Ik zal het proberen kort en bondig uit te leggen...
Ik ben in verwachting van ons eerste kindje, ben zelf enig kind, mijn ouders gaan geen rol spelen in het oppassen.
De ouders van mijn vriend willen graag een dag in de week oppassen, we hebben hier ook al een goed gesprek over gehad, verwachtingen gemanaged, etc.
Kindje zou twee dagen per week naar een gastouder gaan, en de rest ben ik of mijn vriend thuis, so far so good.
Vriend heeft ook een zus, band is prima. De band tussen mijn schoonzus en schoonouders is slecht, een soort stilzwijgende ruzie. Bloedirritant want we moeten verjaardagen, kerst, etc. altijd uitkienen of twee keer vieren.
Nu voelt schoonzus zich achtergesteld op schoonmoeder want 'die wordt voorgetrokken qua oppassen'. Dat wil zij ook graag een dag in de week of dag in de twee weken. Als we bij schoonmoeder aankomen met gewijzigde plannen, ene week schoonmoeder, andere week schoonzus, hebben we ook daar hommeles.
Mijn vriend zit er tussen, wil iedereen te vriend houden (snap ik) en weet het ook niet meer. We hebben beide zo geen zin in dit gedoe. Ik heb zoiets van; het is ons kindje, volgens mij bepalen wij hoe of wat en hoeven we ons niet te verantwoorden. Wat mij betreft 1 dag schoonmoeder, 2 dagen gastouder, de rest thuis, schoonzus als achterwacht.
Ik wil niet 1 dag schoonmoeder, 1 dag schoonzus, 1 dag gastouder, de rest thuis want ik zou zelf ook gek worden van steeds ergens anders heen moeten.
Maar ja dat is lekker makkelijk gezegd zonder rekening te moeten houden met iedereen...
Hoe zouden jullie dit aanvliegen?