14 Reacties

één maand geleden

O joh, dat is niet fijn! Obstipatie is volgens mij wel een veelvoorkomend kwaaltje bij zwangerschap. Maar als het zo lang duurt zou ik er wel even achteraan gaan. Maar die medicijnen krijg je zeker niet zomaar mee bij de apotheek, toch? Ben je er al voor bij de dokter geweest? Heeft die niet iets gezegd over hoe snel het zou moeten werken en wanneer je weer aan de bel moet trekken?

één maand geleden

Ik heb ook last van obstipatie. Het is alleen bij mij dat ik een paar dagen niet naar de wc kan en dan ineens moet want ik heb diarree. Aanbeien zijn nu ook aan het lijstje toegevoegd. Het is vooral heel vervelend en kan extra druk geven, volgens mij is het niet heel erg gevaarlijk.

één maand geleden

Misschien niet het allergezondste, maar dat zijn die verschillende medicatie ook niet😅, is simpelweg cola. Bij mij helpt dat toch echt het beste..

één maand geleden

Reactie op MeralZ

Misschien niet het allergezondste, maar dat zijn die verschillende medicati ...
Bij mij Rivella! Met een klein uurtje na dat ik dat gedronken heb moet ik.. 🤣

één maand geleden

Reactie op MeralZ

Dit neem ik juist als ik diarree heb, omdat het bij mij stopt 🙈

één maand geleden

Reactie op Miesvdv

Dit neem ik juist als ik diarree heb, omdat het bij mij stopt 🙈
Ja klopt, het stopt bij diarree, haalt misselijkheid weg. En versnelt de spijsvertering bij verstopping🤭

één maand geleden

Drink je genoeg water bij de macrogol? Echt een vol glas water erachteraan en 2L vocht per dag

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ik heb je een verzoek gestuurd.

één maand geleden

Hier is de sleutel! Smorgen een eetlepel olijfolie op de lege maag! Daarna gewoon wat drinken en binnen notime komt het!

één maand geleden

Kan je (in overleg met je huisarts) niet een klysma gebruiken voor nu? Voor mij helpt het om probiotica te slikken. Hielp tijdens mijn eerste zwangerschap al en nu weer. Dat is wat 'natuurlijker' misschien dan de dingen van de apotheek maar ik heb dit verder niet onderzocht ofzo hoor. Olijfolie kan ook werken. Bij mij werken alle andere dingen niet. Veel mensen zeggen ook kiwi eten of op een lege maag een glas koud water drinken maar dat doet bij mij echt niets.

één maand geleden

In de ochtend 2-3 glazen lauw water drinken en een beetje in beweging blijven. Dat helpt bij mij als een malle.

één maand geleden

Meid ik voel met je mee. Ik ben al ruim 3 weken!!!! Niet geweest. Had al vanaf begin de zakjes a 6 stuks per dag. Vorige week lactulose op recept gekregen, deed niks. Gister en vandaag een klysma gedaan, doet niks! Ik heb er nog 1 voor morgen maar ben ook echt radeloos. Het zit zo vast en heb zoveel pijn. Hoopte onwijs dat de klysma DE oplossing zijn. Ben ten einde raad. Heel veel sterkte ook voor jou. Liefs

één maand geleden

Hier helpt het mij om in de ochtend Griekse yoghurt in de blender te doen met een banaan en frambozen, even tot gladde massa blenden en dan in een kom en een kiwi gold er doorheen… ik kan als een malle naar de toilet 😅 misschien helpt dit ook voor u?

één maand geleden

Reactie op MeralZ

Bij mij koffie met melk😂