71 Reacties

3 maanden geleden

Ik wil hem zeker wel doen. Ik zie ook geen enkele reden het niet te doen. Als alles goed is dan is het goed haha (voor wat ze kunnen testen). Is het niet goed dan heb je opties. Ook als je niet van plan bent een zwangerschap af te breken of vervolgonderzoeken te doen dan weet je tenminste al dat je je moet voorbereiden op een kindje dat meer hulp nodig heeft. Ook handig als de dokters meteen na de geboorte kunnen klaarstaan mocht je kindje meteen zorg nodig hebben. Ik zie dus zelf geen enkele reden het niet te doen en vind dat eigenlijk struisvogelgedrag.

3 maanden geleden

Wij gaan het niet doen verwacht ik. Vorige keer ook niet gedaan. Ik wil echt geen vruchtwaterpuctie, en stel ze vinden iets, is dat de vervolgstap. Mochten we die niet doen zitten we alleen maar in extra onzekerheid. Daarnaast veranderd het niets aan de uitkomst, we zouden het nooit weg laten halen, dus zou het enkel zijn als een soort voorbereiding op wat er gaat komen. Maar door de eventuele extra onzekerheid die het met zich meebrengt verwacht ik dat we het ook deze keer niet gaan doen

3 maanden geleden

Ik will hem wel doen. Bij mijn 1e zwangerschap ook gedaan. Denk belangrijk om vooraf samen (met je partner) te bespreken wat voor jullie de keuzes zijn bij welke uitslag. Ervaring van de vorige keer was prima. Gewoon even bloed prikken. En toen waren er geen bijzonderheden, waardoor de ervaring natuurlijk ook beter is dan wanneer je wel een twijfelachtige of zelfs vervelende uitslag krijgt.

3 maanden geleden

Reactie op Fier

Wij gaan het niet doen verwacht ik. Vorige keer ook niet gedaan. Ik wil ech ...
Oh en als aanvulling; mocht er echt iets flink mis zijn, hebben we er vertrouwen in dat ze dat ook op de echo's wel zullen zien. Dus dan weten we het alsnog

3 maanden geleden

De nipt test gaan wij zeker doen, zo zijn we mocht er iets mis gaan goed op voorbereid… welke keus we gaan maken

3 maanden geleden

Wij willen deze zeker wel gaan doen. Mocht er iets uit komen dan kan je je er in ieder geval wat beter op voorbereiden. 😄

3 maanden geleden

Die ga ik zeker doen, wat de uitkomst ook zal zijn dan ben je toch voorbereid 🙏🏻

3 maanden geleden

Wij gaan hem wel doen.

3 maanden geleden

Zeker wel! Voor jezelf maar ook voor je kindje. Ik vind het geweldig dat de wetenschap ons deze zekerheid kan bieden, en zou niet weten waarom je hier geen gebruik van zou maken.

3 maanden geleden

Wij hebben afgelopen jaar de nipt gedaan en ons kindje was ernstig ziek. Hij had trisomie 13 het patausyndroom Als ik hem geboren zou laten worden zou hij maximaal maar 1 jaar worden en met alleen maar pijn en ongemakken. Dit wil ij me kindje niet aan doen en mijn andere dochter ook niet. Mocht de zwangerschap vorderen tot de nipt dan gaan wij hem zeker doen

3 maanden geleden

Ik ga hem wel doen maar net als de vorige keer zonder nevenbevindingen. Te vaak gelezen dat ze dan "iets" vinden maar niet weten wat, moeder wekenlang in de stress zit en er uiteindelijk niks aan de hand blijkt. Denk dat de nipt + 13 weken echo al heel wat uitsluit

3 maanden geleden

Reactie op Boy or Girl

Wij hebben afgelopen jaar de nipt gedaan en ons kindje was ernstig ziek. H ...
Knappe beslissing, lijkt me geen makkelijke geweest.

3 maanden geleden

Reactie op Lousb12

Ik ga hem wel doen maar net als de vorige keer zonder nevenbevindingen. Te ...
De 13 weken echo willen we sowieso. Maar misschien inderdaad nipt en niet de nevenbevindingen. Zo lastig om al die keuzes te maken.

3 maanden geleden

Reactie op Lousb12

Ik ga hem wel doen maar net als de vorige keer zonder nevenbevindingen. Te ...
Wij doen hem ook om deze reden zonder nevenbevindingen! Voor de derde keer, als alles goed gaat..

3 maanden geleden

Reactie op Lousb12

Ik ga hem wel doen maar net als de vorige keer zonder nevenbevindingen. Te ...
Wat bedoelt u met nevenbevindingen? Het is onze eerste zwangerschap

3 maanden geleden

Wij gaan inderdaad ook de nipt test doen. Alleen ook zonder nevenbevindingen 😄

3 maanden geleden

Reactie op Fier

Oh en als aanvulling; mocht er echt iets flink mis zijn, hebben we er vertr ...
Vorige zwangerschap nipt test gedaan, geen goede uitslag. Terwijl op de 13 wekenecho een perfect kindje te zien was. Op de echo is dus helaas niet alles te zien.

3 maanden geleden

Reactie op Marieke8585

Vorige zwangerschap nipt test gedaan, geen goede uitslag. Terwijl op de 13 ...
Zeker waar hoor. Gelukkig is dan de 20 weken echo er ook nog (wat ook niet waterdicht is natuurlijk). Maar met de nipt heb je ook een kans dat het alleen in de placenta zit en niet bij het kindje zelf. Gezien ik dus de vervolgonderzoeken sowieso niet wil doen, zou het mij extra onzekerheid kunnen geven. Maar ik snap het ook heel goed als mensen er wel voor kiezen :)

3 maanden geleden

Ik ga hem ook weer doen maar dan ook weer zonder nevenbevindingen. Ik zou graag willen weten wat er dan is dat we ons kunnen voorbereiden. Ook de 13 en 20 weken echo laat ik doen. Waarom zou je het niet willen doen? 😊

3 maanden geleden

Wij doen geen nipt en 20 weken echo, alleen een termijn echo. Zwangerschap afbreken is voor ons geen optie, dus dan zou het alleen zijn om je er op voor te bereiden. Zelf zou ik dat aan een kant wel fijn vinden, maar mijn man vind het geen fijn idee om daar tijdens de zwangerschap al steeds mee bezig te zijn. Natuurlijk hopen we dat ook dit kindje gezond is, maar zo niet is het ook welkom.