9 Reacties

één maand geleden

Alcohol verdampt met koken, dus er zit geen alcohol meer in de pasta. Geen zorgen maken!

één maand geleden

Je kunt er nu niets meer aan doen als je het al gegeten hebt! Ik snap ook wel dat je niet verwacht dat het met wijn gemaakt wordt. Ik eet zelf geen dingen die met alcohol gemaakt worden. Ja de alcohol verdamt maar je weet nooit of alles weg is en neem ik zelf het risico liever niet. Dus hierna lekker wat anders kiezen, wel jammer denk ik? Aangezien je het al drie keer gegeten hebt, was het waarschijnlijk lekker 🙈

één maand geleden

Reactie op KvdH-

Alcohol verdampt met koken, dus er zit geen alcohol meer in de pasta. Geen ...
Aah super dankjewel ❤️

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Je kunt er nu niets meer aan doen als je het al gegeten hebt! Ik snap ook w ...
Nee das waar! Maar toch ben je bezorgd als je dat ineens zo hoort. Ik ga er voor nu maar gewoon van uit dat het verdampt was, maar baal wel dat de kok het niet gewoon verteld heeft eerder. Dan had ik zelf de keuze kunnen maken om het wel/niet te doen. Ja lekker was het ja haha! Durfde verder niks te eten, daarom dacht ik pasta is altijd goed

één maand geleden

Heb je de zwangerhap app al? Dan kun je misschien even wat dingen van de kaart opzoeken zodat je met een fijner gevoel iets anders kunt kiezen? Misschien even een foto maken van het menu zodat je overdag rustig kunt kijken. Dan bij bestellen even vragen of het niet met alcohol gemaakt is haha

één maand geleden

Reactie op KvdH-

Alcohol verdampt met koken, dus er zit geen alcohol meer in de pasta. Geen ...
Dit is niet helemaal waar!! Afhankelijk van hoe lang het gekookt heeft, maar (lang) niet alle alcohol verdampt! Ts: je kan er nu niets meer aan veranderen, maar ik zou het niet nog eens bestellen. Je kan voor de zekerheid altijd vragen of er in de bereiding alcohol is gebruikt, dan weet het zeker. In veel (zuid europese) landen zijn ze minder strict met alcohol tijdens de zwangerschap dan bij ons 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Heb je de zwangerhap app al? Dan kun je misschien even wat dingen van de ka ...
Jaa die heb ik inderdaad! Ik bestel steeds gewoon frietjes met vlees (check natuurlijk of het goed doorbakken is) pasta, of pizza. Dacht dan is t altijd goed haha

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Dit is niet helemaal waar!! Afhankelijk van hoe lang het gekookt heeft, maa ...
Goed om te weten, bedankt. Kan het nu inderdaad helaas niet meer veranderen, zal er voortaan op letten. Nee dat is waar! En daar worden de kinderen vaak ook gezond geboren, net zoals in Italië waar veel gewoon nog wijn drinken etc. Moet me gewoon niet zo druk maken haha

één maand geleden

Het is helemaal goed dat mensen alcohol compleet vermijden, maar ik denk dat er ook veel zijn zoals ik. Glaasje wijn door het avond eten, kaasfondue, iets alcohol door een toetje, alcoholvrij bier/wijn (<0.5% dus) let ik eerlijk gezegd niet op. Zolang het maar niet meer op 1 avond is, gaat dat wel goed