39 Reacties

4 dagen geleden

Vorige keer is hij 4 of 5 weken thuis geweest. Voelde precies goed. Hij was soms wek wat eerder thuis of soms thuis aan het werken, op momenten dat het toch even heel zwaar was. Dan kon hij even bijspringen. Nu in principe 5 weken afgesproken bij ons tweede kindje. Ons eerste kindje is niet heel makkelijk, vraagt veel aandacht. Dus ik denk dat ik het prima zou redden met een baby nu, zeker na 3 weken, maar niet in combinatie met mijn zoon. Mocht ik het na 5 weken nog steeds lastig vinden, dan vraag ik familie en vrienden om wat bij te springen. Mocht ik het prima redden allemaal, mag hij van mij ook wel na 3 of 4 weken weer aan het werk.

4 dagen geleden

Reactie op Blauwbloempje

Hoe krijgt hij 100% salaris? Ik begreep dat je normaal 70% krijgt? Wel beni ...
Zijn werk betaald de overige 30%

4 dagen geleden

Reactie op Klaarvoorbabynummer2

Zijn werk betaald de overige 30%
Dat verschilt per werkgever hoor. Niet alle werkgevers zijn zo vrijgevend om die andere 30% de betalen

4 dagen geleden

Mijn man neemt 1 week geboorteverlof (100% betaald) Dan 4 weken vakantie uren En daarna elke week 8uur ouderschapsverlof (70% betaald) zodat hij het eerste jaar maar 4 dagen werkt ipv 5

3 dagen geleden

Mijn man kon wegens omstandigheden na de zwangerschap in de eerste week op 2 dagen na thuisblijven, daarna moest hij 1 week werken. Daarna had hij 5 weken vrij, en dat was top! Ik kon het tegen die tijd ook wel alleen, maar ik was heel blij dat hij er was. Gewoon met zijn drieën genieten van de nieuwe situatie, samen wennen aan ons kindje en ons kindje aan ons. Fysiek kwam ik heel goed uit de bevalling dus daarvoor was het niet nodig geweest, maar mentaal vond ik het wel erg fijn. Hij heeft toen 5 weken achter elkaar genomen omdat hij daarna meteen 5 weken weg moest voor werk, nu met de tweede op komst spreiden we het wat meer. Na de bevalling blijft hij nu de eerste 2 weken thuis en gaat daarna weer een paar dagen in de week werken. Maar met een eerste kindje vond ik het wel echt fijn om wat langer samen te zijn, toen hij in de kraamweek 2 dagen weg moest heb ik echt zitten huilen 😅

3 dagen geleden

Mijn partner neemt 4 weken verlof. Niet omdat ik dat perse nodig heb, na die kraamweek kon ik vrij zelfstandig uit de voeten. Maar het is fijner voor mijn partner, gezelliger met zijn 4tjes straks en het geeft tijd om aan alles te wennen. Ook voor mijn partner wel fijn, gezien de gebroken nachten en het opbouwen van een band met de kleine. 😊

3 dagen geleden

Als Belg zijnde wat jaloers op die 6 weken. Maar hier heeft mijn man dus 20 dagen. Hij heeft de vorige keer 3 weken aan een stuk genomen na bevalling. De laatste week heeft hij enkele weken later ingezet toen het beter weer was (het moet binnen de 4 maand opgenomen worden of je bent het kwijt). Wij doen opnieuw 3 weken en de laatste week zetten we in wanneer de crèche van de oudste gesloten is zodat ik niet met een anderhalf maand oude baby en een peuter alleen thuis moet zijn. Ik moet wel zeggen dat mijn man vaak kan thuiswerken en dat zorgde ervoor dat ik wel een hulplijn had toen ik alleen was met de baby moest er iets dringends zijn geweest.

3 dagen geleden

Mijn partner is ZZPer dus wij hebben helaas nergens recht op. We gaan kijken of 2 weken genoeg is. Daarna werkt hij gelukkig maar parttime, dus ben ik hem niet de hele tijd kwijt

3 dagen geleden

Ik heb gespaard zodat ik het op de volgende maniet kan doen: Geboorteverlof (1 week, volledig betaald): Ik neem dit verlof op vanaf (geboorte) 8 februari 2025 tot en met 15 februari 2025. Aanvullend geboorteverlof (5 weken, 70% betaald): Ik neem de volledige 5 weken vrij van 16 februari tot en met 23 maart 2025. Ouderschapsverlof (9 weken, 70% betaald): 3 weken volledig vrij: Deze neem ik van 24 maart tot en met 14 april 2025. 6 weken verdeeld over vrijdagen: De overige 6 weken (24 werkdagen) wil ik opnemen door vanaf 18 april 2025 elke vrijdag vrij te nemen. Dit loopt dan door tot 26 september 2025.

3 dagen geleden

Mijn man is na de bevalling 6 weken aaneen gesloten thuis! Erna pakt hij elke donderdag en vrijdag ouderschapsverlof tot onze kleine 1 jaar is :). Hij krijgt alles 100% doorbetaald dus dat is zeker fijn en heel luxe!

3 dagen geleden

Hier de de bevalling 4 weken thuis en daarna 1 jaar lang 1 dag in de week extra thuis! Bewust gekozen voor een dag dat ik zelf ook vrij ben zodat we allemaal samen thuis zijn (met andere zoon)

3 dagen geleden

Mijn man is zzp-er, dus daar werkt het toch anders helaas. Bij ons eerste kind was die 5 weken geboorteverlof nog niet voor vaders, toen had hij eerst 2 dagen en toen nog ergens een paar dagen. Ik vond dat best next level moet ik zeggen. Ik had geen flauw idee wat ik moest en was echt helemaal overspoeld met "ik kan dit niet alleen". Ik denk dat mijn man ook vrij pakt, maar zijn moeder komt bij ons kramen, dus het is eigenlijk handiger als hij vanaf week 2 vrij is. Maar goed, we zien het wel.

3 dagen geleden

Reactie op OnbevreesdeIjsbeer391706

Is dit ook door cao dat het 100% is? Klinkt heel chill haha!
Goede werkgever.

3 dagen geleden

Bij mijn oudste 2 bestond het verlof niet. Dus alleen 2 dagen vrij+ dag van de bevalling+aangifte. Vond het vreselijk dat ik er alleen voor stond. Bij de eerste had ik te veel bloed verloren, dus aansteken duurde langer. Bij de tweede liep er ook nog een peuter rond. Bij de 3e heb ik er van genoten dat mijn huidige man de volledige verlof in 1x op nam. We konden echt wennen als nieuw gezin en de rest vh huishouden bleef ook gewoon draaien. Ik had weer te veel bloed verloren. Dus heb weer goed kunnen aansterken. Dus nu gaat hij weer voor volledig verlof in 1 keer!

3 dagen geleden

Mijn partner neemt 7 weken en daarna werkt hij 3 dagen. Heerlijk die cao onderwijs 😁

3 dagen geleden

Mijn partner is thuis op de momenten als dat nodig is. Met een eigen zaak en veel personeel is het net iets anders dan voor een baas te werken. Verwacht de eerste week nog veel hulp en daarna kan ik hem altijd bellen indien nodig we wonen ernaast.

3 dagen geleden

Wij hebben nu 2 of 3 weken bedacht afhankelijk van hoe t gaat allemaal. En dan daarna gaat hij wel weer werken maar heel flexibel, dus paar uurtjes naar kantoor of vanuit huis werken. Alles om er iig voor te zorgen dat ik er niet alleen voor sta en dan per week/ dag beetje kijken. Is gelukkig heel flexibel op zijn werk dus daar heb ik wel vertrouwen in