Hoi dames,
Momenteel ben ik 26+2 weken zwanger van m’n eerste kindje, dus weet niet zo goed wat ik kan verwachten en wat “normaal” is…
Ik heb sinds vanochtend af en aan last van harde buiken, als in ik zie m’n buik helemaal samentrekken en van vorm veranderen. In de tussentijd is de baby (voor zijn doen) heel druk aan het schoppen waar hij dat normaal gesproken maar op een paar momenten per dag doet.
De harde buiken doen niet constant pijn, maar soms gaan ze wel samen met scherpe steken naar m’n zij en onderrug.
Zijn er meer dames die dit herkennen of bij wie de baby ook van de een op de andere dag veel meer/anders ging bewegen?
Is die harde buik niet je kindje zelf? Daarnet was de mijne ook vrolijk aannhet bewegen en zat er een bult op 1 kant van mijn buik. Is de baby die daar kag bij mij.
Voelt je hele buik gespannen en strak of enkel die plek?
Harde buiken hoort er echt bij , ik heb dit ook vanaf 26 weken .. nu 29 weken.
Verloskundige zegt dat dit oefenweeën zijn , zo lang je die harde buiken niet 5/6 keer in het uur is hoef je je dus geen zorgen te maken.
En dag bewegen word gewoon steeds meer, je kleintje heeft steeds iets minder ruimte waardoor je echt elke beweging en schepjes duidelijker gaat voelen. Zelfs bij mij is het soms nog erg wisselend per dag, maar over het algemeen een druk mannetje in mijn buik 👶🏻🩵
Hi, update van een behoorlijke rollercoaster..
Gisteravond toch de verloskundige maar gebeld omdat de harde buiken niet weggingen en ik me geen houding meer wist te geven. Toen ze kwam schrok ze en zei dat dit toch eigenlijk wel weeën waren. Ontsluiting gecheckt en die was een ruime centimeter.
Met de ambulance naar het ziekenhuis en direct aan de weeënremmers en longrijpers gekoppeld. Gelukkig bleken m’n vliezen nog intact en voelde de kleine zich ook prima qua hartslag.
Nu bedrust en aan de weeënremmers die gelukkig goed aan lijken te slaan! 🤞🏻
Lig aan de CTG, voor de controles maar de gynaecoloog is optimistisch dat het voorlopig niet gaat doorzetten gelukkig.
Elke dag dat ie blijft zitten is er één 🥰