13 Reacties

2 maanden geleden

Ik krijg mijn dochter alleen in haar bedje als ze al 10/20 minuten slaapt (in ons bed, vaak na voeden), en als ik een kruik heb neergelegd. Maar alsnog lukt dit de helft van de keren, de andere kijkt ze me aan van: waarom haal je me uit je eigen lekkere bed? 馃え馃き Ik hoop dat het vanzelf iets beter gaat! Succes ermee!!

2 maanden geleden

Reactie op RachelRvM

Ik krijg mijn dochter alleen in haar bedje als ze al 10/20 minuten slaapt ( ...
Hier kan ik hem savonds 2 uur vast hebben maar zodra ik hem in zijn bedje wil doen voordat hij het matras raakt zijn zn ogen al weer open of begint hij al te huilen met zijn ogen nog dicht馃槱 het ging een week of twee goed snachts in de cosleeper twee maanden geleden maar sinds hij kan staan is die niet meer veilig, dus nu ledikant naast ons bed maar daar heeft hij nog geen een x in geslapen. Weet echt niet hoe ik dat straks moet gaan doen op deze manier 馃珷

2 maanden geleden

Reactie op Essjex

Hier kan ik hem savonds 2 uur vast hebben maar zodra ik hem in zijn bedje w ...
Wat vervelend zeg!! Ik vind het zelf ook wel een gedoe hoor. En vaak slaapt ze nu 鈥榮 nachts bij mij, maar ik slaap echt slechter daardoor dus denk ook soms wanneer wordt het beter. Maar voor mij is het nu een paar weken minder makkelijk, dus hoop dat het bij een sprong hoort en het dus een fase is. Maak je het bedje warm? Dat is voor mij echt een dealbreaker voor haar, ik gebruik eentje die je kan opladen van stoov!

2 maanden geleden

Geen idee of het een oplossing kan zijn voor jullie maar heeft bij ons dochtertje wel gewerkt. Een groot vloerbed kopen voor je baby (echt groot, bv 200*120cm zodat je er zelf ook kan bij liggen). Dan kan je samen gaan liggen en stilletjes weggaan eens de baby slaapt. We doen dit nog steeds zo met onze dochter van bijna 3 jaar. Ons zoontje van 8 maand heeft er nu ook eentje en dat gaat ook goed. We vinden het ook handig dat we bij hen kunnen slapen als ze extra nabijheid nodig hebben of ziek zijn.

2 maanden geleden

Ik zou een slaapcoach overwegen. Je kunt hem leren om zelfstandig in een bedje te slapen en dat kan ook zonder huilen. Met bijv de pick up put down methode, of met persoonlijke begeleiding. Wij hebben zelf goede ervaringen met de methode van Bureau Van Slaap. Succes!

2 maanden geleden

Een belangrijk inzicht over wiegen: dit is iets dat een baby nooit zelf kan nadoen, dus als hij is gewend zo te slapen of in slaap te vallen, zal hij snel wakker worden als dit wegvalt en niet zelf in slaap vallen. Hij kan wiegen nou eenmaal nooit zelf nadoen en heeft dan dus altijd hulp nodig. Aan het begin is een baby vermoeider dus lukt wegleggen vaak makkelijker. Na 4 maanden veranderd dat en is het daarom van invloed op het doorslapen en inslapen als dit de slaap associatie blijft. Er zijn manieren ervanaf te komen, maar alle methodes vereisen inzet en geduld. Ik heb het ook nog niet helemaal uitgevonden, maar dit concept vond ik wel logisch en houd ik me aan vast als mijn geduld soms eens een beetje opraakt dat wiegen echt geen optie meer is.

2 maanden geleden

Reactie op Kelly2000

Een belangrijk inzicht over wiegen: dit is iets dat een baby nooit zelf kan ...
Bedankt voor dit bericht, ik heb hier nooit op deze manier naar gekeken, maar hoe stop je dan met wiegen ? Als ik niet wieg dan gaat hij ook echt niet liggen bij of op mij en enkel heeeel hard huilen..

2 maanden geleden

Reactie op Essjex

Bedankt voor dit bericht, ik heb hier nooit op deze manier naar gekeken, ma ...
Je kan het misschien combineren met op de billetjes tikken. En dan steeds minder wiegen totdat je alleen het tikken over hebt. Dit kan je namelijk in bed wel doen als baby op de zij of buik ligt, met wiegen kan dit niet. Dit zou je dan af kunnen bouwen. Door steeds langzamer en korter te tikken.

2 maanden geleden

Reactie op Essjex

Bedankt voor dit bericht, ik heb hier nooit op deze manier naar gekeken, ma ...
Die baby heb ik ook. Wat nu een beetje werkt is dat ik de tijd neem voor het slaapritueel, waarbij ik hem eerst rustig maak door te wiegen, maar nog niet dat hij slaapt. Dan ga ik met hem zitten, wel nog in mijn armen. Vervolgens begin ik op zijn billen te tikken, die tip las ik net ook al, ipv het wiegen. Dat werkt bij mijn baby rustgevend, maar had ik tot 7 maanden nog nooit gedaan. Ik merk dat ik best hard moet tikken vanwege de luier en precies waar zijn bilnaad begint. Denk dat het voor iedere baby net een plekje kan zijn, want het bootst na waar zijn billen tegen mijn hart zaten voor de laatste paar maanden in de buik. Het lukt mij nu om hem dan weg te leggen na 5 minuten. Als hij weer wakker wordt in bed ga ik daar door met tikken op zijn zijtje.. hoop dat je hier iets mee kunt. Als dit steady werkt, ga ik verder met hem slaperig maar wakker in zijn bed leggen.

2 maanden geleden

Reactie op Julie1991

Geen idee of het een oplossing kan zijn voor jullie maar heeft bij ons doch ...
Dit ben ik maar ook gaan doen met onze baby van 8 maanden, werkt perfect met bv 馃グ

gisteren

Hier zelfde probleem, maar dan is het de kinderwagen of samen met mij in bed. Ik krijg hem overdag of in de avond hem niet in zijn ledikantje wakker in bed om dan te slapen. Het vecht tegen zijn slaap. Binnenkort is de kinderwagen te klein, dus nu oefenen met de ledikant. Ook veel geprobeerd, ook billen tikken. Hebben nu Nunki lakentje sinds 1 dag. Hopelijk lukt dat. Als hij snachts slaapt is hij ook heel bewegelijk. Hij is nu 9.5 maand. Het bewegelijke heeft hij altijd al gehad en slechte slapen.

14 uur geleden

Tip: Lees/luister het boek "zachte nachten". Interessante inzichten over de slaap van een baby en handvaten hoe je ermee om kan gaan.

3 uur geleden

Het was 3/4 weken geleden ineens klaar met bij ons in bed willen slapen, werd elk half uur wakker bij ons in bed. Na twee nachten dacht ik stop hem in zn bed, en ja hoor hij sliep 馃槉 nachten gaan wel verschillend van 1 keer wakker worden tot 8 keer. Zelfstandig in slaap vallen lukt nogsteeds niet maar in het begin wiegen en daarna op de billetjes kloppen zoals de tips hier boven beschreven die helpt ontzettend馃槉 Na twee nachten ook overdag in zijn bed gedaan en ook dat ging ineens wel, nu proberen we de 2/3/4 wakker methode aan te houden maar dat gaat ook nog wisselend op hoelang zn slaapje duurt. Al met al een dikke vooruitgang, hopelijk ook nog optijd naar zijn eigen kamertje voordat zijn zusje komt, maar anders komt het ook wel goed馃グ