6 Reacties

7 dagen geleden

Even langs de huisarts. Sepsis kun je inderdaad krijgen als je er erg lang mee blijft rondlopen en het niet zelf weg gaat. Maar als jij naar de huisarts gaat en verteld ik zie geen oorzaak waarom mijn teen ontstoken is. Dan kan de huisarts je hopelijk verder helpen en is er niets aan de hand en hoef je jezelf niet bang te maken!

7 dagen geleden

Niet googlen en even je huisarts bellen.

7 dagen geleden

Tip: ga er mee naar een (medisch) pedicure! Hier mag je gewoon zonder verwijzing heen en zijn echt veel sneller, professioneler en pijnlozer in het behandelen van ontstoken tenen dan huisartsen. Mijn moeder is pedicure en krijgt regelmatig patienten in de stoel die na het uithalen van oa ingegroeide nagel bij de HA toch nog klachten oid bleven houden…

7 dagen geleden

Voor sepsis e.d moet de ontsteking en de bacterie waarde wel zodanig aanwezig zijn. Dit krijg je niet “zomaar”. Ik zou gewoon even langs de HA om het evt te laten behandelen en dat er iets voorgeschreven kan worden.

7 dagen geleden

Ik heb wel een ontstoken teennagel, ben er al lange tijd zelf mee aan de haal gegaan (stom i know maar sinds gister is die weer terug. Wou alleen even zeggen dat je echt niet zomaar een sepsis hebt 😅. Google zorgt echt voor veel bangmakerij.

4 dagen geleden

Reactie op dutch-baby

Ik heb wel een ontstoken teennagel, ben er al lange tijd zelf mee aan de ha ...
Precies. Ben zelf gaan ontsmetten en elke dag goed schoonhouden/nieuwe pleisters. De teen is al bijna weer geheeld haha