17 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou ook boos zijn als ik 40-80 uur per week werkte, mijn partner 0, en ik thuis kwam in een vies huis hoor.. sorry dat ik het zeg. Ik ben ook erggg moe, verder geen klachten maar kan gerust heel de dag op de bank liggen en ben ziekgemeld. Maar ik zorg toch echt dat mn aanrecht leeg is en de kamer gestofzuigd voordat m'n partner thuis komt. Ik ruk mezelf van de bank om ten minste een half uur door het huis te racen.. En vooral bijhouden: zorg dat de was/afwas zich niet opstapelt. Ik wil je zeker geen trap na geven hoor, maar ik vind wel dat ie een punt heeft kwa opruimen... De opmerking over het te dik zijn is misschien wat bot (maar ook niet onwaar dan?) 😅 Als de frustratie zo hoog zit bij hem komen sommige dingen er misschien lulliger uit dan bedoelt. Dus goed over praten, zoals altijd de oplossing is voor alles.

2 maanden geleden

Je hebt het wel heel kort omschreven, maakt het wat moeilijk de situatie in te schatten. Hij is boos ondat het niet lukt het huishouden te doen en werkt het uit door korte/ gemene uitspraken te doen? Weet hij hoe slecht je je voelt? Ik ben momenteel ook echt helemaal niets waard. Echt heel normaal dat het huishouden je even niet lukt! Probeer het hem nog eens uit te leggen of laat het hier informatieve sites over lezen, er zijn er best veel die hierover schrijven.

2 maanden geleden

Jeetje lastige situatie. Normaal hoort je partner je juist te steunen wanneer je een kind aan het maken ben. Kost al je energie en reserves in je lichaam dat zou hij moeten begrijpen. Mijn vriend vond het ook lastig maar hij deed het wel want ik kon helemaal niks. Ik zou even goed gesprek aangaan een hem uitleggen wat er allemaal gebeurd in jou lichaam en wat je zelf allemaal ervaart. Begrip moet hij wel gewoon hebben. Je bent botten en organen aan het maken dat is zo bijzonder en heftig !! Succes 🙏🏻❤️

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Ik zou ook boos zijn als ik 40-80 uur per week werkte, mijn partner 0, en i ...
Ja maar wat jij zegt je bent erg moe en verder geen klachten. Ik kotste de hele dag en kon helemaal niks . Is makkelijk gezegd als je verder niks ervaard voor iedereen anders. Wellicht ervaart zij ook meer klachten waardoor ze niks kan. Je bent ten slotte toch een kind aan het maken🙈

2 maanden geleden

Wat vervelend zeg. Zeker met alle hormonen in je lijf. Ik denk dat hierin communiceren het belangrijkste is. Wellicht gaat het even niet goed in het bedrijf, zijn er dingen die hij heel spannend vind, of weet hij echt even niet hoe jij je voelt. Probeer een moment te vinden waarop jullie samen de tijd kunnen nemen om naar elkaar te luisteren en sta open voor elkaars gevoel.

2 maanden geleden

Ik doe uiteraard niet helemaal niks , ik zorg echt wel dat ik meteen mijn bord in de vaatwasser zet en aandoe en de was word gedaan. Maar in plaats van elke dag stofzuigen nu een keer in de twee dagen had misschien iets duidelijker moeten zijn.

2 maanden geleden

Zeker niet om je aan te vallen! Makkelijk verkeerd te interpreteren! Maar ik snap je partner wel. Hij wil graag in een opgeruimd huis thuis komen zoals hij gewend is. Hij ziet nog niet aan je dat je zwanger bent, het is allemaal nog pril en niet zichtbaar. Hij voelt niet hoe jij je voelt. Jij bent hele dagen thuis.. dit zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten. Vergeet niet dat nu ook hormonen hebt wat alles wat gezegd word erger laat lijken. Waardoor je misschien sneller het idee hebt dat je niets meer goed kan doen. Probeer het gesprek aan te gaan en maak eventueel een schema voor je huishouding. Dat je niet te veel doet op een dag maar wel een doelstelling hebt.

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Ik zou ook boos zijn als ik 40-80 uur per week werkte, mijn partner 0, en i ...
Sorry maar ik denk echt dat jij bij de verkeerde topic bent beland , als je alleen komt om iemand nog meer de grond in te trappen die zich al naar voelt denk even twee keer na voordat je wat zegt

2 maanden geleden

Sorry maar ik denk echt dat jij bij de verkeerde topic bent beland , als je ...
Hoezo? Ik ben niet de enige die dit zegt? Ik zeg toch dat ik je geen trap na wil geven, maar ik begrijp je vriend wel. En de tip die ik gaf was dat je het niet op moet laten stapelen, maar zsm opruimen.
Misschien gaat er meer frustratie schuil achter zijn uitbarsting? Ik snap zijn kant ook wel een beetje maar denk dat het voor hem lastig is om zich in jou te verplaatsen. Ik denk dat een goed gesprek op zijn plaats is. Ik probeer ook wel om iedere dag te stofzuigen vaat aan de kant de hebben en de was bij te werken ondanks dat ik mij sinds een paar dagen echt slechter voel😅 En heb ook nog twee kindjes rondlopen van bijna 3 en bijna 2 dus dat kost ook veel energie! Praten is de enigste oplossing ♥️

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Hoezo? Ik ben niet de enige die dit zegt? Ik zeg toch dat ik je geen trap n ...
en dat het te zwaar zijn ook wel waar is ? sorry maar erg onbeleefd ik had iets duidelijker moeten zijn in de topic maar mijn huis is niet vies alleen iets rommeliger dan normaal alles gaat wat langzamer

2 maanden geleden

en dat het te zwaar zijn ook wel waar is ? sorry maar erg onbeleefd ik had ...
Je schrijft zelf dat je te zwaar bent, maar als een ander het zegt, dan is dat verkeerd? Ik denk dat Kiimi alleen wilde aangeven dat desondanks hetgeen wat je man zei bot overkomt het geen onwaarheid is en zij begrijpt dat hij niet vindt dat hij zijn eetgewoonten moet veranderen, omdat jij te zwaar bent. Ik sluit mij daar eigenlijk wel bij aan. Van je partner mag je steun verwachten, maar ik vind niet dat je kan verwachten dat hij ook "op dieet" gaat, omdat jij te zwaar bent.

2 maanden geleden

Ik wilde nog inhoudelijk reageren op het topic, maar ik zie dat TS inmiddels al een Verwijderd lid is 😅

2 maanden geleden

Ik wilde nog inhoudelijk reageren op het topic, maar ik zie dat TS inmiddel ...
Heb het gevoel dat haar hormonen ook wat meespelen in de reacties van haar man 🙈

2 maanden geleden

Ik wilde nog inhoudelijk reageren op het topic, maar ik zie dat TS inmiddel ...
Huh hoezo verwijderd lid. Kan dat v

2 maanden geleden

Reactie op El.11

Huh hoezo verwijderd lid. Kan dat v
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt?

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Heb het gevoel dat haar hormonen ook wat meespelen in de reacties van haar ...
Daar leek het wel op, ja 😅