19 Reacties

4 dagen geleden

Ik heb het zelfde, hoor elke dag “huh ben je al 25 weken zwanger. Je hebt geen buik”

4 dagen geleden

Reactie op MarsiahZJ

Ik heb het zelfde, hoor elke dag “huh ben je al 25 weken zwanger. Je hebt g ...
Heel annoying! Niemand vraagt om je mening 😶

4 dagen geleden

Reactie op MarsiahZJ

Heel annoying! Niemand vraagt om je mening 😶
Wat ontzettend vervelend! Kan me voorstellen dat je bijna aan jezelf gaat twijfelen. En waarom.. omdat anderen dus blijkbaar vinden dat dat per se gedeeld moet worden. Heel onterecht. Bij mij is het andersom. Hoe dan ook , te dik of te dun, heb je er niet om gevraagd en is het enorm kut.

4 dagen geleden

"Hallo drachtigen", die is leuk 😂 Maar eens ja, het lijkt wel of je over/tegen zwangere en net bevallen vrouwen alles mag zeggen... gisteren kreeg ik op een verjaardag ook weer zo'n rare opmerking naar mn hoofd. Ik had een wat wijdere trui aan waarin je misschien niet direct overduidelijk zag dat ik zwanger was. Raakte met een andere moeder aan de praat en toen kwam de zwangerschap ter sprake. Haar reactie was: "oh gefeliciteerd! Gelukkig heb je dus niet echt zo'n lullig figuur, haha!" Eh... wat...? Vond het zo'n gekke opmerking... zou het zelf nooit in mn hoofd halen om zoiets tegen iemand te zeggen (dus ga er maar van uit dat het niet zo bedoeld is en iemand gewoon sociaal wat onhandig is ofzo...)

4 dagen geleden

Oooh ja, heeel irritant idd! Zelfs een vriendin deed het laatst ‘oh helemaal geen buik, ga eens staan’ nou dat kreeg ze wel te horen. Doe normaal zeg! Alsof iedereen in 1 keer hun ongezouten mening mag geven

4 dagen geleden

Haha ‘hallo drachtigen’ 😂

4 dagen geleden

Ik vind die opmerkingen helemaal niet vervelend eigenlijk. Ik zie de verbazing bij mensen ‘hee je buik is opeens veel groter!’ ‘Hee je bent dikker geworden’ (klopt). Als je tevreden bent met je eigen uiterlijk denk ik dat het je allemaal niet zoveel doet? Mensen merken maar gewoon wat op, ik denk dat er heel vaak helemaal niet zoveel oordeel achter zit

4 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ik vind die opmerkingen helemaal niet vervelend eigenlijk. Ik zie de verbaz ...
Ik moet zeggen dat ik daar zeker mee eens ben. Ik heb het dan ook niet per se over de feitelijke observaties. Ik heb het meer over de opmerkingen als " jeuzes.. dit is niet goed hoor. Hoever ben je?! En nu al dit?!" Of " weet je zeker dat het geen tweeling wordt?".

4 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ik vind die opmerkingen helemaal niet vervelend eigenlijk. Ik zie de verbaz ...
Eens. Ik lees dit vaker op het forum, maar ik herken mijzelf er helemaal niet in. Het klopt dat je dikker word, want er groeit een kindje in je buik en daar kun je trots op zijn. En als je niet dikker word, alleen maar fijn toch haha. Ik vind persoonlijk dat mensen zich nogal snel aangevallen voelen.

4 dagen geleden

Reactie op ierie

Ik moet zeggen dat ik daar zeker mee eens ben. Ik heb het dan ook niet per ...
Oh ik dacht ook al: ik zit juist te wachten tot iemand eindelijk zegt 'hee, je hebt niet gelogen he, je bent echt zwanger'! Ik zit namelijk echt op zo'n randje nu van 'is ze nou gewoon dik geworden of.. 🤔'. Toen iemand het bij m'n vorige zwangerschap zei voelde ik alleen maar trots! Maar opmerkingen over hóé vreeeeeselijk dik ik dan weer ben, nee dat hoeft van mij ook niet. Ik heb het nog niet meegemaakt maar m'n reactie zou lekker simpel zijn: 'achja ik ben zwanger, wat is jouw excuus 😎?'

4 dagen geleden

Reactie op MarsiahZJ

Ik heb het zelfde, hoor elke dag “huh ben je al 25 weken zwanger. Je hebt g ...
Same here!!!! Ik kreeg ook 'ben je wel echt zwanger'?!!! Like how dare you?!!

3 dagen geleden

Op mijn vorige werk waren er ook een stel mannelijke collega's (hoger in de hiërarchie) die stomme opmerkingen maakten als: krijg je een tweeling? Pas je nog wel achter je bureau? En maar lachen... En ik durfde er toen niets van te zeggen en lachte uit een soort reflex wat mee of gaf dan een soort van grappig antwoord. Voelde mij dan later zo stom en stelde me van die mannen echt teleur (had ik namelijk niet van ze verwacht, er zat echt wel een soort venijn in). Zo jammer!

3 dagen geleden

Hi ierie. Ik ben zo blij dat je dit onderwerp gestart heb, want ook ik ervaar het als ongemakkelijk en vooral als ongevraagd jouw mening en erger nog 'goede raad/tips' geven. Dan heb ik het sec over b.v. collega's die ik zwanger heb gezien en nooit een woord tegen gerept heb op welke wijze dan ook. Zij geven iedere keer hun ongevraagde mening: je mag jouw billen niet jeuken, je moet dit of dat wel/niet en ik denk: goh, jij bent niet zwanger, ik wel en geniet op mijn eigen manier van mijn gezegende zwangerschap. En 'je bent dik geworden', vind ik zo onnodig/afgezaagd! Wil je tóch iets zeggen, houdt het simpel, zoals: gefeliciteerd! Klaar! Tis alsof zwanger zijn, iedereen aangat, behalve de zwangere en blij hoeven mensen niet voor me te zijn. Het gaat mijn partner en ik aan, niemand anders die het in ieder geval niet oprecht meent. Groetjes aan alle sterke lieve moeders😊

3 dagen geleden

Is het niet ook "gewoon" enorm de mentaliteit van tegenwoordig? Overal maar iets van moeten vinden en zeggen.... Dat eindeloze oordelen over een ander, zodat je jezelf goed kunt voelen.. het is bijna zielig voor ze. respect en fatsoen is niet alleen bij de 'jeugd' ver te zoeken, het lijkt wel uitgestorven soms. Geef je grenzen aan en lach het niet weg , alleen zo kun je het doorbreken ben ik bang.

3 dagen geleden

Ik krijg van ouders en collega’s alleen maar opmerkingen dat ik mooi rond geworden ben sinds mijn vakantie! Ervoor was het wel, je ziet echt nog niks hoor. Je gaat echt breed dragen en niet van voren, het kan nog een jongetje zijn hoor want je had je echo zo vroeg.. Maar ook ongevraagde meningen over hoe jij je kraamweek wilt aanpakken, dat de namen niet bij elkaar passen. Dat ik denk; heb ik om jouw mening gevraagd?! Het lijkt wel omdat alsof je zwanger bent mensen denken werkelijk alles te kunnen zeggen.. Nee ook eerst moest je netjes je fatsoen houden, nu ook gewoon 😅. Ik ben echt niet lichtgeraakt of uitermate gevoelig maar vindt mensen wel asocialer worden met de dag

3 dagen geleden

Reactie op xxFCxx

Is het niet ook "gewoon" enorm de mentaliteit van tegenwoordig? Overal maar ...
Precies dit! Het niet weg lachen moet het echt doen. Ik reageer sws niet op lelijk commentaar, loop precies door. Geen antwoord is toch een antwoord 🙃

3 dagen geleden

Vervelend dat jullie er soms last van hebben en dat mensen zich altijd zo geroepen voelen om deze opmerkingen en meningen te delen naar zwangere vrouwen. Ik zelf deel het sowieso alleen met de mensen die ik spreek en dus werk en naasten. Verder laat ik mensen lekker in afwachting tot ze t zien of vragen. Zo heb ik de eerste periode kunnen vermijden dat ik onnodig advies ging krijgen. En nu zit ook echt in zon fase van zeg wat je wil, het gaat het ene oor in en de andere uit. Uiteindelijk ben is de zwangere de persoon die bepaald en toepast wat zij denkt dat goed is. Niemand doet het perfect en elke zwangerschap is weer anders. Ik kan misschien makkelijk praten hoor maar ben wel echt blij dat het me niet zo dwars zit. En als ik iets wel vervelend is reageer ik verbaasd en kijk ik Not amused😂 dan is het vaak ook klaar

3 dagen geleden

Ik had hier bij mijn vorige zwangerschap ook zooo veel last van, ik leek alleen aangekomen, niks geen zwangerschap aan te zien. Uiteindelijk maakte ik zelf maar aan het begin van het gesprek een grapje over aangekomen zijn en dan hield het er ook gauw over op (plus als je er zelf een grapje over maakt is het minder pijnlijk dan als een ander dat doet) Maar eigenlijk echt onzin dat het nodig is, doe ik deze zwangerschap dus ook echt niet meer. Ik reageer nu gewoon zichtbaar gekwetst en super onzeker als iemand een opmerking maakt, dan gooi ik het daarna op de hormonen maar mensen zijn gauw geschrokken als ze zien wat hun opmerking met je doet

3 dagen geleden

Reactie op Sion

Ik had hier bij mijn vorige zwangerschap ook zooo veel last van, ik leek al ...
Gelukkig schrikken ze, leren ze hopelijk hun les