16 Reacties

2 maanden geleden

Hey, oh ja zeker eet ik elke dag een koekje of snoepje, en ik schaam mijzelf er helemaal niet voor🙈 Ik vind persoonlijk dat als je verder gewoon gezond eet en genoeg beweegt daar ook niks mis mee is🫶🏻 Ook niet als je wel eens een halve zak leeg eet... Je moet ook niet te streng voor jezelf zijn he🫶🏻

2 maanden geleden

Ik eet in de ochtend een fruitsmoothie, maar verder is het echt gekkenhuis. Soms lukt het gezond avondeten te eten en soms eet ik gewoon de hele dag toast met pesto en kaas of met pindakaas, hageltjes en banaan

2 maanden geleden

Oh maar ik snoep dus niet veel. Maar echt gezond ben ik nu ook niet. Voorheen at ik altijd veel goed gekookt eten, leftovers als de lunch van de dag erna. Maar het lukt gewoon niet 🥲

2 maanden geleden

Heb precies hetzelfde probleem 😂

2 maanden geleden

Ik doe dat ook hoor😂voel me er niet schuldig over.

2 maanden geleden

Zelfde hier hoor. Ook tijdje gehad dat ik niet in staat was om te koken en manlief 12 uur per dag werkte ja dan gaat er vaak wat minder gezonds in maar dan is dat maar voor nu even zo tot ik me.beter voel

2 maanden geleden

Ik heb het probleem dat ik gezond wil eten maar momenteel zijn loempias, ijs en kroketten het enige wat binnen blijft. Ik probeer mezelf vooral voor te houden dat het maar tijdelijk is en dat ik er doorheen moet

2 maanden geleden

Ik probeer waar kan gezond te eten, maar door weinige eetlust is het lastig. Merk dat juist de slechte dingen er beter ingaan dan de gezonde.

2 maanden geleden

Zeker! Voorheen altijd groentes met lunch en avondeten, nu vind ik dat echt niet zo lekker. En als ik me echt misselijk voel zijn simpele dingen als gesuikerde spekken 😇 een van de weinige dingen die ik wel kan eten. Er ligt zelfs een hele berg met ontbijtkoek, chocola en snoep voor misselijkheid of cravings tussendoor. Ik maakte me een tijdje zorgen of dit kwaad kon voor de baby. Het zal vast niet heel goed zijn, maar volgens de huisarts was het belangrijker om íets te eten, het maakte niet zoveel uit wat precies, en dat de baby genoeg heeft aan de reserves die je gewoon in je lichaam hebt zitten als je normaal gesproken gezond leeft. Daar houd ik me maar aan vast :)

2 maanden geleden

Oja en wel een ontdekking, ik heb weer eens een keer een bananenbrood gebakken. Suiker vervangen door rozijnen en dadels. Semi gezond, en dan krijg je iig ook wat eiwitten binnen omdat er 3 eieren ingaan. Beetje zaden en noten erdoor; gezond alternatief!

2 maanden geleden

Herkenbaar!! Ik heb meer de zout/vette variant. Voorheen at ik superveel groente, zoveel mogelijl glutenvrij etc en nu gaat er vooral cup a soup, stokbrood met Kaas en zelfs frikandellen die ik met normaal rederen altijd wel kon weerstaan. Moet er wel om lachen maar raak vooral geobstipeerd. Iemand nog gezonde zoutige snacks tips?

2 maanden geleden

Bedankt allemaal voor de reacties ☺️ ik lees zoveel voedingsadviezen op internet. Ik dacht, ben ik nou de enige die geen halve liter zuivel, 250 gr groente, 4 stuks fruit en ook nog eens 2x per week vis eet 😅 je “moet” je aan zoveel dingen houden maar (op het moment) totaal niet haalbaar voor mij 😜

2 maanden geleden

Ik probeer elke dag fruit te eten en avondeten gewoon gezond maar alles tussendoor is ellende 🤣 chips, haribo snoepjes en chocola, ik heb enorme cravings. Geef er wel steeds aan toe maar ben ergens wel bang dat t op een gegeven moment ineens eraan vliegt. Gelukkig niet dagelijks maar wel om de dag a 2 dagen van die enorm ongezonde eetbuien

2 maanden geleden

Zolang je voor het grootste deel gezond eet mag je echt wel wat snoepen hoor. Een halve zak is wat veel, maar zo 1 keer per week ook weer geen drama. Momenteel drink ik cola (zero) tegen de misselijkheid en vond dat het echt levensreddend is 😅 kan me niet meer schelen dat het slecht is haha. Grappige is dat ik normaal een hekel heb aan friskdrank. Daarnaast eet ik ook wel eens een snoepje. Er zit een snoepwinkel waar mijn bus/ trein vaak dicht bij stopt. Als ik tijd heb durf ik wel eens een tussenstop te houden om een zakje te kopen. Mijn excuus is een vriend die graag snoept, maar eet er ook mijn deel van 🤭. Af en toe pizza en de frituur (vaak zelfde dag als de snoepjes gezien ik dan vaak naar die vriend ga en we 9 van de 10 keer frietjes eten en erna een film kijken met de snoepjes 🙊)en mijn geliefde ijskoffie als ik langer op de trein moet of ga shoppen 😍 ook al enkele keren tijdens mijn zwangerschap, dan voel ik me wel wat schuldig. Ongezond eten hoort er ook gewoon bij. Niet alles hoeft perfect te gaan. De balans is het belangrijkst. Ik heb het geluk groenten lekker te vinden, daar krijg ik mijn deel wel van binnen. Fruit is hier ook standaard onderdeel van mijn ontbijt en vaak lunch. Ik eet dan bijna altijd havermout met fruit. Ik heb normaal geen snoepgoed in huis. Heel soms een restje snoep of pizza. Soms koekjes. Maar meestal houd ik het snoepen voor buitenshuis. Dat is denk ik wel iets dat het makkelijker maakt.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Zolang je voor het grootste deel gezond eet mag je echt wel wat snoepen hoo ...
Als toevoeging op mijn veel te lange bericht 😅 Ik heb momenteel erge zout cravings. Tussendoor gaan hier momenteel ook zoute crackers en gezoute nootjes naar binnen in plaats van de ongezouten variant. Ahja.

2 maanden geleden

Normaal snoep ik weinig, maar nu doe ik alles om maar een beetje van die misselijkheid af te komen.... En dat zijn toch vaak de ongezonde dingen die echt helpen, helaas... (Drop, koekjes...)