5 Reacties
9 maanden geleden
Wat vervelend. Mijn kleine had het ook een twee weekjes terug. Vooral ook onrustig en kapotte billen. Weet je zeker dat op de billen het luieruitslag is? Het kan ook namelijk schimmel zijn maar dan zijn de billen vuurrood, als dit het geval is dan doet dit natuurlijk ook pijn. Mocht je twijfelen of het schimmel is neem even contact op met de huisarts want dan moeten de billen met een zalfje behandeld worden. Moet wel bekennen dat door de Nystatine de spruw bij ons snel weg was, max 2 dagen. Succes en sterkte
9 maanden geleden
Reactie op Norailyas
Wat vervelend. Mijn kleine had het ook een twee weekjes terug. Vooral ook o ...
Aanvulling in verband met de schimmel. Ons eerste kindje heeft ook spruw gehad en de kinderarts zei dat dit vaak hand in hand ging met een schimmel aan de poep. Wij moesten zowel de spruw in de mond behandelen als de schimmel aan de poep (zag er inderdaad uit als extreme luieruitslag). Ik weet niet wat gebruikelijk is in Nederland, maar wij moesten Daktozin smeren bij elke verluiering.
9 maanden geleden
Wij hebben de kuur ook gekregen, maar niet afgemaakt ivm de bijwerkingen. Onze dochter huilde nonstop na de dosis, na de 3e dosis waren we zo kapot dat we ermee zijn gestopt en ze stopte ook meteen weer met huilen. Ze heeft alleen een witte tong, verder nergens last van. We houden alles schoon, tepelhoedjes uitkoken na ieder gebruik enz en we gebruiken kokosolie. Het wordt nu al minder!
9 maanden geleden
Mijn kleine heeft sinds vandaag spruw maar deze bijwerkingen komen door de spruw en niet door de nystatine zegt mijn dokter. Ik hoop dat het bij ons snel gaat werken want ook hier krampen.