12 Reacties

19 dagen geleden

Ik ben nu 14+4, iets minder ver dus, maar ook niets aangekomen. Mijn gynaecoloog zei deze week dat wel/niet aankomen op dit termijn niets zegt over of de baby goed groeit of niet. De baby is nog niet zó zwaar dat het echt verschil maakt. Dat komt uiteindelijk nog wel!

19 dagen geleden

Ik ben vandaag 18 weken en mijn gewicht is ook al stabiel sinds een week of 5. Ik was in mijn vorige zwangerschap ook vrijwel niets aangekomen & had een gezonde knul van 3600gram.

19 dagen geleden

Nu 14,5 week zwanger, Ik ben de afgelopen 3 weken 4,5 kilo afgevallen.. vond het zelf erg veel maar de verloskundige zei dat het niet uit maakt de baby pakt wat hij/zij nodig heeft

19 dagen geleden

Geen zorgen om maken, het maakt echt niets uit. Vorige zwangerschap ook heel minimaal aangekomen (in eerste instantie niets, uiteindelijk 7 kilo), nu met 15 weken -1,5 kilo ten opzichte van voor de zwangerschap en +1,5 kilo ten opzichte van wat een tijdje stabiel was. Vorige keer kon ik me daar heel druk om maken maar dat is echt niet nodig!

19 dagen geleden

Ik ben 2,5 kg aangekomen (volgens de gynaecoloog haar weegschaal maar 0,8 kg) bij 16 weken. Voor iedereen is dit anders. Als ik google vind ik dat je in het 1e trimester 0-2 kg aankomt. In het 2e trimester 6-9 kg en in het laatste maar iets van 3 kg. Die Kilo's komen echt nog wel. Ons kindje zelf weegt maar iets van 100 gram momenteen dus daar zal je nog weinig van merken. Je lichaam weet wat het nodig heeft.

19 dagen geleden

Ik ben nu 14+2 en aardig wat aangekomen! 4 kilo nu. Heb ook al wel echt een buikje die zichtbaar is. Ben niet misselijk geweest en de eetlust is er gewoon. Volgens de VK prima en niks om druk over te maken. Ieder lichaam is weer anders.

19 dagen geleden

Ik ben in mijn vorige zwangerschap 25 kilo aangekomen en had een baby van 3040 gram🤭. Tot nu toe met de tweede nog niets aangekomen met 17 weken. Dit is heel normaal. De meeste vrouwen komen nauwelijks aan of vallen af tijdens het eerste trimester en komen halverwege de tweede pas aan. Als je je zorgen maakt zou je kunnen overleggen met je verloskundige of een extra meting van de baby mogelijk is, dan krijg je waarschijnlijk wat geruststelling😊

19 dagen geleden

Ik was in het eerste trimester al 7 kilo aangekomen😅🥹 Bij mijn vorige zwangerschap totaal 20 kg aangekomen en er allemaal ook weer af.

19 dagen geleden

Reactie op Caitlinxo

Ik was in het eerste trimester al 7 kilo aangekomen😅🥹 Bij mijn vorige zwa ...
Ik ben trouwens bijna 18 weken en heb eerste trimester bijna niet gegeten. Behalve een weekje Italië lekker veel pasta oid

19 dagen geleden

Mijn gynaecoloog zegt dat meer dan 2kg bijkomen tot 20 weken eigenlijk niet zo goed is omdat je er nadien vaak nog 10 kg minstens bij krijgt. Ik ben nu 18 weken en 800 gram bijgekomen sinds het begin van de zwangerschap

19 dagen geleden

Ik ben 2,5 kilo afgevallen zelfs 😅 ben nu 15 weken, maar ik ben van mezelf al wat zwaarder en heb erg weinig eetlust sinds de zwangerschap, dus ik eet wel, maar alleen omdat het moet 😂 ik maak me er niet zo druk om. De baby groeit goed. Ik ga het wel even navragen bij de volgende afspraak bij de gyn, maar ga ervanuit dat ik vanzelf wel aan ga komen als de kleine blijft groeien 🤷🏼‍♀️

19 dagen geleden

Ik ben bijna 15 weken en nog geen kilo aangekomen en ook nog geen buik te zien (zie het zelf wel iets, maar een ander echt niet) en de baby groeit hartstikke goed. Draag ook nog gewoon m’n normale jeans, hoewel na het eten of ‘s avonds zeker even het knoopje los moet, haha. Iedereen zegt tegen me: geniet er maar lekker van, zodra je aankomt en een grotere buik krijgt, komen de ongemakken ;-) Dus dat probeer ik ook te doen ❤️ Hopelijk helpt dat je iets