6 Reacties

één maand geleden

Volgensmij mag je gewone vakantie aanvraag wel geweigerd worden, ondanks dat het aan je verlof is. Ik weet het niet zeker hoor

één maand geleden

Reactie op Rhodante

Volgensmij mag je gewone vakantie aanvraag wel geweigerd worden, ondanks da ...
Ja dat idee krijg ik ook maar stel dat ik daar weken van ouderschapsverlof aan zou vast plakken dan mag het niet geweigerd worden volgens mij.

één maand geleden

Klopt 100%. En je normale ouderschapsverlof mogen ze alleen afwijzen bij zwaarwegend bedrijfsbelang. Lekker scheef dus 😉. Maar het klopt wel

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Klopt 100%. En je normale ouderschapsverlof mogen ze alleen afwijzen bij zw ...
Dankjewel ja dat is idd scheef..want die 3 weken plak ik er nu achteraan omdat ik normaal in dec en maart vakantie nam. Ik dacht nou dan pak ik die mooi achter m'n verlof en ben ik nog 3 weekjes langer met mijn meisje straks. Mocht hij geweigerd worden mag ik dan alsnog 3 weken ouderschapsverlof inzetten?

één maand geleden

Misschien kun je drie weken betaald ouderschapsverlof opnemen ? Bij ons is de regel dat je maximaal 2 vakantie weken achter je verlof aan mag plakken

één maand geleden

Reactie op Jottem12

Dankjewel ja dat is idd scheef..want die 3 weken plak ik er nu achteraan om ...
Hmm da's lastig denk ik, en te doorzichtig voor je werkgever. Ik denk dat de band met je werkgever niet verbeterd als je vakantie wordt afgewezen, en je dan zegt 'nou, dan dien ik lekker ouderschapsverlof in ipv vakantiedagen en dan mag je lekker geen nee zeggen 😝'. Want zo komt het dan over natuurlijk 😅. Ik zou meteen gaan voor het ouderschapsverlof zodat je zeker weet dat je goed gaat zitten. (En vergeet ook niet: je hebt 9 weken 70% betaald, maar ook nog gewoon 17 weken onbetaald tot je kleine 8 jaar is. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je op een ander moment dagen tekort komt. Alleen de financiën zouden hier doorslaggevend kunnen zijn.)