8 Reacties

15 dagen geleden

Als je je goed voelt, waarom niet. Ik zou alleen persoonlijk iets dichterbij doen, maar goed dat is een keuze. Want als het ‘mis’ gaat maakt het toch niet uit waar je bent dan ben je toch al te laat om naar huis/ziekenhuis te gaan 🫣 Wel moet je met 28 weken navragen of je nog mag vliegen en krijg je een ‘fit to fly’ verklaring geloof ik 😊

15 dagen geleden

Ik ben gisteren gevlogen naar Cyprus, 4 uurtjes. Ik kan je zeggen, behoorlijk ongemakkelijk in het vliegtuig. Je mag geen extra beenruimte boeken, want dat zit bij de nooduitgang. Ik was blij dat de 4 uur voorbij is. Met een goed doel natuurlijk :) maar om verder weg te gaan en dan nog 3 weken verder te zijn, zou ik niet willen

15 dagen geleden

Ik ben onlangs een weekje naar Gran Canaria geweest (met 22 weken). Ik voelde me ook helemaal prima. Wat ik desondanks wat onderschat had was echter 1) de duur van de vlucht. Zelfs zonder klachten is 4-5 uur vliegen lang (en krijg je dan vanzelf rug- en bekkenklachten) en 2) (nu volgt echt een luxe probleem haha) de hele dag alleen maar op je rug op zo’n zonnebedje liggen maakt ook kreupel. Ik heb absoluut geen spijt gehad van de vakantie en enorm genoten maar die twee dingen had ik me vooraf niet zo gerealiseerd, daarom benoem ik ze nu even.

15 dagen geleden

Ik zou vooral ook kijken waar de gezondheidszorg goed is. Mocht je de baby een dag niet voelen of bloedverlies krijgen dan is het fijn als je ergens bent waar ze goed ontwikkeld zijn. Zelf heb ik namelijk met 26 weken plots bloedverlies gehad, en geraced naar het ziekenhuis. Ik wil je niet bang maken, maar de realiteit is er wel dat er ook zomaar iets onschuldigs kan gebeuren. Zelf ken ik iemand die met 30 weken plots is bevallen en kindje in de couveuse moest. Ik zou daarom zelf in het laatste trimester niet meer gaan.

15 dagen geleden

Hier ook richting Gran Canaria, vond de duur van de vlucht ook tegenvallen maar te doen. En lekker weer daar, niet te warm maar toch genieten van de zon! Wel echt een aanrader 😍

15 dagen geleden

Ik denk dat het ook heel erg van de airline afhangt. Zelf zou ik een vlucht kiezen van Emirates, en ook naar een land gaan met goede gezondheidszorg en faciliteiten. Ik vind Qatar zelf heel fijn, maar de Emiraten ook, heerlijke luxe hotels waar je goed kunt ontspannen en ook bijv de autowegen zijn erg goed. Maar dat moet wel iets voor je zijn... als zwangere zou ik niet snel met Transavia of easyjet ofzo vliegen. Zelfs KLM vond ik niet heel meedenkend en betrokken zoals ik bij Emirates wel continue ervaren heb.

15 dagen geleden

Onze verloskundige raadde aan om in (West) Europa te blijven en uit te zoeken op welke plekken je goede premature zorg hebt. Puur voor het geval dat ... Je wil niet in een land zitten waar ze niet voor prematuren kunnen zorgen, mocht er onverhoopt iets misgaan met de kleine. Ze raadde bijvoorbeeld Gran Canaria aan, daar hebben ze een hele goeie academische ziekenhuis. Hopelijk heb je er iets aan! Oh ja, en we komen net terug van Tenerife, de vlucht viel me echt mee, geen last gehad van mijn bekken of wat dan ook.

14 dagen geleden

Ik zit momenteel op Gran Canaria en 26 weken zwanger. Wij hebben behoorlijk uitgepakt qua locatie en voorzieningen om het onszelf zo makkelijk mogelijk te maken. Zo hadden XL stoelen geboekt op de heenreis (was een TUI Dreamliner), dat was echt wel heerlijk! Lekkere ruime stoel, ik kon met mijn voeten de stoel voor mij niet aanraken en ben 1.72 lang. De vlucht duurde 4,5 uur en vond ik prima te doen, af en toe een paar keer heen en weer wandelen en naar de toilet. Voor de terugreis hebben we comfort stoelen, want ander type vliegtuig. Verder heeft het reisbureau voor ons zowel voor heen als terug een privé transfer geboekt voor vervoer van het vliegveld naar het hotel en terug. Dat vind ik een aanrader, want je kan nadat je je koffers hebt gelijk een taxi in zonder wachttijd op bijvoorbeeld een bus waar ook andere reizigers in gaan en je eerst (in mijn geval) het halve eiland over moet om iedereen af te zetten. Tja, allemaal luxeproblemen, maar we vinden het zelf echt de moeite en het geld waard om het zo te doen. Ik overwoog overigens de ABC eilanden, maar ik maakte me toch zorgen over de Zika muggen en, zoals hierboven aangegeven, gezondheidszorg op zo’n verre afstand. Als hier spontaan mijn vliezen breken ben ik ook ver van huis, maar in verhouding valt het dan weer mee 😉 Lang verhaal kort: doe waar jij je goed bij voelt en overleg met je verloskundige. Laat ze voor de zekerheid en verklaring opmaken, want volgens mij is dat vanaf 29 weken verplicht. Heel veel plezier met het uitzoeken van de bestemming en geniet ervan!