8 Reacties

2 maanden geleden

Hi, in het allgemein zou ik zeggen - zolang je je goed voelt en voldoende rust neemt dan reis zolang het kan en geniet ervan! (Als de kleine er is wordt alles anders) Ik was in de eerste helft van mijn eerste zwangerschap (vlak voor uitbraak covid) zelfs in 7 landen op 3 continenten. Toevallig ook in Sri Lanka. Alleen waren er toen nog geen gevallen van het Zika Virus. Dit is inmiddels anders. Ik zou zelf het risico niet willen ingaan om naar en land met Zika te reizen. (Aan de de andere kant worden ook in die landen vrouwen zwanger…) je kan hier meer erover lezen: https://www.cdc.gov/zika/geo/index.html Gr, Caro

2 maanden geleden

En als je gaat (naar SL of ergens anders naartoe) raad ik je aan zo komfortable als mogelijk te reizen. Wij hadden b.v. toen in Sri Lanka een privé chauffeur geboekt (echt niet duur) wat erg fijn was om alles op ons eigen tempo te doen (en lekker tussendoor in de auto te kunnen slapen).

2 maanden geleden

Ik heb naar Mexico gevlogen toen ik zwanger was van mijn eerste. Verliep zonder problemen 😊 ik voelde me alleen wel sneller stijf dan normaal van het lange zitten.

2 maanden geleden

Geen tip mbt lang vliegen, maar ik ben afgelopen december in Sri Lanka geweest en zou daar wel extra goed letten op hygiene. Op veel plekken nemen ze het daar niet zo nauw en is het erg vies, met name bij openbare toiletten etc. Dus ik zou extra handsanitiser meenemen en wellicht een plastuitje o.i.d. Wij liepen er door die viezigheid een ooginfectie op. Dus ik zou zeker als je zwanger bent extra voorzichtig zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Sushi_24051

Geen tip mbt lang vliegen, maar ik ben afgelopen december in Sri Lanka gewe ...
Bedankt voor de tips. Hier kan ik wat mee!!

2 maanden geleden

Reactie op nikkii1988

Ik heb naar Mexico gevlogen toen ik zwanger was van mijn eerste. Verliep zo ...
Fijn om te horen dat het goed is verlopen. Ik ga kijken voor een ruimte met extra beenruimte. Ging je vaker lopen of staan dan normaal?

2 maanden geleden

Reactie op I_am_Caro

Hi, in het allgemein zou ik zeggen - zolang je je goed voelt en voldoende r ...
Dankjewel voor de website. Ik had indd de ggd gesproken maar die gaf aan dat het nu wel kan. Ik ben onverwachts zwanger en ga met een vriendin. Goede tip ook van in de auto slapen. We hebben een bus en ga daarin ook slapen inderdaad en niet met alle activiteiten mee doen denk ik.

2 maanden geleden

Reactie op 89dnielle

Bedankt voor de tips. Hier kan ik wat mee!!
Graag gedaan, veel plezier alvast!