16 Reacties

10 dagen geleden

Vooral bij de eerste wel eens meegemaakt dat mensen ongevraagd aan me gaan gingen zitten. Mijn tip: terugdoen. Dus als iemand je over je buik aait, lekker terug doen. Mensen schrikken en lijken ineens te beseffen dat het raar is wat ze doen. 😆

8 dagen geleden

Nee dat ervaar ik (nog) niet , vind het ook vrij toxisch als er opmerkingen worden gemaakt als “dikzak”. Dat is een woord met een negatieve associatie. Sta er echt van te kijken dat mensen in je omgeving dit doen. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een zwangere zo genoemd werd, al had ze een hoog BMI. Ik zou dat zelf direct begrenzen op een rustige manier , ook als ze daarna zeggen “het was een grapje”. Kan best maar ik wil het niet meer horen.

8 dagen geleden

Ik krijg meer dan eens de vraag of ik een tweeling/meerling krijg. Bij elke zwangerschap zo, ik krijg een grote buik, al vroeg in de zwangerschap. Nu bij de vierde lukt het me om het los te laten, ik heb nou eenmaal een grote buik en sommige mensen missen een filter tussen hun hersenen en mond. Bij de andere zwangerschappen waa dat het moment dat ik het gesprek stopte, had dan geen zin meer om met die mensen te praten. Ik word gelukkig niet ongevraagd aangeraakt, (schoon)familie weet dat ze het gewoon mogen, maar mensen verder af vragen het gelukkig. Anders zou ik me er ook niet fijn bij voelen, denk dat ik dan zomaar wat hormonen op ze los zou laten 😂

8 dagen geleden

Als ik een euro kreeg voor elke keer dat er werd gezegd “weet je zeker dat er geen 2 in zitten?” was ik nu miljonair. In het begin kon ik er om lachen, nu begint het vervelend te worden. Ik ben klein, normaal postuur en 16wk maar heb een mega bolle buik.

8 dagen geleden

Mijn vriend en ik hebben al een aantal keer de vraag gehad of de zwangerschap gepland was. Voor mij voelt het als zo een onbeschofte vraag, alsof je dan een mening hebt over onze relatie of leeftijd oid. We zijn 4 jaar samen en zijn 28 en 31, dus ik snap het niet zo goed.

4 dagen geleden

Reactie op Lisaenfabian

Vooral bij de eerste wel eens meegemaakt dat mensen ongevraagd aan me gaan ...
Haha dat is wel een goeie ja! Ik spiegel het door het te zeggen: normaal zit je ook niet aan mijn buik, en ik aai jou ook niet over je buik toch? Dit komt niet echt aan. Daarop kreeg ik het antwoord ‘ja maar dit is anders je bent zwanger!’ Wanneer ik ze vraag waarom dit het anders maakt, want het is en blijft mijn lichaam, hebben ze geen antwoord. Ik denk dat dat het probleem wel kan oplossen 😆.

4 dagen geleden

Reactie op Dorien125

Mijn vriend en ik hebben al een aantal keer de vraag gehad of de zwangersch ...
Ongelofelijk hè? Ik snap oprecht niet dat mensen dit soort dingen vragen en zou willen dat er een soort wake up call was zodat mensen zich meer bewust zouden worden van hoe om te gaan met een zwangere en hoe vooral niet.

4 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Als ik een euro kreeg voor elke keer dat er werd gezegd “weet je zeker dat ...
Vervelend zeg! Mensen lijken zich niet te beseffen dat dit sowieso al geen leuke opmerkingen zijn, maar dat als je zwanger bent al helemaal niet en je gevoeliger bent of kan zijn.

4 dagen geleden

Reactie op NikkyV

Ik krijg meer dan eens de vraag of ik een tweeling/meerling krijg. Bij elke ...
Nou maar echt dat! Geen filter tussen hersenen en mond. Dat is tot nu toe ook de enige verklaring waar ik op kan komen want ik begrijp oprecht niet dat waarom iemand zulke dingen zegt tegen een zwangere. Zelf ben ik me altijd al bewust geweest van hoe mensen zich kunnen voelen, en zeker met een zwangere. Dan benadrukte ik juist altijd hoe mooi ze was etc. In zo’n periode is dat juist belangrijk en helpend. Heb jij je (schoon)familie van tevoren gezegd dat je niet aangeraakt wilde worden of wisten ze dit zonder het echt te bespreken? Dat met die hormonen herken ik overigens ook wel 😂. Standje pitbull staat aan haha 🫢.

4 dagen geleden

Reactie op Blauwbloempje

Haha dat is wel een goeie ja! Ik spiegel het door het te zeggen: normaal zi ...
Ik zou het absoluut eens proberen 😜 ik heb zo gelachen om de reacties.

4 dagen geleden

Reactie op Ruby3.1

Nee dat ervaar ik (nog) niet , vind het ook vrij toxisch als er opmerkingen ...
Ja hè, dat vind ik ook! Het is gewoon niet positief of opbouwend ook niet als grapje. Fijn dat jij dit niet ervaart!

4 dagen geleden

Reactie op Lisaenfabian

Ik zou het absoluut eens proberen 😜 ik heb zo gelachen om de reacties.
Dat zal vast ja! 😆

4 dagen geleden

Wij hadden het nieuws over onze 5e eerst in de directere vriendenkring gedeeld. Niet dat het geheim was ofzo maar meer in het kader: wel fatsoenlijk dat zij het het eerder weten dan de rest van de wereld. Krijg ik diezelfde middag een appje van iemand die aardig ver van mij afstaat: "heey stelletje konijnen😂😂 Gefeliciteerd he!" Ik was echt verbouwereerd. Wát maakt dat je als vriendin van mij meent dat je die zelfde dag óns nieuwtje de wereld in moet helpen. Nogmaals het was niet geheim maar waarom vertel je je eigen nieuwtjes niet aan een ander, zeker op dag 1, gewoon irritant. Maar vooral dat 'heey konijnen' 🥴 wie denk je wel dat je bent? En waarom denk je dat ik dat grappig zou vinden? Vond het echt idioot!

4 dagen geleden

Reactie op Blauwbloempje

Nou maar echt dat! Geen filter tussen hersenen en mond. Dat is tot nu toe o ...
Mijn schoonfamilie hebben stuk voor stuk gevraagd of ze mijn buik mochten aanraken, dat was heel fijn. Mijn moeder en zus wisten zonder te te bespreken wel dat ik het goed zou vinden, zo weet de man van mijn moeder zonder het te bespreken ook dat hij dat niet moet doen. Met mijn kant heb ik een duidelijke verstandhouding, daar zijn weinig woorden nodig om grenzen van elkaar te weten 😊

4 dagen geleden

Ik vind het juist heel mooi om opmerkingen te krijgen over m’n buik, ben er dan ook super trots op! En als ze dikzak zeggen dan snap ik wel dat ze dat bedoelen omdat ik een dikke buik heb. Ik ben daar niet zo moeilijk in.

3 dagen geleden

Ik kon het mijn vorige zwangerschap ook absoluut niet hebben omdat ik zo moest wennen aan mijn veranderende lijf! Mijn go-to opmerking terug was daarom ook lekker: jep, ik ben zwanger. Wat is jouw excuus om er zo bij te lopen? Zo plaats je hem lekker terug 😂