Ik ben momenteel bijna 20 wk zwanger van eerste 😊 Maar ik zit al een tijdje met het feit dat ik als bbl student ben begonnen in de zorg met de opleiding MZ3. Ik heb gelukkig vorig jaar mijn opleiding helpende zorg en welzijn gehaald. 3 maanden geleden vanwege ingrijpende gebeurtenissen (o.a. een mishandeling van een omstander) heb ik besloten om te stoppen met mijn opleiding omdat het niet meer lukte op school, waaronder het concentreren in de lessen. Een week na mijn besluit kwam ik erachter dat ik al een paar weken zwanger bleek te zijn. Dit zorgde ervoor dat ik zeker wist om te stoppen met de opleiding. Ik heb dit aangeven op het werk. Uiteindelijk toonde werk begrip en wilden ze dat ik een curus helpende plus ging doen. Daar heb ik mij gelijk voor ingeschreven en zou ik in oktober beginnen met de cursus. Ik had laatst een intakegesprek en mij werd verteld dat het niet mogelijk is om de cursus te doen ivm examens en verlof. Hier stond ik volledig achter want ik had hier ook de laatste tijd heel erg mijn twijfels over of ik deze cursus wel kon en wilde doen. Ook omdat mijn partner in de horeca werkt en daarnaast ook een opleiding doet heeft hij heel erg veel onregelmatige diensten en werktijden. Ook in de zorg heb ik onregelmatige diensten en tijden. Daarom heb ik ook een paar weken voor het intakegesprek in gedachte om een baan te zoeken waarbij ik vaste werktijden en werkdagen heb voor de rust en regelmaat van mijzelf en voor het kind. Mijn werk is hier nog niet op de hoogte van. Zowel van het feit dat ik de cursus niet ga volgen als dat ik wil stoppen. Dit is omdat mijn huidige baan mij helaas geen vaste dagen en tijden kan bieden. Ook word ik te weinig ingepland waardoor ik erg achterloop met mijn uren. Ik weet niet hoe ik dit het beste aan kan pakken. Zou ik dit nu aangeven, of na mijn verlof? Zou ik kunnen blijven aangezien ik die cursus niet kan doen ja of nee en is het misschien beter om nu al te solliciteren? Dit houdt mij heel erg bezig.. wat zouden jullie doen in mijn situatie of wat is het beste om te doen? Ik heb momenteel een 24 uurs contract en dat wil ik ook gewoon zo houden op mijn toekomstige “nieuwe” baan. Ik ben ook bang dat mijn werk onbegrip toont en niet achter mijn keuze staat😌 sorry voor het lange verhaal 😅