9 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben ook erg onzeker. Na mijn eerste echo werden de kwaaltjes ook ineens veel minder. Afgelopen vrijdag een extra echo gehad, en die was goed, sinds zaterdag weer misselijk, moe en geen eetlust. Ben nu 9+3 weken

2 maanden geleden

Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt. Als het boeken van een pretecho je zekerder maakt, dan moet je dat vooral doen. Ik zou het zelf zonde vinden van het geld. Ook geeft het je denk ik maar tijdelijk een gevoel van zekerheid en opluchting. Zekerheid heb je nooit. Het eerste trimester is en blijft gewoon ontzettend spannend en onzeker. Echter gaat het vaker goed dan fout. De kans dat het goed zit is veel groter. Symptomen komen en gaan en zeggen niet zoveel. Zelfs bij de zwangerschap die eindigde in een miskraam had ik HG. Op basis van symptomen kan je dus niet het verloop van je zwangerschap beoordelen. Je kan het beste proberen om het wat los te laten, maar als dat echt niet lukt en je voelt je beter bij een pretecho, dan moet je dat vooral doen.

2 maanden geleden

Ik herken het ook! Heb 2 gezonde dochters waarbij de zwangerschappen gewoon goed gingen. Daarna 3 miskramen en nu dus 8+6 van nummer 3. Bij de miskramen kwam ik niet verder dan 6 weken. En was na de eerste echo wel even gerustgesteld maar daarna begon de onzekerheid weer! Klachten die erg wisselend zijn (weet dat dit kan). Pas 25 juli termijn echo en vind het veel te lang duren, die onzekerheid is echt killing! Morgen intake bij de verloskundige en ga dan toch even vragen of ik nog een keer daarvoor mag komen en anders boek ik ook een pretecho!

2 maanden geleden

Heel herkenbaar hoor. En als die extra echo's jou (tijdelijk) rust geven is dat het m.i. helemaal waard. Ik heb tijdens m'n vorige zwangerschap geloof ik wel 3 pretecho's geboekt in het eerste trimester. Maar hey, ik sliep er elke x weer een weekje rustiger van.

2 maanden geleden

Reactie op MK-89

Ik herken het ook! Heb 2 gezonde dochters waarbij de zwangerschappen gewoon ...
En heb je nog een keertje mogen spieken? Hier ook het derde kindje! Ik heb de pretecho gehad, het kindje groeide goed maar er was wel een bloeding bovenin m'n baarmoeder te zien. Niet perse gerust gesteld dus 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Klaartje18

En heb je nog een keertje mogen spieken? Hier ook het derde kindje! Ik heb ...
Jeetje wat rot van dat hematoom, gaan ze het nog verder vervolgen? Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid. Een collega van mij had het recent ook en daarbij heeft haar lichaam het vanzelf opgelost/opgenomen. Ja toevallig wel maar de aanleiding was wat minder, had weer bloedverlies dus was direct paniek na de miskramen. Maar alles zag er voor nu keurig uit!

2 maanden geleden

Reactie op MK-89

Jeetje wat rot van dat hematoom, gaan ze het nog verder vervolgen? Hopelijk ...
In principe gaan ze ervan uit dat het ook weer vanzelf weggaat omdat het los staat van het kindje. Als ik me zorgen maak mag ik wel even bellen, dan kunnen ze eventueel nog een keer kijken. Wat vervelend dat je bloedverlies hebt gehad, had je dat eerder tijdens deze zwangerschap ook? Wel fijn dat je gelijk een echo kreeg en dat ze niks geks zagen! Is het bloedverlies weer gestopt?

2 maanden geleden

Vorige week dinsdag eerste goede echo gehad met 7+3, woensdag ineens nergens meer last van en in de avond pretecho gehad. Niks aan het handje, hartje klopte mooi sterk en was flink gegroeid. 😁