9 Reacties

2 maanden geleden

Hey! Dank je wel voor het delen.Ik denk dat het al heel wat is dat je je openstelt en bewust bent van dingen. Wat mij heel erg helpt, is dingen opschrijven en van je afschrijven. De gedachtes en twijfels komen vaak niet vanuit de situatie waarin je nu zit , maar vanuit iets ouds. Ik begrijp je gevoel heel goed. Misschien kun je in overleg met hem een creatieve manier bedenken om goed contact te onderhouden en hem op de hoogte te stellen van de voortgangen, ook op emotioneel vlak. Ook dit wat je nu met ons deelt. En kijken hoe hij zich daarover voelt. Veel dingen kosten tijd. Zeker als het zo als een verrassing komt en je leven ineens op zn kop staat. Soms is 'denken' overbodig en is 'voelen' veel meer van belang voor het 'hier en nu'. Lijstjes maken helpt: - voordelen/nadelen , waar mag ik aan werken/waar kunnen we samen aan werken, waar heb ik nog dingen in te helen. Dat heldert al een hoop op! Vaak als je dingen opschrijft zit het al niet meer in je systeem en heb je ruimte voor nieuwe dingen, in dit geval jou en je baby 😍 Hoop dat je er wat aan hebt. Blijf dicht bij jezelf, je hormonen leiden ook een eigen leven, laat je niet gek maken dikke knuff

2 maanden geleden

Aww, ik ken het gevoel helaas maar al te goed. Die hoop dat als je ooit zwanger raakt, het onder mooie omstandigheden is. Mijn situatie is niet helemaal soortgelijk, maar wel ongepland zwanger van mijn ex die 1 week voor ik achter de zwangerschap kwam vertrok 🥲 ziet er dus ook naar uit dat ik het voornamelijk alleen moet gaan doen. Wat mij enigszins helpt is het besef dat zelfs in de meest gezonde relatie niet altijd alles evenveel volgens ideaalbeeld verloopt.. en dat het vooral mijn zwangerschap is omdat vooral ik besloten heb dit kindje te willen houden. Een kind heeft 2 ouders, maar jij bent de enige die dit mooie proces van moeder worden doorloopt ❤️ Probeer van ieder moment te genieten en niet teveel stil te staan bij hoe het misschien had kunnen zijn. 😊

2 maanden geleden

Hi! Ook ik, ben 39 jaar en zwanger van mijn tweede kind, na 17 jaar. Mijn vriend en ik kennen elkaar al 8 jaren en hebben in die periode veel ups en meer downs gekend van langdurige pauzes. Tot we sinds kort samen kwamen en 'ongepland' zwanger zijn geraakt. Hij is nu op afstand voor zijn werk en pas later dit jaar terug. Had een idealer beeld, maar fijn dat hij er ook blij om is en dat we ons 'samenzijn' met een kindje mogen vieren. De vorige reacties zijn allemaal mooi om te lezen. Dankje!

2 maanden geleden

Ik ben inmiddels bevallen van een zoontje zonder relatie. De vader is wel betrokken, we hebben een co ouderschapsplan met al onze wensen. Wij kennen elkaar 5 jaar en het is nooit gelukt een relatie te krijgen, vanaf de eerste positieve zwangerschap heb ik direct met mezelf afgesproken: al mijn energie gaat naar de baby tijdens de zwangerschap en het eerste levensjaar. Een startende relatie brengt de nodige stress mee en ik zag dat echt niet zitten. Nu heb ik dus ook nooit verdriet om de vader gehad. Ik ben zo blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Een relatie kan altijd nog. Maar een zwangerschap en het eerste levensjaar van je baby krijg je niet meer terug ❤️❤️❤️ Daarnaast is een kind krijgen heel wonderlijk maar ook heel stressvol, je komt met je partner in een rollercoaster terecht. Dus ga het voor jezelf niet romantischer maken dan het is, want je hormonen gaan alle kanten op. Beter focus op jezelf en de baby.

2 maanden geleden

Reactie op Selflovefirst

Hey! Dank je wel voor het delen.Ik denk dat het al heel wat is dat je je op ...
Precies dit, je hormonen zijn helemaal op hol geslagen! Alleen dat is al een reden om je idd niet te laten leiden en te veel verdrietig te voelen. Idd daarom een goed idee alles op te schrijven en je aan dat plan te houden, anders gaan je emoties 9 maanden alle kanten op.

2 maanden geleden

Reactie op Daisyleeuwarden1981

Precies dit, je hormonen zijn helemaal op hol geslagen! Alleen dat is al ee ...
Heel erg bedankt voor je reactie. Hier heb ik zeker wat aan. Het zijn inderdaad ook de hormonen. Ik ga meer focussen op de zwangerschap en de rest is even bijzaak!

2 maanden geleden

Reactie op Selflovefirst

Hey! Dank je wel voor het delen.Ik denk dat het al heel wat is dat je je op ...
Bedankt voor je bericht. Hier heb ik wat aan. Ik heb het ook naar hem uitgesproken en hij is heel liefdevol en begripvol. Ik ga ook alle even opschrijven voor mezelf zodat het er ook uit is. Mijn hormonen schieten indd alle kanten op. Ik moet het gewoon loslaten en genieten van de zwangerschap.

2 maanden geleden

Reactie op nikkii1988

Aww, ik ken het gevoel helaas maar al te goed. Die hoop dat als je ooit zwa ...
Dankjewel voor je reactie en ook jouw openheid. Ja, het is sowieso mega spannend eerste kindje en dan anders dan ik had gehoopt. Maar je hebt gelijk wat betreft gezonde relaties dat het dan ook niet alles is. Ik ga proberen het een plekje te geven en genieten van mijn zwangerschap!

2 maanden geleden

Reactie op Elisa1985

Hi! Ook ik, ben 39 jaar en zwanger van mijn tweede kind, na 17 jaar. Mijn v ...
Bedankt voor je berichtje en ook jouw openheid. Ik moet er gewoon van gaan genieten en meer go with the flow. Maar zijn denk ik ook een groot deel mijn hormonen 😂