8 Reacties

16 dagen geleden

Lastig.. en een vriend/vriendin? Je kunt thuis bevallen maar als je wegens medische redenen uiteindelijk toch naar het ziekenhuis moet, moet je wel een back up hebben.

16 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Lastig.. en een vriend/vriendin? Je kunt thuis bevallen maar als je wegens ...
Mijn vriend zegt ik regel het wel maar zegt ook nooit wat tegen zijn moeder. Een vriendin van mij heeft zich wel aangeboden

16 dagen geleden

Reactie op Thomas1989

Mijn vriend zegt ik regel het wel maar zegt ook nooit wat tegen zijn moeder ...
Als je je niet prettig voelt bij je schoonmoeder zou ik dat naar hem uitspreken en met je vriendin afspreken dat je haar belt. Die dag ervaar je al stress genoeg waarschijnlijk, dit wil je er dan niet ook nog bij

16 dagen geleden

Ik snap je zorgen. Het zou fijn zijn als die vriendin bij zou kunnen springen met de zorg voor hondjes. Zeker als ze zich goed voelen bij haar. Mischien is het een idee als ze al een paar keer (alleen) gaat proefwandelen met je hondjes? Ik neem aan dat deze vriendin ook een sleutel heeft en dus ook naar binnen kan gaan mocht jij onverwachts naar het ziekenhuis gaan?

16 dagen geleden

Reactie op judithlouise

Ik snap je zorgen. Het zou fijn zijn als die vriendin bij zou kunnen spring ...
Zij past gelukkig al 12 jaar op. Hondjes kennen haar waardoor dat de beste optie is maar Poeh mijn hersens maken overuren 😅

16 dagen geleden

Wat vervelend!! Wij hebben het geluk van een netwerk die bereid is en goed kan omgaan met onze hond. (Genoeg voor een rondje uitlaten of wegbrengen naar het pension zeker) Is dat laatste ook niet optie voor je? Onze hond is al bekend bij deze opvang, meestal voor overdag. Wij hebben gevraagd of er plek is voor last-minute plaatsingen. En die zijn er wel. Ons plan is nu (ik wil thuis bevallen): Zodra de bevalling begint met (semi) regelmatige weeën zorgen dat er iemand haar kan wegbrengen naar het pension. Als de openingstijden niet goed aansluiten bij de bevalling kan ze die enkele uren waarschijnlijk wel overbruggen bij mijn schoonouders bv. En zolang er plek is kan ze dan in het pension blijven tot ongeveer een weke na de bevalling zodat we even met baby kunnen wennen thuis zonder onze lieve maar drukke hond. Maar misschien is dit geen optie voor je? Als je hondjes het niet gewend zijn zou je ze misschien een paar keer laten wennen om te kijken hoe het gaat? (Ons eerste pension vond ze echt niet leuk, stribbelde tegen. Naar ons huidige pension gaat ze met veel plezier. Dus we laten haar met een gerust hart achter. Ik ga haar vooral heel erg missen)

16 dagen geleden

Reactie op Cathy-Steef- Chieko

Wat vervelend!! Wij hebben het geluk van een netwerk die bereid is en goed ...
Ik heb een hondje die echt neurotisch kan zijn bij vreemde mensen en omgevingen. Gezien ze alweer 12 en 13 zijn wil ik ze liever ook niet naar een pension brengen. Denk dat ik het maar op mijn vriendin gooi en anders even in de serre met de deuren open of dergelijke

16 dagen geleden

Eigenlijk is de samenvatting van mijn lange verhaal: probeer alle opties op een rij te zetten. Wie kan helpen? Waar kunnen ze naartoe? Wie is ook bereid om te helpen (en eventueel voor jou hun eigen planning last-minute aan te passen) Dan kan je daarna kijken welke opties je het meest prettig vind en wat je evt kan trainen met een gedragscoach. Dan weet jij bij je bevalling wie je kunt bellen. Als ze lang alleen kunnen zijn heb je natuurlijk alleen uitlaters nodig, een paar botten om zich mee te vermaken. Mensen kan je ook trainen goed met je honden om te gaan!!!! (Kost wel tijd.. maar daar ben je nog op tijd mee denk ik)