23 Reacties

4 maanden geleden

Als eerste, gefeliciteerd! Ik zou het absoluut niet zeggen. Hoewel er niet op gediscrimineerd mag worden gebeurt dat nog altijd. Hoewel ik de drang naat eerlijkheid snap, zou ik het dus lekker voor mezelf houden. Ik ben zelf momenteel ook aan het rondsolliciteren op een baan waar ik wel gelukkig van wordt en ga het dan ook niet vermelden. Dat is prive informatie die je best lang geheim mag houden, tot 3 weken voor je je verlof opneemt zelfs (hoewel dat met sommige banen en afhankelijk van hoe je zwangerschap verloopt misschien lastig is).

4 maanden geleden

Reactie op babydreams

Als eerste, gefeliciteerd! Ik zou het absoluut niet zeggen. Hoewel er niet ...
Ach lekkere spelfouten weer 😩 let daar maar niet op haha

4 maanden geleden

Ik zou het wel zeggen. Je gaat je contract tekenen dus het zou heel erg opvallen als ze je plots weigeren na het vertellen van je zwangerschap. Daarbij vonden ze het dus geen probleem dat je in de toekomst nog een kindje zou willen? Je wil op een eerlijke manier starten en niet meteen het vertrouwen van je nieuwe werkgever breken. Ik denk zelf niet dat je iets te vrezen hebt met vertellen.

4 maanden geleden

Absoluut niet zeggen! Er is niets oneerlijks aan om het niet te delen. Dat is inmers jouw recht omdat er nog altijd zwangerschapsdiscriminatir bestaat. Advies van mij; teken jouw contract, loop de proeftijd door & daarna kan je het met een gerust hart delen.

4 maanden geleden

Ik zou het op dit termijn nog niet zeggen. Dat is ook helemaal niet raar omdat het nog zo pril is. Inderdaad wanneer je proeftijd voorbij is ben je ook al 1 of 2 echo's verder dan zou ik het zeggen Mocht je al iets van 3 maanden zijn zou ik het een ander verhaal vinden

4 maanden geleden

Ik heb dit in 2021 meegemaakt! Ik had al getekend bij mijn nieuwe werkgever en een week erna kwam ik erachter dat ik in verwachting was. Dit was in mei en ik starten op 1 augustus waar ik een termijn had van 15 a 16 weken. Op mijn eerste werkdag heb ik verteld dat ik onverwachts in verwachting was en de eerlijkheid werd in dank afgenomen. Ook heb ik heel lang met mijzelf in strijd gezeten of ik het wel wilde vertellen. Ik had mijzelf voorgenomen als mijn werkgever slecht op mijn zwangerschap reageerde dan wist ik ook direct dat ik niet voor z'n werkgever wilde werken :)

4 maanden geleden

Heb je een proeftijd in je contract? Zo ja zou ik niks zeggen tot na mn proeftijd. Ik heb dit meegemaakt en dat ik geen proeftijd had is mijn redding geweest want ze probeerden me meteen te ontslaan.

4 maanden geleden

En die vraag naar de kinderwens is zeer ongepast. Mag wettelijk niet eens

4 maanden geleden

Ik heb 28 mei mijn nieuwe contract getekend en zijn 3 juni erachter gekomen dat we in verwachting zijn zijn. Ik begin aankomend 1 juli bij mijn nieuwe werkgever en ga het de 1ste week gelijk vertellen. Als ze in de proeftijd dan van mij af willen zegt het voor mij genoeg en is dit niet de werkgever waarvoor ik wil werken!

4 maanden geleden

Ik zit een klein beetje in hetzelfde schuitje. Heb een VSO getekend en ben per 1 april uit dienst gegaan. Nog geen nieuwe baan gevonden, wilde even rustig aan doen en bijkomen. En toen ineens zwanger (en dat is zeker niet vanzelfsprekend bij mij). Ik ben me dus ook aan het beraden of ik ga solliciteren, en of ik dan eerlijk ben of niet. Aan de andere kant heb ik een hoog risico zwangerschap voor de boeg, dus ik zou ook gewoon verstandig rustig aan kunnen doen....

4 maanden geleden

Reactie op KittieSue

Ik zit een klein beetje in hetzelfde schuitje. Heb een VSO getekend en ben ...
Hoeveel maanden heb je nog recht op ww? Je hebt extra maanden "zwangerschapsww" net als zwangerschapsverlof. Als je het financieel kunt redden zou ik rustig aan doen

4 maanden geleden

Reactie op Baby22025

Hoeveel maanden heb je nog recht op ww? Je hebt extra maanden "zwangerschap ...
Nog tot mei volgend jaar. Zal sowieso wel een stuk ziektewet worden ook, gezien het feit dat ik rust moet gaan nemen op een bepaald punt ivm eerdere vroeggeboorte.

4 maanden geleden

Reactie op TK2025

Ik heb 28 mei mijn nieuwe contract getekend en zijn 3 juni erachter gekomen ...
Poeh ik zou hier echt goed over nadenken. Je zit echt financieel met de gebakken peren als ze je ontslaan

4 maanden geleden

Ik ben zelf werkgever en heb vorig jaar een dame aangenomen die na de proeftijd meldde dat ze 20 weken zwanger was (was echt niet te zien). Ik denk dat het ook een beetje aan het soort bedrijf ligt. Ik heb een klein bedrijf met een kleine ploeg dus ik was not amused... Ik zou zelf eerlijk gezegd ook wachten met vertellen tot je 'in dienst' bent of in ieder geval melden dat je (nog) wel een kinderwens hebt. Maar tegelijkertijd zou ik dan ook niet bij een kleinschalig bedrijf solliciteren omdat ik nu weet wat een 'gedoe' het oplevert. Overigens is deze dame na verlof volledig teruggekomen en is het een echte topper. Het is een lastige positie waarin wij 'vruchtbare' vrouwen zitten, vaak zitten werkgevers ook gewoon met de handen in het haar... Succes met je beslissing en zwangerschap! 🥰

4 maanden geleden

Reactie op Baby22025

Poeh ik zou hier echt goed over nadenken. Je zit echt financieel met de geb ...
Dat deel ik zeker met je maar vind werkgeluk en eerlijkheid belangrijker. Zoals ik zeg; als blijkt dat ik in de proefmaand wordt ontslagen dan wil ik niet voor die werkgever werken en zal ik verder solliciteren en de ww in gaan. Gelukkig met ww en het inkomen van mijn partner redden we het makkelijk dus dat geeft veel rust.

4 maanden geleden

Hoi hoi Even een update…Heb vandaag mijn contract getekend en heb mijn nieuwe werkgever het toch maar verteld dat ik zwanger ben, voelde voor mij toch beter om eerlijk te zijn. Ze reageerde zo lief en gunde mij het van harte totaal geen negatief woord, wat een lieve mensen. Ben echt opgelucht dat ik eerlijk ben geweest, wat een stress zeg deze dagen. Dank jullie wel voor jullie eerlijkheid.

4 maanden geleden

Reactie op mommy4.2022

Hoi hoi Even een update…Heb vandaag mijn contract getekend en heb mijn ni ...
Superfijn!!

4 maanden geleden

Gefeliciteerd. Heel fijn voor je!

4 maanden geleden

Reactie op TK2025

Ik heb 28 mei mijn nieuwe contract getekend en zijn 3 juni erachter gekomen ...
Spannend! Zelf heb ik ook een nieuw contract en kwam ik drie dagen daarna erachter dat ik zwanger ben. Ik start pas over 2 maanden en ga ook direct vertellen dat ik zwanger ben. Tegen die tijd zal ik ook wel een buikje hebben😱. Als een werkgever hier misbruik van zou maken is dat een reden om inderdaad niet te willen werken voor een dergelijk bedrijf. Je neemt een vrouw van 35 aan zonder kind, ze zijn niet naief neem ik aan😤. Gefeli!

4 maanden geleden

Reactie op amomisborn89

Spannend! Zelf heb ik ook een nieuw contract en kwam ik drie dagen daarna e ...
Precies!