reactie op ethrym

Dit is niet waar. Sinds 2023 is het niet meer een studie. De 13-weken echo ...
Ah onze vorige was 2023 dus toen goed ingelezen en daarom toen het besluit genomen. Haha! Alsnog laten we het erbij

één maand geleden

Reactie op Feyre2024

Vanaf volgend jaar kan je niet meer kiezen, en zit de nevenbevinding er sta ...
Dat heb ik meer gelezen. Maar dat je volgend jaar niet meer kan kiezen heb ik nu niets aan :)

één maand geleden

Reactie op dutch-baby

Precies door de reden die jij omschrijft hebben wij gekozen voor de nipt zo ...
Wij hebben enorm schrik, juist omdat de nevenbevindingen vrij groot zijn. Dat er iets gevonden wordt en dat achteraf blijkt er niets aan de hand is. Dat het bijvoorbeeld in de placenta zit of bij mij zelf. Dan heb je enorm veel stress gehad om niets 😕. Goed dat jullie bij de eerste ingeving zijn gebleven! Er is ook geen goed of slecht hierin, maar veel mensen die hem wel gedaan hebben reageren met ja maar als alles goed is dan is je kindje gezond. Dat vind ik dan overkomen alsof je een foute keus maakt door de nevenbevindingen niet te doen

één maand geleden

Wij hebben voor nevenbevindingen gekozen. Vind het heel spannend al die onzekerheid en mogelijk onnodige stress die het kan opleveren. Maar voor die kans dat er wel iets uitkomt wat anders niet wordt gevonden, hoefde ik er niet over te twijfelen.

één maand geleden

Reactie op Ghisjhe

Wij hebben enorm schrik, juist omdat de nevenbevindingen vrij groot zijn. D ...
Wij hebben ook om die redenen gekozen voor zonder nevenbevindingen. In principe wilde mijn man met, maar hij snapt precied hoe ik dan alleen maar zou stressen en zei toen van laten we het niet doen. We wachten nu op de uitslag

één maand geleden

Wij met, willen graag overal op kunnen voorbereiden. Als er iets uit komt ken ik de vervolg stappen en zijn die bereid te nemen. Je weet dat het ook enkel in de placenta kan zitten maar liever dat je het vroeg weet dan dat er iets uit de 20 weken echo komt voor ons. Is voor iedereen heel anders en alles is hierin een goede keuze :)

één maand geleden

Reactie op jitte2

Wij met, willen graag overal op kunnen voorbereiden. Als er iets uit komt k ...
Ik vind het nog wel mooi dat je inderdaad noemt dat alle keuzes hierin goed zijn! Waar je ook voor kiest, het is goed en oke 🥰

één maand geleden

Wij hebben zonder nevenbevindingen gedaan, bij onze 1e ook. Als ze iets vinden is er een vrij grote kans dat het niet bij de baby zit. Die onzekerheid en stress kunnen we niet aan 😅.

één maand geleden

Mag ik vragen wat op jullie nipt formulier stond toen jullie gevraagd hadden zonder nevenbevindingen? Ik heb ook zonder nevenbevindingen aangevraagd maar zag gister dat op het aanvraagformulier staat ‘gekozen test: NIPT met nevenbevindingen’🙃

één maand geleden

Reactie op kdc1997

Mag ik vragen wat op jullie nipt formulier stond toen jullie gevraagd hadde ...
Heb de verloskundige even gebeld, dit was blijkbaar een foutje. Ik krijg dus de uitslag nu met nevenbevindingen (waar ik niet om had gevraagd). Hopen dat het allemaal goed is 🥴🙌🏼

één maand geleden

Wij hebben wel gekozen voor met nevenbevindingen, omdat ik me anders de hele zwangerschap afvraag wat als daar wel iets uit was gekomen. Dus voor mn eigen gemoedsrust deze beslissing genomen. Maar snap ook heel goed dat mensen er niet voor kiezen. Waar je zelf het meeste rust uit haalt denk ik :)

één maand geleden

Reactie op Ina33

Wij hebben zonder nevenbevindingen gedaan, bij onze 1e ook. Als ze iets vin ...
Dat snap ik! Mag ik vragen waarom er een vrij grote kans is dat het niet bij de baby zit?

één maand geleden

Wij hebben met nevenbevindingen gedaan. Ik vond het toch fijn om te weten. Onze vk zei dat er vaal vals positieven uit komen inderdaad, en dat ze het naar verwachting over een half jaar niet eens meer aan gaan bieden.

één maand geleden

Wij hebben vorige zwangerschap gekozen voor de nipt zonder nevenbevindingen, en deze zwangerschap doen we dat weer. Met name omdat ze bij nevenbevindingen van alles kunnen vinden, ook iets waarvan ze helemaal niet weten of en wat voor gevolgen het zal hebben voor je kindje. Daarbij kan je kindje ook nog iets hebben wat niet uit de nevenbevindingen van de nipt gevonden kan worden, dus dan is het nog steeds niet zeker dat alles goed is met je kindje, dat weet je uiteindelijk nooit 🥲 Voor ons zijn de nevenbevindingen nog te onzeker, met kans op veel stress voor niks, of juist valse geruststelling 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op mbmbmb25

Wij hebben met nevenbevindingen gedaan. Ik vond het toch fijn om te weten. ...
Echt waar? Dat is ook enorm rot een vals positieve uitslag.. Ik heb hier meerdere keren als antwoord gekregen dat vanaf januari 2025 de nipt standaard met nevenbevindingen gedaan wordt en je dus niet meer kan kiezen 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Bewust gekozen voor nipt met nevenbevindingen! Dit omdat het geen schade brengt aan het kindje en beide graag voorbereid zijn wat ons te wachten staat! Grootste kans is dat alles goed zit maar mocht er toch iets niet helemaal goed zitten dan willen wij dit graag onderzoeken want ook bij de nevenbevindingen kunnen net zo erge chromosoom afwijkingen opgespoord worden als bij de nipt.

één maand geleden

Reactie op mbmbmb25

Wij hebben met nevenbevindingen gedaan. Ik vond het toch fijn om te weten. ...
Volgens mij is dit niet waar?

één maand geleden

Vanmiddag wezen prikken voor de nipt beetje een chagrijnige vrouw bij het prik loket toen ik vroeg waar het heengestuurd zou worden zei ze Amsterdam wat dacht je anders ? 😂 ik heb aangeven dat ik heb gehoord dat er meerdere locaties zijn wist ze niks van af zei ze. Het kan hier 14 dagen duren ivm vakantie tijd zei deze mevrouw. We wachten af!

één maand geleden

Snap dat je het een lastige keuze vindt en erg spannend! Hier hetzelfde. Uiteindelijk gekozen voor de NIPT met nevenbevindingen. Na het prikken afgelopen vrijdag had ik veel angst. Twijfelde ik weer of het wel de juiste keuze was. Juist ook omdat ze iets bij mij zelf zouden kunnen vinden. Doodeng. Gelukkig was de uitslag er snel! Alles is goed. Geen bijzonderheden gevonden. Dat geeft dan wel weer een heel gerust gevoel! En zo leef je toch wat geruster naar de 20 weken echo toe. Het voelde als een soort extra bevestiging dat het goed zit 🐥