8 Reacties

één maand geleden

Volg mee!

één maand geleden

Ik had dat twee weken terug ook. Echt veel pijn aan die knobbel onder aan mn rug, net naast mn ruggengraat. (SI-gewricht heet die). Mn bil had ik nu geen last van maar eerder in mn zwangerschap wel. Allebei de klachten alleen links. Ik heb wat mensen rond gevraagd. Ze raadden me zo'n zwangerschapsband aan die je buik en rug ondersteunt, en de oefening op de foto. Dat samen helpt me enorm! Ik heb zelf het idee dat zitten bij mij heel slecht is. Vooral op een matras of zachte bank of in de auto. Dagen dat ik werk en dus vooral loop, sta en zelfs wat til voelen beter dan dagen dat ik vergadering heb of thuis zit. Als ik veel zit heb ik veel meer pijn. Dan is liggen (zeker op mn rug) ook pijnlijk en vind ik niet echt een houding meer om mn rug te ontspannen. Maar nu twee weken verder met die tips gaat het dus heel goed! Zwemmen voelde ook heel goed trouwens. Ik hoop dat je er wat mee kan! Succes!

één maand geleden

Reactie op mayo123

Ik had dat twee weken terug ook. Echt veel pijn aan die knobbel onder aan m ...
Dankjewel voor je reactie!!!

één maand geleden

Reactie op EsméeElise

Dankjewel voor je reactie!!!
Alsje. Lijkt het op wat hij hebt?

één maand geleden

Reactie op mayo123

Alsje. Lijkt het op wat hij hebt?
Het heeft bij mij vooral ook te maken met de hoeveelheid beweging. Wandelen met de hond, bukken, op m’n knieën om iets schoon te maken, koken en dan eind van de dag doet het zeer in m’n onder rug.

één maand geleden

Reactie op EsméeElise

Het heeft bij mij vooral ook te maken met de hoeveelheid beweging. Wandelen ...
Ok,misschien dat je met zo'n band ook wel geholpen bent. Omdat je dan als je staat en loopt ondersteuning hebt. Succes ermee!!

één maand geleden

Ik loop hiervoor bij de bekkenfyio en ik doe meerdere malen per dag een spreidoefening. Hiervoor lig je op je rug met je voeten tegen elkaar en je knieën naar buiten in een spreidstand. Dit houd je even vol en daarna weer met je knieën naar elkaar. Dit herhaal je een paar keer. Verder ga ik regelmatig op de bank in kleermakerszit zitten, waarbij ik dan iets achteroverleun (hoek van ongeveer 120°). Hiermee ontlast je je SI gewricht.

één maand geleden

Reactie op Leo7

Ik loop hiervoor bij de bekkenfyio en ik doe meerdere malen per dag een spr ...
Dit heb ik ook van mijn fysio geleerd. Ga ook bijna wekelijks, dan trekt zij het ook ‘los’. En yoga/ Pilates. Sterkte!