15 Reacties

2 weken geleden

Oei dat is schrikken.. (Gelukkig) geen herkenning, behalve 2 dagen geleden ook positief getest. Mbt je keizersnede ligt het er heel erg aan of het goed genezen is. Ik weet alleen van iemand die snel een tweede wilde dat het advies minimaal 6 maanden wachten was. 12 maanden zal ongetwijfeld beter zijn voor je lichaam, maar blijkbaar 'mocht'zij na 6 maanden proberen. Dus tenzij je een moeilijker herstel had, zal het wel meevallen. Misschien is dit dan ook beter om met een vk te overleggen. Verder moet je doen wat jij en je man denken dat het beste is. Er zijn zat kinderen gelukkig op 3 hoog in a'dam, je kindje nu ook toch? Heel veel succes en sterkte!❤️

2 weken geleden

Hé wat schrikken als je eigenlijk maar 1 kindje wilde.. Ondanks dat je cyclus niet op gang was, ook geen anticonceptie gebruikt? Als je cyclus niet op gang is door de borstvoeding, wil niet zeggen namelijk dat je niet vruchtbaar bent 🙈. Ik zou mbt je litteken even overleggen met je huisarts of VK. Zij weten beter hoe of wat! Wat vindt je man ervan? Als je aangeeft dat je hart breekt wanneer je eraan denkt om de zwangerschap af te breken zegt mij dat ergens toch genoeg. Dat het schrikken is snap ik helemaal! Stel jullie gaan ervoor, dan komen de praktische dingen ook echt wel goed :)!! Weet niet of jullie ooit weg zouden willen uit Amsterdam centrum? Dan heb je nu evt een goede reden haha! Nee zonder grapjes, even laten bezinken en veel over praten samen 🍀

2 weken geleden

Ik heb hier geen ervaring mee. Het klinkt wel alsof je geschrokken bent. Dat kan ik me voorstellen, als jullie eigenlijk voor eentje wilden gaan! Maar als je moederhart toch een beetje breekt bij de gedachte… er zijn ontelbaar veel kindjes groot geworden in allerlei soorten buurten en kleine woningen. Er is altijd wel een weg. En nu is 1,5 jaar verschil misschien zwaarder, straks als ze ietsje groter zijn liggen de ontwikkelingsfases heel dicht bij elkaar en kunnen ze juist onwijs leuk samen spelen. Ik kan natuurlijk niet jullie situatie beoordelen. Praat er veel over met je naasten. Alleen dan kan je helder krijgen hoe je je er echt diep van binnen over voelt. Dat is gewoon het aller belangrijkst. Of je nu de zwangerschap afbreekt of niet, dat hangt echt compleet af van je gevoel erover. Dus mijn tip is vooral, niet te veel ‘in je hoofd’, niet te veel over praktische dingen, maar ‘in je hart’. Alleen daarmee kan je zulke keuzes maken!

2 weken geleden

Oeh. Dat is schrikken inderdaad ! Je moet, hoe moeilijk ook, een keuze maken en dat is echt lastig! Voor nu: probeer het even te laten zakken.. Even de paniek eraf zodat je helder wordt in je hoofd en lijf en een keuze kan maken. Probeer even met iemand in vertrouwen erover te praten, praat ook met je man hierover. Hoe is dit voor hem? Het gaat jullie beide aan. En ga even een stuk wandelen buiten (overdag in daglicht) om je hoofd “op te frissen”. Of even een kopje koffie met een taartje eten in een leuk tentje in Amsterdam. Wat betreft de keizersnede: geen ervaring maar wellicht kan je hier met een arts over spreken (via verloskundige). Wat betreft het leeftijdsverschil: ja, dat is intens. Ik heb 2 kinderen met een leeftijdsverschil van 2 jaar. Maar het is ook echt heel erg leuk!! Wat betreft het wonen: daar is echt wel een mouw aan te passen. Je kan blijven maar ook op zoek gaan naar iets anders nadat je 2e kindje er is? Iets op een begane grond, meer ruimte om je heen, 🌳. Maar misschien denk ik heel makkelijk? Zou kunnen 🙂 Ik bedoel het niet vervelend!

2 weken geleden

Dank voor jullie lieve reacties en het meedenken ❤️❤️ heel fijn!

2 weken geleden

Op de website van het Sint Antonius in Utrecht staat ook dat je in principe na 6 maanden weer zwanger mag worden na een keizersnede. Ik ken ook iemand die was na 7 maanden weer zwanger na een keizersnede en zij heeft nu twee gezonde kindjes (die dus maar een jaar en 4 maanden schelen). Maar voor je geruststelling misschien alsnog fijn om met een verloskundige of gynaecoloog te praten!

2 weken geleden

Je reactie zegt al genoeg over hoe groot je hart is. Sommige zegeningen krijg je gewoon. Het wordt zeker pittig maar zolang jouw liefde goed is, heb je al voor 90% de beste basis voor een kind ♥️.

2 weken geleden

Ik kreeg van de artsen groen licht om het na 6 maanden weer te gaan proberen. Ze gaven wel aan dat ze normaal liever zien om 9 maanden tot een jaar te wachten. Ik denk niet dat de medische kant in ieder geval voor jou een probleem zou moeten zijn.

2 weken geleden

Ik zou je vooral niet teveel aantrekken van alle meningen/(goedbedoelde) adviezen van anderen. Uiteraard wel naar die van de artsen, maar uiteindelijk is het helemaal aan jullie en is jullie keuze hoe dan ook oké! Of je het nou bij 1 kindje laat of dat je toch voor een tweede erbij gaat. ❤️❤️

vorige week

Na 3 kinderen en laatste zware zwangerschap besloten wij (voorlopig iig) niet voor een 4e te gaan. Ook vanwege financiën en ruimtegebrek, nieuwe studie. Maar eigenlijk wilden we nog wel heel graag. En blijkbaar wilde er ook nog een kindje heel graag bij ons komen. Dus toen de jongste 9 maanden was raakte ik ook onverwachts opnieuw zwanger. Het is wel pittig met 1,5 jaar leeftijdsverschil, maar straks zijn ze beide uit de luiers en kunnen ze lekker met elkaar spelen. Deze 9 maanden zijn ook al weer voorbijgevlogen en we doen er nu wel écht alles aan om niet meer zwanger te worden. Maar dit meisje is echt een onverwacht cadeautje.

3 dagen geleden

Dank allemaal. We hebben er voor gekozen om het te beëindigen. Verdrietig maar wel beter. Ik denk niet dat wij nog leuke ouders zijn als er nu alweer een kleintje bij komt. En heel eerlijk ben ik het zwanger zijn nu ook al zo zat. Zo misselijk en moe alweer, de hele ochtend kokhalzen bah. Morgen heb ik de afspraak. Zijn er andere mama’s hier die na hun kindje een abortus hebben ondergaan?

3 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Dank allemaal. We hebben er voor gekozen om het te beëindigen. Verdrietig m ...
Zelf geen abortus ondergaan maar ik weet dat Nina Pierson hier online (oa via insta) over heeft gedeeld. En ik weet dat zij oa de avond voor de abortus een soort afscheidsbrief heeft geschreven. Wat me verder is bijgebleven is dat ze schreef dat ze heel veel verdriet voelde, en dat zij en haar partner daardoor bijna twijfelden aan de keuze, maar dat ze zich realiseerden dat ze zeker wisten dat het de juiste keuze was, maar wel een heel verdrietige en dat het verdriet er mag zijn. Ook bij iets waar je zelf voor hebt gekozen. Heel erg veel sterkte!

3 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Dank allemaal. We hebben er voor gekozen om het te beëindigen. Verdrietig m ...
Dat lijkt me geen makkelijke keuze voor je. Ik wens je veel sterkte! 💟

3 dagen geleden

Helaas bekend probleem dat vrouwen niet verwachten zwanger te raken als ze borstvoeding geven en hun cyclus niet op gang is, sommigen raken daarom vrijwel direct zwanger. maar je bent inderdaad gewoon vruchtbaar . Sterkte morgen 🍀

2 dagen geleden

Dat was vast geen makkelijke keuze voor jullie. Ik hoop dat het vandaag “goed” is gegaan ❤️