17 Reacties

2 maanden geleden

Deze zin: Nu voelt schoonzus zich achtergesteld op schoonmoeder want 'die wordt voorgetrokken qua oppassen'. Daar gaat iets niet goed, jullie wensen en wat jullie het beste vinden voor het kindje staat ALTIJD op nr 1. Hier zet zij zichzelf centraal en niet hoe ze jullie kan helpen. Ik zou haar hartelijk bedanken voor haar aanbod en zeggen dat je het enorm waardeert, maar dat je je vast wil houden aan het originele plan omdat dat consequenter is voor de kleine en meer ritme biedt. Dat je totaal niet wilt dat ze zich zo voelt dus graag met haar kijkt naar een ANDERE manier waardoor ze zich alsnog betrokken voelt. En dan dikke punt, lekker loslaten, wat daar ook van gevonden wordt :)

2 maanden geleden

Geen van beide een oppasdag geven als ze er zo kinderachtig mee omgaan. Je schreef in het begin die ene oppasdag ook niet nodig te hebben? Zou je kindje niet wegbrengen om een ander te plezieren die er niet eens volwassen mee omgaat.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Geen van beide een oppasdag geven als ze er zo kinderachtig mee omgaan. Je ...
Ah ja, daar heb ik een typfout gemaakt. Helaas moeten wij allebei werken , en hebben we 3 dagen oppas nodig....

2 maanden geleden

Reactie op josephine18

Ah ja, daar heb ik een typfout gemaakt. Helaas moeten wij allebei werken , ...
Ja ik vermoede het nadat ik het nogmaals las, was tijdens het typen vlug even gaan teruglezen en niet ver genoeg naar boven gescrolt. Kan je kindje een dag extra naar het kinderdagverblijf? Anders is het echt jullie die kiezen hoe het zal gaan!

2 maanden geleden

Je zegt: 'wat mij betreft ditditdit'. Nou, klaar dan toch 😅? Jouw kind, jouw wensen. Er valt niks aan te vliegen behalve deze personen informeren over wat jij wilt, klaar

2 maanden geleden

Voor je kindje is het ook fijner om niet te veel te wisselen qua oppas.

2 maanden geleden

Gevoelens van je schoonzus zijn een haar probleem. Je kan natuurlijk wel voorstellen dat zij mag oppassen als jullie een avondje weg gaan of iets. Maar voor je kleine zou ik idd niet meer dan 2 vaste oppassen hebben ritme en rust ist beste. En zo te lezen passen jullie je al aan met verjaardagen en kerst en zo dus tis ook een leer goed he

2 maanden geleden

Fijn om toch even de bevestiging te lezen dat we het lekker zelf mogen beslissen ofzo. Dan maar geen goede lieve vrede 😅

2 maanden geleden

Reactie op Laura95San

Deze zin: Nu voelt schoonzus zich achtergesteld op schoonmoeder want 'die w ...
Thanks, goede tips om het een beetje tactisch aan te pakken

2 maanden geleden

Ik zou vooral doen waar jij je goed bij voelt 😊 Dat is het belangrijkste. Het is jouw kindje en jouw gezin

2 maanden geleden

Sorry maar het is jullie kindje. Ik begrijp heel goed waar je het over hebt. Je hoeft helemaal niemand tevreden te stellen! Het is jullie eigen keuze wie op jullie je kindje mag passen! Zolang jullie je er maar goed bij voelen. Het kind heeft hier zelf ook niks aan hoor, en je belemmerd jezelf er alleen maar mee🩷

2 maanden geleden

Je kind is geen jojo. Natuurlijk ga je het doen zoals het goed voelt voor jou. Daar heeft ze maar rekening mee te houden. Vind ik😊

2 maanden geleden

Het is heel begrijpelijk om de lieve vrede te willen bewaren, maar het kan ook heel erg killing zijn als je daarmee steeds over je eigen grenzen gaat. Of erger (en dit gebeurt ongemerkt denk ik best vaak), over de grenzen van je kind. Niet dat jullie dit doen! Begrijp me niet verkeerd. Maar misschien is dit een goed en natuurlijk moment om jullie eigen wensen wat meer op de voorgrond te zetten en er geen doekjes om te winden. Hoeft niet op een vijandige manier, maar zou de nodige gesprekken over wensen en grenzen zeker niet uit de weg gaan. Voor jullie zelf en voor jullie kindje 😘

2 maanden geleden

Laat de planning zoals het is en zet schoonzus in voor 1x in de 2 a 3 weken in voor date night. Dan hebben je vriend en jij ff een speciale avond voor 2. Houd hij iedereen te vriend en jij behoud de rust. Succes 🤍

2 maanden geleden

Het gaat hier toch om jullie kind en niet de gevoelens van je schoonzus? Als je voordien zelf al niet hebt gedacht om haar te nemen als oppasser, dan zou ik dat nu ook niet doen. En al zeker niet als ze zichzelf opdringt. Hier zou ikzelf niet over twijfelen. 1 dag schoonmoeder, 2 dagen gastouder en de rest voor jullie.

2 maanden geleden

Ik zal zelf om helemaal het gedoe te voorkomen zelf zorgen voor de 3 dagen opvang elders en in nood je schoonfamilie achter de hand hebben.. Dan voelt niemand zich minder dan de ander en hebben jullie niet het gedoe van hun probleem haha

2 maanden geleden

Lekker doen wat jullie willen jullie het fijnste voor jullie kindje lijkt. De rest doet er niet toe