15 Reacties

3 weken geleden

Je zou denken dat 90cc wel erg weinig is voor een baby van 4+ maanden en dat het daarom niet vreemd is dat ze om de 2 uur komt? Als ze echt niet meer wilt drinken kan je daar natuurlijk niet veel aan doen. Mijn zoontje drinkt 3 keer 180cc en 1 keer 210cc. Ik gebruik ook JPM. Heb je al advies gevraagd bij het Cjg?

3 weken geleden

Reactie op Kimberley2802

Je zou denken dat 90cc wel erg weinig is voor een baby van 4+ maanden en da ...
Ja idd. Daarom drinkt ze dus zovaak. Ja advies van het cjg was of JPM stoppen (niet mogelijk ivm veel spugen) of grotere speen. Ze heeft verder goed gewicht dus ze weten het eig ook niet

3 weken geleden

Geef je voeding voor of na het slapen? Als je nu voor het slapen geeft, dan zou je kunnen proberen na het slapen te doen. Dan is ze wakker genoeg om de fles te drinken.

3 weken geleden

Ik zit hier met ongeveer hetzelfde… ze drinkt gewoon vaak niet meer dan dat waardoor het idd zo vaak is… volgens mij kan je niet anders dan volgen. Of wat ik soms doe is haar toch een beetje proberen rekken dmv afleiding ofzo. Maar dan mag ze echt niet overstuur geraken want dan lukt dat niet. En door langer te wachten drinkt ze dan soms toch wel iets meer.

3 weken geleden

Zelfde hier! Ik denk dat er niks anders op zit dan het ritme van je kindje te volgen :)

3 weken geleden

Als je kijkt naar de natuurlijke maaginhoud van een baby lalecheleague is dit helemaal geen gekke hoeveelheid; https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/

3 weken geleden

Je zou een grotere speenmaat kunnen proberen

3 weken geleden

Reactie op iowe

Je zou een grotere speenmaat kunnen proberen
Oh dat al geprobeerd. Ook groot genoeg voor met jbpm?

3 weken geleden

Reactie op iowe

Oh dat al geprobeerd. Ook groot genoeg voor met jbpm?
Ja ze gebruikt dr Brown speen 3 (6 mnd)

3 weken geleden

Reactie op S R

Ja ze gebruikt dr Brown speen 3 (6 mnd)
Ik weet niet of het vergelijkbaar is met een ander merk flesje maar ik heb speen 5 erop zitten met de avent fles.

2 weken geleden

Reactie op Kimberley2802

Ik weet niet of het vergelijkbaar is met een ander merk flesje maar ik heb ...
Ahhh.. Gaat dit dan zonder verslikken by jou kleine? Ik kan proberen speen nr 4 te gebruiken. Ik merk niet dat ze zich nu verslikt ofzo in nr 3

2 weken geleden

Reactie op S R

Ahhh.. Gaat dit dan zonder verslikken by jou kleine? Ik kan proberen speen ...
Hij heeft zich nog nooit verslikt. Ik gebruik overigens de Etos anti reflux voeding. Speen 4 kan wel maar gaat net iets te moeizaam nog. Speen 5 werkt hier perfect.

2 weken geleden

Hier precies hetzelfde! Bij consultatiebureau zeiden ze ook dat dat wel erg kort is en dat er echt wel een stuk langer tussen mag zitten. En dat dat ons ook veel meer rust zal geven. Maar goed dat is niet zijn drinkritme maar daardoor hebben we helaas weinig ritme. En hebben we constant het boek dat hij weer kan komen voor voeding. Bij onze dochter hadden we echt een schema dat was erg fijn, maar die dronk ook 160 ml zo leeg.

2 weken geleden

Zelfde hier 5 maanden. Denk dat het wel en fase is van de sprong en ontwikkeling dat ze vaker willen drinken. Ik heb mij erbij neergelegd en geef het gewoon. Hij jankt en schreeuwt namelijk tot hij wat krijgt 😂 maarja ik geef ook mix kv en bv, dus dat is wel anders.