39 Reacties
4 dagen geleden
Wij hebben 5 weken afgesproken en de laatse week zet hij later verspreid in. Hij krijgt wel 100% salaris gedurende alle 6 weken. Ik zou 2 weken ook echt te kort vinden, terwijl ik bij de eerste heel snel hersteld was van de bevalling.
4 dagen geleden
Volle 6 weken achter elkaar👌.
Na twee weken wil jij inderdaad nog helemaal niet alleen zijn, en ook voor de hechting van je hele gezin is het gewoon goed. If anything zou het lánger moeten kunnen, ook gewoon tien-twaalf weken net als mama.
Ik zou twee weken echt veel te kort vinden.
4 dagen geleden
Wij hadden hier hetzelfde in gedachten (5 dagen + 1 week zelf vrij nemen) en vervolgens kunnen spreiden, maar goed om ervaringen te kunnen lezen ook onze eerste namelijk!
4 dagen geleden
Reactie op Klaarvoorbabynummer2
Wij hebben 5 weken afgesproken en de laatse week zet hij later verspreid in ...
Hoe krijgt hij 100% salaris? Ik begreep dat je normaal 70% krijgt? Wel benieuwd naar, want dat is natuurlijk veel fijner!
4 dagen geleden
Mijn vriend neemt 2 weken vrij. Dat vond ik de vorige keer genoeg. Daarna is hij een jaar lang 1 dag per week vrij.
Onze oudste dochter gaat dan wel gewoon 3 dagen per week naar opa's/oma's en opvang. 5 dagen per week alleen met 2 kids zou ik wel erg pittig vinden.
4 dagen geleden
Hier is hij bij de 1e 1 week en bij de 2e 1,5 week thuisgebleven.. Maar hij is zelfstandige dus dat is een iets andere situatie.. Ik vond het zelf wel lekker dat alles weer wat 'normaler' werd na die 1,5 week (kraamzorg uit huis, weer in mn eigen normale ritme) en heb er totaal geen moeite mee gehad dat het 'maar' max. 1,5 week was. Ik had beide keren wel een snel herstel.
Nu hebben we afgesproken dat we het aan kijken, maar omdat we ook de andere 2 hebben om voor te zorgen gaan we nu uit van 2 weken (en mocht het dan niet gaan verlengen we dat).
De vorige keren was hij heel druk met een project bij een klant, deze keer heeft hij iets meer speling, dus we gaan het zien :)
4 dagen geleden
Eerste kind (meer dan 9 jaar geleden) had mijn partner toen maar twee dagen vrij. Dat was echt veel te kort.
Nu is het plan dat mijn vriend 3 weken thuisblijft en de rest van het jaar 4 dagen gaat werken ipv 5. Dit is allemaal met behoudt van 100% salaris.Heb verder ook nog een goed vangnet om mee heen aan (schoon)ouders etc dan scheelt ook.
4 dagen geleden
Wij hebben nog weer andere constructie bedacht. Hij blijft twee volle weken thuis en daarna verdeeld hij de overige 4 weken over 8 weken.
Dus dan is hij 8 weken lang 2 dagen thuis en 3 dagen aan het werk. Ideale middenweg wat ons betreft :)
4 dagen geleden
Reactie op blablabla1992
Eerste kind (meer dan 9 jaar geleden) had mijn partner toen maar twee dagen ...
Is dit ook door cao dat het 100% is? Klinkt heel chill haha!
4 dagen geleden
Reactie op DaanLS
Bij mij neemt hij alle 6 weken partner verlof op.
Daarna 1 dag per week be ...
Hij moet van de voren aangeven hoe lang en minder kan altijd.
Dus mochten we elkaar toch eerder zat zijn kan hij altijd nog weer aan het werk. Dan mag hij het resterende nog op een andere manier inzetten, in overleg met zn werkgever.
Achteraf toch meer vrij vragen is geen optie met zijn werk.
4 dagen geleden
Reactie op Charlottevtspkr
Wij hebben nog weer andere constructie bedacht. Hij blijft twee volle weken ...
Dit hebben wij ongeveer gedaan bij de eerste en was goed bevallen! Mijn partner werkte de eerste 2 weken dat hij 50% terug ging(dus week 3 en 4) nog wel thuis, zodat hij af en toe bij kon springen. Als het een optie is, is dat wel aan te raden. Ik denk dat we het nu weer ongeveer zo gaan doen, zodat het langer duurt voordat ik "alleen" met 2 kids thuis zit op de dagen dat we geen opvang hebben.
4 dagen geleden
Bij de eerste heeft mijn man 1 week gehad die verplicht is en dan 1x in de week een half jaar thuis. Nu wil hij na de verplichte week weer gaan werken. Ik ben het hier niet mee eens maar er is geen gesprek aan te knopen want dan snap ik niet hoe “belangrijk” het is om er dan weer te zijn voor zijn baan.
4 dagen geleden
Mijn man is bij de eerste 4 weken thuis geweest en heeft de rest verspreid opgenomen. Wel in de tweede week een paar dagen weg voor een bruiloft in het buitenland. Maar toen heb ik bijvoorbeeld niet hoeven koken en 1 dag was een vriendin er de hele dag en nacht, verder bij buren gegeten. Was echt heel fijn, hoefde me geen zorgen te maken om dingen en kon rustig wennen aan alles en mij op de baby richten. Beide buren kon ik bellen als er iets was, niet nodig geweest maar gaf wel een fijn gevoel.
Twee weken had ik wel kort gevonden, vier was voor mij prima. Zeker bij een eerste kindje is het echt zo'n enorme omslag in je leven.
4 dagen geleden
Eerste kindje hier. Dus voor ons is het ook nieuw haha
Plan is nu:
- 5 dagen geboorteverlof
- 2 tot 4 weken vakantieuren (hij heeft er nog zo veel staan)
- Daarna iedere week 1 dag minder werken voor zolang dat kan met die 5+9 weken aanvullend geboorteverlof en ouderschapsverlof in het eerste half en hele jaar 😁