71 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Ghisjhe

Dat lijkt me ook vervelend dan. Dus je nipt was niet goed maar hebt wel een ...
Nee helaas niet. Nipt test gedaan, was niet goed. Toen vlokkentest en de uitslag werd toen bevestigd (zat dus niet alleen in de placenta). Iedereen moet helemaal zijn eigen keuze hierin maken vind ik :-). Maar wilde alleen aangeven dat alleen echo's geen zekerheid geven. Dus als je alleen daarop vertrouwt en denkt dat afwijkingen sowieso daarop wel te zien zijn (wat ik dus altijd dacht) is helaas niet zo. Het had goed gekund dat ook de 20 wekenecho ook prima zou zijn geweest, zeiden ze. Maar via nipt dus achter gekomen dat ons kindje helaas niet gezond was.

3 maanden geleden

Reactie op Ghisjhe

Ik begrijp hem niet helemaal. Je wil wel de nipt laten doen, maar zonder ne ...
Nee ik doe zonder. Omdat ze ook kunnen zien of er bij mij iets niet goed is of er kanker in de familie zit en dit vind ik niet belangrijk om daar dan een vruchtwaterpunctie of stress van te hebben en komt ook nog regelmatig voor dat het uiteindelijk niks is.

3 maanden geleden

Wel gedaan.. Wat de uitkomst ook is, mij brengt het rust om te weten of/wat er met mijn kindje aan de hand is. Het ligt ook aan de uitkomst, wat ons vervolg is (kwaliteit van leven kindje en rest van het gezin).

3 maanden geleden

Wij gaan de nipt test ook laten doen. Mij maakt het voornamelijk uit voor de twee syndromen die wat minder bekent zijn. Maar mijn vriend wilt alles weten. En ik vind het prima dus we gaan hem wel doen.

3 maanden geleden

Zijn er dames die eerder zwanger waren, de NIPT deden (incl nevenbevindingen) en alsnog uitslag kregen over geslachts chromosomale trisomieën? Ik weet dat in Nederland verloskundigen het eigenlijk niet mogen delen maar ze zien het vaak wel (want ze zetten al die chromosomen toch al op een rijtje). was benieuwd of ze het dan alsnog zeggen.

2 maanden geleden

Ik ga hem waarschijnlijk weer niet doen ken nu al 5 mensen met valse nipt dus zo betrouwbaar vindt ik hem niet. Vorige zwangerschap ook niet gedaan heb een onbezorgde zwangerschap gehad (wat mij veel waard is geweest) super mooie echo,s En een lieve mooie meid met downsyndroom gekregen.

2 maanden geleden

Reactie op Bambinobambi

Ik ga hem waarschijnlijk weer niet doen ken nu al 5 mensen met valse nipt d ...
Ik heb ook een zoon met Down Syndroom ❤️

2 maanden geleden

Ja ons kindje had ernstige afwijkingen en zou een jaar worden en leven met alleen maar last en pijn dit kunnen we ons kindje en zijn zijn zus niet aan doen! Wij gaan nipt doen mogen we zo verkomen☆

2 maanden geleden

Reactie op Bambinobambi

Ik ga hem waarschijnlijk weer niet doen ken nu al 5 mensen met valse nipt d ...
Wat bedoel je met valse nipt? Dat diegene een nipt uitslag kregen die zei dat ze een kindje kregen met bijv down syndroom en bleek dat dat niet klopte? Of juist andersom?

2 maanden geleden

Mijn schoonzus had een valse uitslag. Kwam down syndroom uit de test. Nogmaals bloed laten prikken met het zelfde resultaat. Uiteindelijk een vruchtwaterpunctie laten doen waar niets uit kwam. Toch ga ik wel een nipt test laten doen omdat ik er nog altijd wel op vertrouw en denk dat valse uitslagen zeldzaam zijn. Het vermoeden bij mijn schoonzus is ook dat de test niet correct is uitgevoerd.

2 maanden geleden

Hier 36 jaar en man 42 wij vinden het wel belangrijk om die test te doen. Waarom? Omdat wij niet willen dat we een kindje op de wereld zetten die bijv zwaar gehandicapt is of down syndroom heeft kindje vraagt daar niet om en vind het naast dat feit ook niet bijv met zware gehandicapt zijn verenigbaar met het leven ( onze denkwijze hoor) ik wil niemand voor zijn hoofd zetten en snap ook heel goed als je er wel voor wilt gaan in dat geval heb ik heel veel respect voor

2 maanden geleden

Wij doen geen nipt en ook geen 13wk echo. In beide gevallen hebben we om ons heen gezien hoeveel stress en verdriet een uitslag kan geven, welke uiteindelijk ongegrond blijkt.. Mijn zusje heeft bijvoorbeeld 7 wk gedacht dat ze een ernstig gehandicapt kind kreeg, omdat het buikvliesje van de baby nog niet gesloten was bij de 13wk echo. Dit zou mogelijk een gen afwijking of trisomie 18 zijn. Zoveel verdriet en onzekerheid. Maar gelukkig bleek ons nichtje bij de 20 weken echo kerngezond. Ik gun mezelf dan toch liever een zorgeloze zwangerschap, voor ons maakt de uitkomst van een test namelijk ook geen verschil☺️

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 2 mislukte nipts gehad en daardoor een vruchtwaterpunctie laten doen. Het is spannend, maar het voelt wel fijn om te weten of je kindje gezond is. Bij deze zwangerschap ga ik dus weer voor de nipt

2 maanden geleden

Reactie op Marieke8585

Wat bedoel je met valse nipt? Dat diegene een nipt uitslag kregen die zei d ...
Dat inderdaad ken er 2met het ziet niet goed en uiteindelijk niks aan de hand en 3 met niks aan de hand en toen bij de geboorte toch DS

2 maanden geleden

Wij gaan zelfs voor een vlokkentest. Ik ben erfelijk belast en we zijn het PGT traject gestart. Alleen tussendoor spontaan zwanger geworden.

2 maanden geleden

Reactie op Shari38

Hier ga ik alles doen. Nipt met neven bevindingen. Bij mijn vorige zwangers ...
Weet je toevallig wanneer je de uitslag krijg ik moest dinsdag ?

2 maanden geleden

Ik ga zowiso de nipt doen maar even vraagje dames die neven bevindingen zijn dat zulke ernstige aandoeningen dat er niet mee te leven valt of hoe moet ik dat zien ?

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Ik ga zowiso de nipt doen maar even vraagje dames die neven bevindingen zij ...
Dat kan je dus niet echt zeggen wat voor aandoening. Chromosomen afwijkingen zijn in vele soorten en maten. Dit zal dan vervolg onderzoek uitwijzen

2 maanden geleden

Wij gaan hem wel doen/hebben ook niet echt een keus. Vooral omdat wij al op leeftijd zijn (m'n vriend 46 en ik 39) en ook omdat het er 2 zijn wordt het ons ook ten zeerste aangeraden. Afbreken zullen we niet niet snel doen maar we hebben wel een grens getrokken wanneer we dit wel doen.

2 maanden geleden

Ik zou het zeker doen! Vorige zwangerschap ook gedaan, werd toen alleen nog niet vergoed, nu gelukkig wel! Kost best flink wat namelijk. Ik had ook met nevenbevindingen gedaan en ga dit deze keer ook doen