17 Reacties

één maand geleden

Pfoe heel herkenbaar. Ik heb morgen weer een echo (termijnecho) maar lees hier vandaag zoveel berichten dat het hartje niet meer bleek te kloppen, dat ik het best wel spannend vind nu! Super heftig om mee te moeten maken :( Laten we hopen dat er ook veel positieve berichten gedeeld kunnen worden ❤️

één maand geleden

Hi dames, hier ook ik heb vandaag de termijnecho, ben echt ontzettend zenuwachtig omdat ik de afgelopen dagen de topics leest en vind het al verschrikkelijk als je zoiets moet meemaken. Laten we hopen op het positieve en dat we ook positief moeten blijven. Hoop dat iedereen een goede echo krijgt🤍

één maand geleden

Er worden elk jaar +-165.000 babietjes geboren. De kans dat je bij díe groep zit, is groter dan dat je bij de groep van geschat 20.000 vrouwen met een miskraam per jaar, komt. (Terwijl ik je gerust wilde stellen bedacht ik me dat 20k eigenlijk best wel fucking veel is 😕... sorry.) Ik lees het de laatste tijd ook veel in deze groep, ik had daardoor ook moeite met genieten tót ik mijn goede termijnecho had. Inmiddels 11 weken zwanger! Je hebt het niet geheel zelf in de hand. Zorg gewoon goed voor jezelf en ga uit van het beste ❤️

één maand geleden

Hi lieve dames, begrijpen jullie echt elke dag lees ik wel slecht nieuws :-( en dat terwijl je al zo ver bent. Heb maandag ook weer mn echo, het is en blijft echt spannend. ♥️

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Er worden elk jaar +-165.000 babietjes geboren. De kans dat je bij díe groe ...
In principe helemaal mee eens, maar helaas zelf al meegemaakt dat ook bij héle kleine kansen, je toch pech kan hebben. Dus merk dat ik dan toch ook in mn achterhoofd heb dat ik opnieuw bij die kleine groep kan horen. Hopelijk is dat deze keer niet van toepassing ❤️

één maand geleden

Hier heb ik ook mega last van, zeker na mijn miskraam van vorig jaar een lege vruchtzak. Ik was zo blij met mijn echo dat ik een hart zag en nu lees ik heel veel nare dingen. Mijn verloskundige zegt dat er zoveel vrouwen niks op een forum zetten, en zeker niet als het goed gaat. Meestal alleen als er wat mis is. Dus daarom heb je het gevoel dat het vaak gebeurd. Ik probeer positief te blijven en hopelijk helpt het om zo te denken!

één maand geleden

Bij mij is het bij 41+3 weken fout gegaan. Het heeft ook weinig nut om je met die kans berekeningen bezig te houden. Daardoor zou je bijna vergeten dat er met ons lijf ook ineens iets mis kan zijn wat fataal kan zijn. Tripje naar de supermarkt geeft ook geen garanties 😅 Kortom, het hele leven is onzeker en daar hebben wij geen grip op. Dus probeer echt te genieten van je zwangerschap zolang het nog kan.

één maand geleden

Ik snap je helemaal, hier de 4e zwangerschap en helaas 2 keer een miskraam meegemaakt. Nu gaat alles helemaal goed en ik praat mezelf continu moed in. De angst blijft in zekere maten altijd wel zelfs als ze geboren zijn 🥹. Elke keer zijn er andere zorgen maar probeer los daar van van alle momenten te genieten het is zo’n fijne periode❤️

één maand geleden

Reactie op RPT92

Het is maar net hoe je iets bekijkt. Ik denk niet dat het helpend is door te zeggen er gaat zeker niets gebeuren. Dat is niet realistisch en heb ik zelf moeten ondervinden. Dat is het punt van mijn hele bericht. Garanties zijn er nooit dus geniet van elke dag :)

één maand geleden

Reactie op Kimberley2802

Bij mij is het bij 41+3 weken fout gegaan. Het heeft ook weinig nut om je m ...
Jeejtje wat heftig mag ik vragen wat er is gebeurd? Was het tijdens de bevalling of al in de buik?

één maand geleden

Ik ging eigenlijk naar het forum om zelf dit topic te openen, dus was wel blij om te zien dat iemand anders het al gedaan had. Ik vind het ook heel heftig en word er ook heel onzeker van. Het is natuurlijk wel zo dat mensen eerder een topic openen om hun verhaal van zich af te schrijven, dus je hoort online relatief veel negatieve verhalen en relatief weinig positieve. Ik voelde me zo onzeker vandaag dat de vk snel even gekeken heeft en gelukkig mij een beetje gerust kon stellen met een kloppend hartje (9 weken hier) ❤️

één maand geleden

Reactie op Mysecret

Jeejtje wat heftig mag ik vragen wat er is gebeurd? Was het tijdens de beva ...
Hij is overleden doordat hij vruchtwater met meconium in zijn longetjes heeft gekregen. Ik ben nu bijna 11 weken zwanger en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Ik weiger ook om in angst te leven voor wat misschien wel of niet gaat komen. Wil zoveel mogelijk van mijn zwangerschap genieten net zoals ik bij Lio heb gedaan 🩵

één maand geleden

Reactie op Kimberley2802

Hij is overleden doordat hij vruchtwater met meconium in zijn longetjes hee ...
Ik vind je supersterk en ik gun je een heel gezond kindje💓💓

één maand geleden

Voor iedereen die het niet zo makkelijk vinden om te accepteren dat “alles onzeker” is en het feit dat je morgen door een bus word aangereden ook een realiteit is. Voel je niet schuldig om bezorgd te zijn. Ik leef met een angststoornis, en ben een Google dokter en dat is iets wat ik heb moeten afleren. Daarom weet ik ook dat de mensen die wat zeggen vaak de uitzondering zijn en niet de regel zijn. Ik heb moeite gehad om zwanger te worden, bang dat ik het niet kon worden en werd zwanger en die teleurstelling en verdriet dat het fout gaat terwijl je kinderwens zo groot is, is iets waar ik nog last van heb. 2 dingen kunnen waar zijn, blij dat je zwanger bent. De band die je al hebt als het hartje klopt. Maar ook zenuwachtig of de spanning dat de realiteit bestaat. Maar kijk vooral naar je omgeving, het gaat zo vaak goed en hou daar aan vast. Heb je een angst, bel je verloskundige ipv opzoeken want je vind altijd iets wat je niet wilt zien of horen. Dat is ook het advies. Mensen zoeken begrip op internet en lotgenoten. Toen ik deze app downloaden had ik ook niet alle narigheid verwacht. Ik hoop voor iedereen dat de regel zich uitoefent en een goeie zwangerschap mag hebben! Die bezorgdheid zal altijd blijven, dat is mama zijn.

één maand geleden

Het is ook allemaal heel erg spannend en onzeker. En hoewel de spanning en onzekerheid met elke goede echo een beetje kleiner wordt, zullen de zorgen nooit meer helemaal weg gaan. Nu zit de baby veilig in je buik, straks heb je je kindje hier op de wereld en maak je je ineens druk over zaken die je eerst totaal niet bezig hielden. Ik denk dat dit erbij hoort! Maar dat het genieten en je geluk uiteindelijk moet overheersen ❤️☺️ En dat genieten wordt elke keer een beetje makkelijker. Het 1e trimester is gewoon spannend, maar de meeste van ons hebben of krijgen de NIPT uitslag en als die goed is, is dat zo’n ‘mijlpaal’ waardoor je meer durft te vertrouwen erin. Dan de medische 13-weken echo en kort daarna kan je mogelijk zelfs de kleine al gaan voelen. Ik heb zelf een miskraam meegemaakt de vorige keer & wonder boven wonder maak ik me daar nu niet meer zo veel zorgen om (inmiddels wel ook 12+5 en goede NIPT).

één maand geleden

Ik begrijp je, heb dezelfde zorgen gehad, zijn nu wel meer naar de achtergrond na een goede termijn echo maar het blijft spannend want er komen nog zoveel testen (nipt, 13-20 weken echo etc). Ik probeer zoveel mogelijk in het nu te leven, het gaat nu goed, en de kans dat het goed blijft gaan is veel groter dan dat het mis gaat. Natuurlijk kan je altijd bij de kleine groep horen waarbij het mis gaat. Maar dat geldt je hele leven. Ook als je kind eenmaal geboren is..het kan ziek worden, het kan verongelukken onderweg naar school. Zo is er altijd iets wat mis kan gaan! Het vliegtuig kan ook neerstorten maar het heeft geen zin om je daarover druk te maken. Probeer echt van het moment te genieten en ik hoop dat jullie straks goede echo’s hebben