11 Reacties

5 uur geleden

De gyn waar ik nu loop ik ben medisch zei dat dit allemaal leuke info is maar dat het niks uitmaakt ik vroeg ernaar omdat ze het niet meette

5 uur geleden

Hier is nog geen een keer de hoogte van mn baarmoeder gemeten (ik krijg elke controle een echo). Ik snap wel dat als je niet elke keer een echo krijgt, je graag wil weten of je kindje goed groeit, en dan kan die hoogte van de baarmoeder wel interessante info zijn. Maar als de verloskundige zich er geen zorgen over maakt, mag je daar op vertrouwen. Ze trekken echt aan de bel als ze zich ergens zorgen over maken:) Hier trapt de baby ook heel laag (of daar voel ik het in ieder geval het beste). Waar zit je placenta?

5 uur geleden

Ik denk als de fundushoogte echt te laag zou zijn, ze er wel iets over zou zeggen. Ik voel de baby ook heel laag, maar dit komt doordat ze de stuitligging tot nu toe het fijnste vind, misschien dat jouw kindje ook gewoon heel vaak in stuit ligt waardoor je de trapjes laag voelt😘 ben morgen 25 weken maar zag er verder gewoon keurig uit, en bij ongerustheid altijd een keer extra bellen

4 uur geleden

Reactie op Fier

Hier is nog geen een keer de hoogte van mn baarmoeder gemeten (ik krijg elk ...
De placenta zit helemaal bovenaan. Als een paraplu in mijn baarmoeder zeg maar haha !

4 uur geleden

Maak je geen zorgen meis! We groeien allemaal anders. Het kan ook zijn dat je ineens binnen twee weken gigantisch groeit. Dat is per lichaam zo verschillend. Komt helemaal goed 🫶🙏

4 uur geleden

Reactie op sabienvanraaij

De placenta zit helemaal bovenaan. Als een paraplu in mijn baarmoeder zeg m ...
Oh interessant haha! Wellicht kan dat ook nog effect hebben op waar je de baby voelt? Hoe dan ook weet ik zeker dat de verloskundige wel aan de bel getrokken zou hebben als ze zich er zorgen over zou maken. Maar zoals ook al gezegd is; bij twijfel kan je ook even bellen natuurlijk:)

3 uur geleden

Heb je toevallig een hoge navel? Mijn baarmoeder zit ook nog onder mijn navel, alleen bij mijn eerste zwangerschap is opgevallen dat mijn navel toevallig hoger zit ten opzichte van gemiddeld. Daarom is dat geen probleem. Mijn fundushoogte is dus prima. Ik voel de baby overigens ook altijd vooral nog erg laag trappen, op/net boven mijn schaamstreek, veel hoger nog niet gevoeld. Dus dat is helemaal niet gek! Als je VK het prima vind zal ik me geen zorgen maken

3 uur geleden

Reactie op LV00

Heb je toevallig een hoge navel? Mijn baarmoeder zit ook nog onder mijn nav ...
Geen idee of ik een hoge navel heb😊. Ben wel lang en slank dus het zou goed kunnen ! We vertrouwen inderdaad maar op de expertise van de verloskundigen.

één uur geleden

Reactie op sabienvanraaij

Geen idee of ik een hoge navel heb😊. Ben wel lang en slank dus het zou goe ...
Je zou het altijd even kunnen navragen! Ik wist het ook niet tot mijn eerste zwangerschap dus, en nu valt het me pas op😂 Dus beter had ik het gewoon niet geweten haha Ik ben zelf ook 1.83

23 minuten geleden

Beter wat lager als heel hoog kan ik je zeggen ik ben niet zo heel groot en mijn romp is ook wat klein mijn baarmoeder ligt al tegen mijn maag aan omdat ik dus niet heel veel ruimte heb.. bij mij zeggen ze dus dat dit komt omdat ik niet zo heel groot ben 1.64 zolang de verloskundige zich daar geen zorgen over maakt dan zal het wel goed zitten geniet van je zwangerschap

20 minuten geleden

Bij mijn 20 wekenecho zijn de vk dat bij lange slanke vrouwen de baby vaak heel lang laag blijft liggen, ondanks dat er ruimte genoeg is. Ik ben zelf 1,86 en nu bij 25 weken was het voor het eerst zoeken naar het hartje schuin onder mijn navel ipv op "onderbroeken" hoogte. Ze had er geen verklaring voor!