5 Reacties
2 maanden geleden
Heb je een tijdelijk contract die na je verlof afloopt? Of heb je een vast contract?
In dat laatste geval val je gewoon onder het normale ontslagrecht en heb je er gelijk in dat je alleen onder bijzondere omstandigheden ontslagen zou mogen worden. Je zou hulp kunnen inschakelen vanuit het FNV.
2 maanden geleden
Als je een contract hebt voor bepaalde tijd die afloopt tijdens je verlof, dan hoeft je werkgever dit niet te verlengen. In dat geval loopt het contract af van rechtswege. Je hebt dan wel recht op transitievergoeding omdat de werkgever heeft besloten niet te verlengen.
Je krijgt je zwangerschapsverlof dan doorbetaald via het uwv. Daarna kan je de ww in (als je daarvoor in aanmerking komt) of solliciteren tijdens je verlof.
Heb je meer info over wat voor contract je hebt?
één maand geleden
Helemaal niet meer op gereageerd, maar bij mn loonstrook staat dat ik in vaste dienst ben. Ik werk er sowieso al langer dan een jaar en het contract zou dan al in juni/juli afgelopen moeten zijn. Maar dat is dus niet zo. Heb verder eigenlijk nul uren, maar t is een beetje onduidelijk.
één maand geleden
Reactie op Becky24
Helemaal niet meer op gereageerd, maar bij mn loonstrook staat dat ik in va ...
Je hebt een contract ondertekend waarin jouw dienstverband is vastgesteld. Misschien wijkt deze wel af van jouw loonstrook..
Ik weet niet hoe het precies zit, maar als je langer werkt dan op jouw contract aangegeven, dan zou het misschien in jouw voordeel kunnen werken.
Het beste is om informatie in te winnen bij de OR, vakbond of rechtsbijstand.
De vraag is echter, of je dit wel zou moeten willen. Als de werkgever jouw dienstverband op deze manier beëindigd, is de ww misschien niet zo'n erge keuze en heb je recht op een transitievergoeding..
Ik hoop dat je eruit gaat komen, in jouw voordeel natuurlijk. Succes!
één maand geleden
Als je een tijdelijk contract hebt wat afloopt, dan mag dit gewoon. Helaas…