8 Reacties

één maand geleden

Dag lieve mama, Ik snap je stress enorm. Ik geef echter mijn ervaring” ieder heeft zijn eigen mening”. Ik heb voor de NIPT test gekozen om hiermee gewoon soort van uitsluiting te krijgen, mocht ik slecht nieuws krijgen dan wil ik mij daarop kunnen voorbereiden… ik koos voor de nipt test om me meer voor te bereiden op wat gaat komen, zekerheid heb je nooit maar mocht er wat uitkomen is genoeg informatie wat je alvorens zou kunnen inwinnen. Ik heb nooit gezegd dat als de nipt negatieve uitslag zou worden ik dan ook zou denken aan abortus, absoluut niet. “ mijn mening, mijn gedachtes”. Dus mocht je voor de nipt test kiezen zou ik vooral nadenken of het je goed zal doen, en of je dan open zou staan voor negatieve Uitslagen die je dan kunt omtoveren tot hoe veder wat moet ik nu allemaal weten. Groetjes,

één maand geleden

hier zwanger van 1 kindje maar bij de eerst geen nipt gedaan en kiezen er nu weer bewust voor geen nipt te doen zou persoonlijk niet kunnen een kindje weg te halen dus dan zien we wel bij de geboorte

één maand geleden

Bij mijn eerste zwangerschap twijfelde ik ook. Toen zei de vk, nou weet je wat, we doen het gewoon niet. Ga naar huis met die gedachte en kijk of het je rust geeft en zo niet, dan bel je over een week en dan kan het alsnog. Dat hielp me zo! De rust die ik inderdaad ineens voelde maakte dat ik bij nr 2 en nu ook bij nr 3 geen nipt test doe.

één maand geleden

Als je er toch niets aan wilt doen zal ik het laten vopr wat het is en ervanuit gaan dat ze de gekste dingen zien op de normale echo's!

één maand geleden

Wij hebben bij de vierde een fors verdikte nekplooi gezien bij de termijnecho. Ons raadde ze dus heel sterk een NIPT test aan. Voor ons was het kindje hoe dan ook welkom maar ik vond het wel fijn om me voor te bereiden op slecht nieuws (zoals Rainbow baby zegt). Toch na gesprekken met de verloskundige niet gekozen voor een nipt omdat ze met de 13 weken echo echt al heel veel eruit kunnen pikken. Een verstandelijke beperking natuurlijk niet maar vaak komt Down Syndroom met uiterlijke kenmerken. Niet altijd natuurlijk maar die gok hebben we dus genomen. Kindje kwam helemaal gezond ter wereld, mét enorme speknek dus of dat die nekplooi verklaart zullen we nooit weten😂

één maand geleden

Oh dit topic is wel een eye-opener. Wij zijn ook zwanger van een tweeling. Door mijn leeftijd (39) en medische geschiedenis moet ik de NIPT test doen zeiden ze. Maar heb er nog niet zo bij stilgestaan als nu door jouw topic. Dus is wel een nadenkertje😅 Had nl wel nagedacht over bepaalde afwijkingen, vooral die Edwards en Pataus. Maar mezelf niet gerealiseerd dat het met 2 zo anders is. We hebben 8 augustus pas de termijnecho. Dan zullen we hier vast meer over horen. Maar thnx iig dat je dit topic heb geopend. En ik mee kan lezen met de ervaringen van andere

één maand geleden

Ik ga ervanuit dat je zwanger bent van een twee-eiige tweeling? Dat betekent namelijk inderdaad dat, indien er afwijkingen worden gevonden, ze niet weten bij welke baby die afwijking zit. Het is dus meer de vraag; Wil je je kunnen voorbereiden op mogelijk een kindje met extra zorg, of ben er er oké mee om dit soort dingen pas te ontdekken na de bevalling? Ik denk dat die vraag je ook je antwoord geeft op het wel of niet laten doen van de NIPT. Bedenk je ook dat een goede uitslag meteen betekent dat beide kindjes geen chromosoomafwijkingen hebben. Ik wilde me graag kunnen voorbereiden op de mogelijkheid van een kindje met afwijking, omdat je dan meer aan het idee kan wennen. Dat gaf mij rust. 😊

één maand geleden

Helaas ervaring met hetgeen je beschrijft. Ik was vorig jaar zwanger van een vanishing twin. We kregen bij de uitslag van de NIPT helaas te horen dat er een nevenbevinding gevonden was. Achteraf bleek dit over kindje 2 (de vanishing twin) te gaan. Het DNA van kindje 2 is tot ver in de 20 weken in mijn bloed blijven zitten. Ondanks dat we weken in onzekerheid hebben gezeten, heb ik achteraf gezien nooit spijt gehad van onze keuze. Ik denk dat je jezelf vooral af moet vragen hoe belangrijk de uitslag voor je is. Zou je twijfelen over het voortzetten van de zwangerschap indien er iets gevonden wordt? In ons geval was dat wel zo, vandaar deze keuze. Gelukkig is alles goed gekomen en hebben we nu een super gezonde baby ❤️