15 Reacties

2 maanden geleden

1e trimester bedoel ik🙈

2 maanden geleden

Hier ook een eigen paard. Rij niet meer maar dat komt omdat mijn paard al een aantal maanden een peesblessure heeft.. dus ik wandel elke dag met hem

2 maanden geleden

Reactie op Katja0205

Hier ook een eigen paard. Rij niet meer maar dat komt omdat mijn paard al e ...
Hoe super vervelend het ook is, ergens een goede timing om dan allebei even wat meer rust te hebben 🙈

2 maanden geleden

Jaa dat wel . Maar moet dan wel ff kijken wie hem weer kan gaan opbouwen in sept. Want dat ga ik niet zelf meer doen

2 maanden geleden

Ik heb drie eigen paarden achter huis. Mijn eerste zwangerschap tot 2 weken voor de bevalling gereden, tweede zwangerschap tot 26 weken. Nu weet ik nog niet hoelang ik het ga volhouden. Mijn ervaring is dat stilstaan niet erg is. Na elke rust van mijn zwangerschap liepen de paarden veel beter.

2 maanden geleden

Ik verzorg nu een paard van net 3 jaar. Vorige week voor het eerst even erop gezeten en een stukje gedraafd. Als het niet safe voelde had ik het niet gedaan en ik ben mij zeker bewust van dat hij jong is . De jonge ruinen uit de wei halen vermijd ik soms of vraag altijd iemand om mee te lopen zodat ik er 1 tegelijk mee kan nemen. We willen pas over een paar weken mensen vertellen over de zwangerschap en ik denk dat als we de winter in gaan of ik een buikje krijg ik er niet meer op zal gaan. Vanwege veiligheid en belasting qua gewicht. Dus ik dacht ik pak mijn kans nu nog om te ervaren wat degene die hem opleiden ervaren, namekijk dat hij zowat zadelmak geboren is. Ik verzorg hem al meer dan een jaar en hij kan ook veel andere dingen dus dan maar zonder rijden. De vorige keer ben ik met 20 weken gestopt met rijden omdat ik veel druk op mijn blaas had en steeds eraf moest om te plassen. Dat verzorgpaard was niet altijd lief (wel met rijden) en toen ze nog een keer gericht naar me trapte toen ik gewoon langs liep op afstand in de paddock ben ik gestopt met verzorgen. De VK zei toen dat ik dat zelf het beste kon inschatten.

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

1e trimester bedoel ik🙈
Haha 1e en 2e kan ook ook. Zonde van die bijrijders. Is hij ook echt pittig? Het zou wel een goede oplossing zijn als je iemand achter de hand hebt. Ik ben bij mijn huidige verzorgpaard ook begonnen als "extra". Ze had een paard op leeftijd en het jonge paard. Ik kwam alleen om te wandelen en poetsen zodat ze voldoende aandacht kregen en zij zorgde dat de rest gedaan werd. Nu is dat anders maar ik heb zonwel rustig beide paarden leren kennen zonder teveel verplichtingen (ik had een baby thuis dus heel fijn). Misschien is dat nog een idee om iemand te vinden? Gelukkig heb je nog even.

2 maanden geleden

Ga opzoek naar andere bewegingsmogelijkheden met je paard. Longeren, grondwerk, leer oefeningen met voorwerpen. Grote bal oid. Er is gelukkig zoveel meer dan rijden. En als je paard eens een paar dagen stilstaat is dat zeker geen ramp. Hopelijk heb je het 2e trimester weer wat meer energie! En wat er al gezegd is, een hulpje om extra aandacht te geven kan ook fijn zijn. Lekker poetsen, knuffelen, beetje grondwerk.

2 maanden geleden

Reactie op DS4

Haha 1e en 2e kan ook ook. Zonde van die bijrijders. Is hij ook echt pittig ...
Dit is ook door mij aangeboden, om alleen met mijn paard lekker te tutten, wandelen en knuffelen. Puur de aandacht. Maar dan nog is het lastig.. ik rij western en sta op een ranch, het lijkt wel of mensen denken “alleen Engels en anders niet” 😅 en ik had wel 1 persoon, maar die wilde persee clickertraining met mijn paard doen en daar stond ik zelf niet achter..

2 maanden geleden

Reactie op Roza-24

Ga opzoek naar andere bewegingsmogelijkheden met je paard. Longeren, grondw ...
Dat doe ik ook zeker, maar het gaat me meer om de energie die ik niet heb. Grondwerken doe ik echt voldoende, vooral als ik merk dat ik dusdanig misselijk ben dat ik op dat moment even niet kan opstappen. Maar ik voel me vaak slaperig, slap en duizelig dus dat maakt meer dat ik er op dat moment niet heen kan. Ik vroeg me af of meer mensen dat stukje herkennen en daar specifiek mee omgaan. Bijrijders heb ik al geprobeerd.. en misschien stom, maar ik heb echt iemand 16+ nodig die weet wat ie doet.

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Dit is ook door mij aangeboden, om alleen met mijn paard lekker te tutten, ...
Oh ja dat is waar ook. Als je het zo aanbiedt krijg je ook weer mensen die het als coachpaard of oefenproject willen gebruiken. Lastig he om een fijne match te vinden.

2 maanden geleden

Hey, Ik rij toevallig ook Western. Bij mij in de buurt is het dan sowieso al lastig om iemand te kunnen vinden die ook western rijdt. Ik ben zelf altijd moeilijk geweest met iemand op mijn paard zetten en heb toen heb ik bewust gekozen voor een verzorgster die alleen mag longeren en verzorgen, af en toe rijden als ik erbij was en les gaf. Dit is uiteindelijk wel uitgegroeid naar rijden zonder dat ik erbij was. Heb je niet toevallig een trainer bij je in de buurt die tegen vergoeding misschien een paar keer in de week kan rijden. Zelf rij ik voorlopig gewoon door tot mijn lichaam aangeeft dat het niet meer prettig is. Ik pak alleen geen paarden meer die ik niet goed genoeg ken.

2 maanden geleden

Ik heb 3 eigen thuis staan dus de nodige klussen komen er ook bij. Ik ben 9weken mijn 1e dus ik heb nog geen idee hoe ik dit ga doen🫢 Ik gok haast dat ik ze gewoon blijf trainen tot het niet meer wil en ze dan de winter vrij geef, ik werk heel veel aan de hand en dubbele lange lijnen dus ik hoop dat naast het rijden wat langer vol te houden.

2 maanden geleden

Reactie op rochelle33

Hey, Ik rij toevallig ook Western. Bij mij in de buurt is het dan sowieso ...
Bij ons in de buurt ook lastig. Iedereen rijdt Engels en ik vind het geen probleem als een Engels beleerde ruiter op mijn paard stapt, maar het zijn vaak juist de ruiters zelf die geen western willen. Helaas word mijn trainer volgende maand geopereerd en zal er dan ook even uit liggen. Behalve mijn man, die ook rijdt maar ook zijn eigen paard heeft, heb ik op dit moment niemand in mijn netwerk die (consequent) kan bijrijden. Jammer genoeg krijg ik te weinig reactie bij een oproep/zoektocht naar een verzorger of bijrijder, en anders zijn het meisjes van 11 wat ik soms net te gevaarlijk vindt. Ik woon in de Achterhoek en hier heefr echt iedereen paarden, dus er is een teveel aan paardeneigenaren en een gebrek aan bijrijders 😅

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Bij ons in de buurt ook lastig. Iedereen rijdt Engels en ik vind het geen p ...
Ja dan is het in zo’n omgeving al helemaal moeilijk. Wat ik het probleem vond met de Engelse ruiters is dat ze de teugels niet los durfde te laten vandaar dat mijn voorkeur daar niet naar uit ging. Ik heb mijn paard ook wel eens een paar maanden bij mijn trainer gezet wegens een operatie en de afspraak gemaakt dat de assistent trainer hem zou rijden om de kosten nog een klein beetje te kunnen drukken. Was voor mij toen ook wel een uitkomst, maar daar zit natuurlijk wel het probleem dat je trainer nu ook even weg valt. En ik weet natuurlijk ook niet of dat financieel mogelijk is. Anders is dat misschien tegen het einde nog een optie voor je. Verder heb ik ook geen ideeën of tips 🤣