17 Reacties

één maand geleden

Hoii, jaa ik ben in april gestopt bij de psycholoog en toen ook uitgeschreven daar uiteraard. Maar mijn positieve test was 30 mei dus een maand later. Merk wel echt dat ik haar mis soms en haar nog wel echt nodig heb. Ook ineens uit het niets in bed of op de bank soms ook in de auto.. zo vervelend heb helaas geen tips maar kijk graag mee of andere dat wel hebben. Veel sterkte ❤️❤️❤️❤️

één maand geleden

Reactie op Kirsten.:)

Hoii, jaa ik ben in april gestopt bij de psycholoog en toen ook uitgeschrev ...
Jij ook fijn om te weten dat ik niet alleen ben ❤️ bij mij was het zo erg dat ik 10mg Citalopram heb voorgeschreven gekregen (slikte ik ook voor de zwangerschap) Ik vind dit zo erg. Ik was zo bang dat ik m’n baby dan een slechte start zou geven. Maar ze zeggen dat die paniekaanvallen erger zijn. En een slechte start met antidepressiva zo laag mg niet heel vaak voor komt. Maarja Citalopram moet een week tot 2 weken inwerken, en is in die tijd heftiger kwa angsten… dus tis even heftig nu … ga dit weekend ook een weekend weg dus hoop zo dat het dan al wat is ingewerkt. Ik ben ook bang voor de angst. Ik zit dan op de bank en dan denk ik 1 seconde ik hoop niet dag ik vandaag paniekaanvallen krijgen, en dan heb ik hem alweer te pakken vreselijk!

één maand geleden

Reactie op esmayvw

Jij ook fijn om te weten dat ik niet alleen ben ❤️ bij mij was het zo erg d ...
Jaaa het is echt die eeuwige cirkel waar je maar in blijft dan..

één maand geleden

Jaa ik heb chronische paniekaanvallen/hyperventilatie. Had er niet veel last meer van op enkele keren na. Tot ik nu zwanger ben. Heftige aanvallen weer waar je u tegen zegt, wordt soms echt bang van en maak me hoofd dan gek. Ik werd er vannacht wakker van uit mijn slaap. Pfff

één maand geleden

Reactie op moniquedevisser

Jaa ik heb chronische paniekaanvallen/hyperventilatie. Had er niet veel las ...
Jeetje wat erg voor je! Ik herken het. Ik werd wakker vanmorgen vroeg 5 uur, en had m’n ogen nog niet open of schoot gelijk in de paniek.. zo gek zonder aanleiding. Na een uurtje beneden gezeten te hebben was het over. Maar vooral s’nachts voel ik me heel alleen als je zo iets hebt, net alsof niemand er dan voor je is. Terwijl mijn man gewoon boven ligt die ik altijd mag wakker maken maar s’nachts is het bij mij altijd erger.

één maand geleden

Reactie op esmayvw

Jeetje wat erg voor je! Ik herken het. Ik werd wakker vanmorgen vroeg 5 uur ...
Precies dat! Ik heb mijne uiteindelijk wakker gemaakt, die aanval was zo heftig had geen controle meer over me eigen lichaam pfff

één maand geleden

Reactie op moniquedevisser

Precies dat! Ik heb mijne uiteindelijk wakker gemaakt, die aanval was zo he ...
Erg hè… ik krijg dan ook heel erg buikpijn enzo. En voel me zo schuldig tegen over de kleine in m’n buik.. tis echt vreselijk, ik heb er nu ook een beetje last van zonder aanleiding gewoon nu ineens. Niet echt paniek maar gewoon een bepaald soort zenuw. Heel apart..

één maand geleden

Reactie op esmayvw

Erg hè… ik krijg dan ook heel erg buikpijn enzo. En voel me zo schuldig teg ...
Ja dat herken ik, ik voel het ook vaak al aankomen, en ga dan dingen doen om er niet aan te denken. Maar wanneer je in ruststand komt dan komt het ineens vol opzetten

één maand geleden

Reactie op moniquedevisser

Ja dat herken ik, ik voel het ook vaak al aankomen, en ga dan dingen doen o ...
Klopt idd, ik probeer ook van alles te doen om het tegen te gaan. Maar vooral savonds op de bank en als ik naar bed ga komt het. Precies op tijden dat je het niet wilt.. heb jij er ook elke dag last van?

één maand geleden

Reactie op esmayvw

Klopt idd, ik probeer ook van alles te doen om het tegen te gaan. Maar voor ...
Nee niet elkedag, soms wel elkedag van die rare klachten. Als je wilt mag je me wel een berichtje doen als er wat is kunnen we altijd kletsen

één maand geleden

Zeker! Vorig jaar november terugval gehad opgehoogd citalopram. Klein beetje alles opgebouwd en in juni positieve test. Toen kwamen wel weer de angsten wat als ik weer terug ga vallen etc. Gelukkig nog wel psycholoog hulp en aanmelding bij pop poli. Ik kan je trouwens wel een boek aanraden zit tevens ook video cursus bij. Angst is ok!

één maand geleden

Reactie op Deborah93

Zeker! Vorig jaar november terugval gehad opgehoogd citalopram. Klein beetj ...
Graag. Welk boek is die?

één maand geleden

Reactie op esmayvw

Graag. Welk boek is die?
Hij heet; angst is ok! Van Johan Deen

één maand geleden

Reactie op Deborah93

Hij heet; angst is ok! Van Johan Deen
Oh sorry haha, had niet door dat dat de titel was! Thanks!

één maand geleden

You are not alone ❤️ De hormonen werken dan niet mee hè. Zelf ook opgehoogd met medicatie in het eerste trimester en ik ben blij dat ik dit heb gedaan. De scherpe randjes zijn (na de ophoogperiode dat was hells) minder geworden. Meer rust voor mama en baby. Onder goede begeleiding van de POP. Met vlagen (zeker bij stress) is het weer elwat pittiger. Als je even wilt spuien contact me. Veel sterkte en je kan dit!

één maand geleden

Heee ikdenk dat heel veel mama’s dit hebben! Ik zelf ook, ik maak me ook veel zorgen om mijn mentale gestel nadat de baby er is. Bang dat ik post-natale depressie krijg, niet goed voor de kleine kan zorgen en ik terug bij af ben (als hoe ik was vóór ik therapie en medicatie kreeg). Ik heb dit overlegd met mijn verloskundige en ikmag 4 sept naar de POP poli, dat voelt wel als een fijn vangnet!

één maand geleden

Elke dag is een strijd hier... toen ik wist dat ik zwanger was moest ik stoppen met o.a. de Esketamine behandeling en de valium. Ik zit nu op een hoge dosis anti depressiva en anti psychotisch + ritalin en slaapmiddelen. De laatste twee moeten er nog af. Omdat het zo slecht gaat mag ik de ritalin houden, maar ik ga toch proberen ermee te stoppen. Serieus het is een drama. Heeft ws niet eens perse met de zwangerschap te maken, maar ik heb wel angsten daarover. Ook bang dat dit doorgaat tot na de bevalling.