20 Reacties

3 dagen geleden

Ik kan zo geen bedenken. Voor de eerste periode zijn overslagrompertjes helemaal top

3 dagen geleden

Ik vond ze beide even fijn om eerlijk te zijn. Overslagrompers zijn fijn, maar rompers stretchen zoveel dat ik het zelf prima vond het over het hoofdje te doen. En minder drukknoopjes om dicht te doen haha Moet wel zeggen dat met spuitluiers de overslagrompers wel fijner waren omdat je die dan dus makkelijker los kon halen ipv over het lijfje met poep en al te schuiven🤭

3 dagen geleden

Maat 50/56 was hier alleen maar overlsgrompers, ideaal idd met spuitluiers

3 dagen geleden

Zeker weten overslag rompers. Nadelen kan ik niet bedenken.. misschien alleen dat je meer knoopjes hebt om dicht te drukken 😅.

3 dagen geleden

Als je geen overslag Romper wil zou ik voor een envelop hals gaan, die kan je dus ook over de armen en brillen naar benede uit doen. Want idd met spuitluiers wil je ze niet over het hoofd aan doen. Of als ze doorlekken en alles onder de plas zit

3 dagen geleden

Bij zo’n mini (maat 50/56) vond ik het wel heel fijn om overslag rompertjes te hebben. Zeker die met lange mouwen. En dat hebben we in februari zeer waarschijnlijk wel nodig. Rompertjes met korte mouwen of zonder mouwen vind ik net zo makkelijk als overslagrompers, maar de tijd van het jaar zit ons niet mee ;) Enige nadeel is dat het zonder knoopjes makkelijker strijken is.

3 dagen geleden

Voor mij was het enig nadeel dat je de eerste week even zit te kloten welk knoopje waar hoort hahaha maar dat heb je snel genoeg door en dan alleen maar heel fijn idd bij de 50/56, bij groter vind ik andere rompers net zo makkelijk, iets meer kracht in het nekje en vinden ze het vaak niet meer vervelend over hoofdje heen (verschilt uiteraard wel per baby)

3 dagen geleden

Reactie op Zef98

Bij zo’n mini (maat 50/56) vond ik het wel heel fijn om overslag rompertjes ...
Strijk jij de rompers dan?😳 Ik voel me echt een loedermoeder nu haha, ik heb nog nooit iets van mijn zoontje gestreken, laat staan rompertjed

3 dagen geleden

Vind ze zelf superfijn in het begin! Enige nadeel zijn wat mij betreft de duizdend knoopjes.

3 dagen geleden

Reactie op LV00

Strijk jij de rompers dan?😳 Ik voel me echt een loedermoeder nu haha, ik h ...
Ik heb een afwijking wat strijken betreft 🤣🙈

3 dagen geleden

Overslag rompers vond ik echt heeeel top! Ook inderdaad fijn met een spuitluier dat het direct open kan en niet over het hoofd of naar beneden uit hoeft. Maar bijvoorbeeld de bamboo rompers met envelop mouwen van HEMA zijn ook echt fantastisch. H&M heeft ook fijne doorgroei rompers met dubbele knoopjes van rekbare stof (in ieder geval in de iets grotere maatjes, ik weet niet vanaf welke maat deze starten). Ik ga vooral in de kleine maten echt alleen voor bamboo of rekbaar katoen. Zoooooveel fijner zo'n rekbare stof!!

3 dagen geleden

Wij hebben alleen maar normale rompers. Ik vond het prutsen met al die knoopjes echt verschrikkelijk. En mijn zoon had ook een hele gevoelige huid die door elk klein ding geïrriteerd raakte, dus ook door knoopjes. De hals van een normale romper kan je zo breed openen, dat over het hoofd echt geen probleem is. En als je een ongeluk hebt gehad, trek je ze gewoon over de billen uit, geen probleem.

3 dagen geleden

Wij vonden in het eerste begin de overslagrompers top, omdat je kindje dan nog zo "floppy" is in het nekje. Maar na een paar weken gingen gewone rompers ook prima, en toen hij was bewegelijker werd waren die overslagrompers drama 😂 duurde veel te lang. Ik zou dus voor overslag gaan in maat 50 of de combinatiemaat 50/56, maar daarna zeker niet meer. Dat is onze ervaring iig 🤷‍♀️

3 dagen geleden

Ik heb sowieso tot 6 maanden nooit anders gebruikt! Echt ideaal.

3 dagen geleden

Ik heb geen fijne ervaring gehad met overslagrompers en hierdoor niet gebruikt. Ik ging gewoon over op de normale rompers.

3 dagen geleden

Mijn man en pubers hadden liever overslagrompers. Voor mij als ervaren moeder maakt het niet zoveel uit haha.

3 dagen geleden

Ik vind overslagrompers heel fijn. Maar gebruik daarnaast wel ook normale, zeker als de kleine wat beweeglijker wordt. Dan duren de knoopjes te lang haha. Het enige nadeel van een overslagromper is dat ik de jongste een keer met een velletje tussen een knoopje heb gekregen, daar hebben we samen heel hard om gehuild

één dag geleden

Geen nadeel ☺️

één dag geleden

Overslagrompers met wasbare luiers vond ik geen succes. De knoopjes bij de zijkant-buik paste dan niet goed dicht

één dag geleden

Reactie op Lousb12

Overslagrompers met wasbare luiers vond ik geen succes. De knoopjes bij de ...
O, hier geen last van gehad! Niet te smalle rompers kopen dus. Of rekkende. Ik had die van de hema.