12 Reacties
8 maanden geleden
Geen ervaring met een cursus, maar volgens mij is het ook niet gek dat een baby van deze leeftijd nog niet zelfstandig ik slaap kan vallen, doet mijn zoontje ook niet. Misschien een draagzak of doek voor overdag proberen zodat je je handen vrij hebt?
8 maanden geleden
Oooh ik weet echt hoe het voelt. Hier morgen 11 weken oud en een peuter van 3 jaar. Smachts slaapt de baby ook op mij, kan dus ‘s ochtends niet eens helpen met naar de wc of de baby is alweer wakker. Niet. Te. Doen. Ik heb heel erg veel de draagzak, is dat een idee voor jou? Let wel op met bukken enzo dat je de juiste houding houdt heb ik niet gedaan dus me knieën en bekken (geen last van gehad in zwangerschap) doen nu heel veel pijn. Maar lang leve de draagzak. Want anders kan je echt helemaal niks. En sommige baby’s slapen wel zo lekker in een bed, jaloersmakend,.. maar anders hebben je gewoon nodig en dat zijn die van jou en mee. Probeer iets te vinden wat minder zwaar is en waardoor je je er maar aan kan toegeven. En wat ik nu doe 1 dutje per dag proberen. Lukt dat niet dan morgen weer. De ochtend dut werkt heel soms wel, dan hebben ze nog de meeste slaapdrang.
Maar je bent echt niet alleen. Voelt alsof ik 24/7 mijn baby op en bij me heb. Zeker omdat het nachts ook niet lukt. Zet hem op 🤞🏼
8 maanden geleden
Pas vanaf een maand of 5 kan je iets van slaaptraining pas proberen. Tot die tijd hebben baby’tjes hulp nodig bij het in slaap vallen. De een meer dan de ander. Je kunt wel routines aanhouden, voorspelbaarheid, white noise, inbakeren als dat voor je kindje werkt, dat soort dingen. Zelf in slaap leren vallen moeten ze echt nog leren.
Je kan eens kijken bij Taking Cara Babies? Die Cara is blijkbaar een slaapgoeroe in de VS en zij geeft liefdevolle, en bij de leeftijd passende handvatten. Succes!
8 maanden geleden
Ik heb met mijn dochter die nu 3 is privé begeleiding gehad van bureau van slaap, ik was toen niet tevreden en heb het stopgezet. Mijn dochter was wel een stuk ouder toen(denk 8-10 maanden ongeveer), maar ze beloven een aanpak afgestemd op jouw kindje en dan kreeg ik toch het standaard 2-3-4 wakkertijden schema wat voor haar van geen kanten werkte. Ik heb bij haar heel veel stress rond slaapjes gehad omdat ze niet sliep zoals de gemiddelde baby en dat heb ik nu helemaal losgelaten. Op deze leeftijd is het heel normaal dat ze enkel contactdutjes willen doen, en ja sommige baby’s slapen probleemloos alleen in hun bedje, maar dat is afhankelijk van het temperament van de baby, niet omdat die ouders iets magisch goed doen. Mijn zoontje van 10 weken nu slaapt vooral in de draagzak, en ik geniet ervan. Zo heb ik mijn handen vrij om ook dingen met mijn dochter te doen. Het boek zachte nachten vind ik een aanrader, geen kant en klare oplossingen maar info over wat normaal is en wat te verwachten.
8 maanden geleden
Ik heb 1x een telefonisch consult van hun gehad bij m’n oudste, maar had daar echt geen hol aan..
De slaapgidsen van Snuggles & dreams daarentegen vind ik hele fijne handvatten geven.
8 maanden geleden
Reactie op sieeg
Oooh ik weet echt hoe het voelt. Hier morgen 11 weken oud en een peuter van ...
Zo fijn om je berichtje te lezen, want ik zit in dezelfde situatie. Mijn baby is ook echt een koala die 24/7 aan mij hangt, ook ‘s nachts. Ze zullen het wel nodig hebben, maar wel zwaar voor ons.
8 maanden geleden
Reactie op sieeg
Oooh ik weet echt hoe het voelt. Hier morgen 11 weken oud en een peuter van ...
Hier net hetzelfde met een baby van 12 weken en een peuter van 2 en half. Heeeel zwaar dat het dag en nacht blijft doorgaan en hij altijd op mij ligt/in de draagzak zit. Draagzak helpt me inderdaad ook om iets te kunnen doen in het huishouden of met mijn dochtertje. Bij mijn dochter was dit ook zo en rond 5 maand sliep ze plots wel in haar bedje overdag. Dus hopelijk gebeurt dat bij mijn zoontje ook! Het boek zachte nachten helpt me inderdaad ook om het wat te relativeren. En niet te veel babbelen met vriendinnen wiens baby gwn zelf slaapt :)
7 maanden geleden
Reactie op Honingbijtjes
Zo fijn om je berichtje te lezen, want ik zit in dezelfde situatie. Mijn ba ...
Als je een tip hebt wat werkt wil je me een berichtje sturen. Ik word echt gek van de berichten op forums dat hun baby van 8 tot 7 slaapt. Wat zijn dat voor wonder baby’s. Hoe dan?!
Doorslapen hoeft van mij niet, maar het 24/7 op mij breekt mij echt op.
7 maanden geleden
Reactie op sieeg
Als je een tip hebt wat werkt wil je me een berichtje sturen. Ik word echt ...
Haha ja echt zo. Ik heb helaas echt geen tips. Mijn situatie is nog steeds hetzelfde. Al probeer ik nu af en toe met een love to dream slaapzakje (& 20 minuten wiegen + white noise) dat is nu 1x gelukt. Nu is het zelfs soms huilen in de draagzak. Dus ik ben nog steeds radeloos.
7 maanden geleden
Reactie op Honingbijtjes
Haha ja echt zo. Ik heb helaas echt geen tips. Mijn situatie is nog steeds ...
Tip: kijk eens naar de 4s methode. Ik ben daar nu elke keer mee bezig geweest in de ochtend en eindelijk zie ik dat het slaagt! Wellicht wat voor jou. Start met 1 dutje per dag om te proberen. Lukt het niet , morgen weer nieuwe dag.