10 Reacties

2 maanden geleden

Herkenbaar! Je weet denk ik pas hoe intens die vermoeidheid kan zijn als je het zelf hebt ervaren..

2 maanden geleden

ZOOOOO HERKENBAAR! Mijn man kan mij ook zo het gevoel geven dat ik me aanstel terwijl ik me echt heel beroerd voel... Normaal doe ik 99% van het huishouden en nu krijg ik niks voor elkaar. Als hij dan eens één ding doet dan is het alsof hij alles moet doen terwijl het meeste nu gewoon niet gebeurt aangezien ik het niet doe...😅 zo frustrerend

2 maanden geleden

Dit plaatje heeft op mijn vriend veel indruk gemaakt. Hij vindt hem heel leuk en vertelt met trots hoe hard ik werk voor onze baby. Dan laat hij zijn vrienden deze foto zien en zegt; kijk hoe intens!! Mijn vriendin haar organen schuiven alle kanten op 😂 Mannen hebben soms meer inzicht nodig. Iets tastbaars. Want tja: “bij een beetje misselijkheid moet je niet zeiken. En moe dat zijn we allemaal wel eens.”

Deze afbeelding is i.v.m. copyright verwijderd.

Plaats alleen zelfgemaakte afbeeldingen en content.

2 maanden geleden

Hier een positieve ervaring. Mijn vriend is echt een van de beste mannen die er rondlopen ❤️. Ik heb behalve extreme moeheid, nergens last van. Gewoon een algeheel lamlendig gevoel. We hebben nog een peuter rondlopen. Vorige keer moest ik huilen omdat ik me zo'n nietsnut voelde op de bank, terwijl hij de vaatwasser uit stond te ruimen met hulp van peuter. Toen was ik ook nog eens een ui vergeten voor het avondeten. Gaat meneer speciaal ui halen, KOMT IE TERUG MET EEN BOSJE BLOEMEN 🥹. Dus nee, hier niet herkenbaar haha. Hij helpt met de was, met de vaat, alllles ❤️.

2 maanden geleden

Zoals ik het lees hebben jullie een erg traditioneel huishouden. Ik zou gewoon wat pizza inslaan en in het voren koken en in de diepvries gooien. Je kunt dan koken op momenten dat je je wat beter voelt. Als je erg misselijk bent en dus niet wil eten dan kan hij zelf iets warm maken.

2 maanden geleden

Jammer om te lezen dat jullie partners zo zijn, ik vind dat eigenlijk onacceptabel van je partner, degene die er juist voor je moet zijn. Het is echt niet oké als hij doet alsof je je aanstelt terwijl je normaal van alles doet in huis en nu in je eerste trimester zit. Mijn partner is nu extra zorgzaam en neemt veel over, koken , de afwas etc. Hij begrijpt dat het veel energie kost om een mini mensje te maken.

2 maanden geleden

Haha heel herkenbaar @esmeeElise helaas is de foto niet te zien. Ben erg benieuwd. Rudy ik snap je reactie ook heel goed. Maar ik denk dat er nog veel gezinnen zijn waar traditionele rolverdeling is. Daarnaast werkt het brain van de man vaak gewoon echt anders dan die van de vrouw. Maar gaat het er ook om hoe wij naar ons zelf kijken en zorgzaam je bent! @bobbie3000 je mag voor jezelf gaan staan. En je mag het hem lekker terug geven 😉

2 maanden geleden

Voor mij niet herkenbaar. Mijn man draagt me echt op handen. Al helemaal als ik zwanger ben. Wij hebben thuis ook een traditionele rolverdeling. Ik ben een SAHM. Nu ik het huishouden niet kan doen door HG, doet mijn man dat zoveel mogelijk (naast zijn drukke baan). Hij klaagt niet. Hij geeft mij steun. Jouw partner zou je ook steun moeten geven. Dat hij niet degene is die zwanger is en er voor hem nog niks verandert is, is mijn inziens een excuus. Het maakt dat de zwangerschap wellicht nog wat ontastbaar voor hem is. Tuurlijk ervaart hij het (eerste trimester) anders dan jij. Dat staat alleen los van het vermogen om er voor je partner te zijn en je partner te ontlasten wanneer het niet goed met hem of haar gaat. Als je ziek of beroerd bent om een andere reden verwacht je toch ook steun, neem ik aan? Ik zie niet in waarom dat nu anders zou moeten zijn. Ik vind het altijd weer jammer om te lezen dat er mannen zijn die zo reageren op hun zwangere partner en ik vind het al helemaal jammer om vervolgens reacties te lezen in de strekking van "zo zijn mannen". Ik hoop voor je dat hij bijdraagt en uiteraard ook dat jij je gauw wat beter voelt.

2 maanden geleden

Ik merk dat mijn vriend er ook niet altijd bewust van is. Dan begint hij over mountainbiken over een maand of wil hij dat ik 2 dagen achter elkaar mee ga naar een festival. Dan moet ik de hele tijd zeggen dat ik daar nu niet op zit te wachten en dat voelt voor mij ook vervelend en alsof ik saai ben. Ik denk dat ik ook plaatjes ofzo ga laten zien over de impact van een zwangerschap. 😅

2 maanden geleden

Mijn partner is erg zorgzaam, nu misschien nog wel meer dan bij onze eerste. Wellicht omdat er twee miskramen tussen zaten en hij zag hoe zwaar dat lichamelijk ook was (met nasleep). Dus nu doet de meeste verzorging van onze dochter en het huishouden, en ik help wanneer ik energie heb. Als ik aanbied te helpen vraagt hij bijna altijd; heb je daar wel energie voor? ❤️