22 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op MissDec

Hier dezelfde twijfel en dan vooral betreft de nevenbevindingen. Ook omdat ...
Dit hadden wij destijds ook. De nevenbevindingen waren te algemeen en te breed, waardoor je platgezegd op alles een resultaat zou kunnen krijgen. Wij hebben ervoor gekozen geen nevenbevindingen te doen, omdat dit zoveel stress zou geven op iets wat bij de geboorte misschien niets zou zijn.

2 maanden geleden

Mijn verloskundige zei dat als iets uit de Nipt test naar voren kopt dit 80-90% met de baby te maken heeft. 10-20% zou het een afwijking van de placenta kunnen zijn. Want ze kunnen niet met 100% zekerheid zeggen of de afwijking in de placenta ook een afwijking bij de baby betekent. Volgens mijn verloskundige was dit bij de nevenbevindingen 20% kans op afwijking bij de baby en 80% kans op afwijking bij de placenta wat dus geen gevolgen hoeft te hebben voor de baby. Toen ik dat hoorde dacht ik dan kies ik alleen voor de nipt zonder nevenbevindingen. Ik vind 20% wel erg laag. Er bestaat dan een groter kans dat er niks met de baby aan de hand is, maar ik voor niks ga stressen. Dat is in ieder geval wat ik begreep