14 Reacties

één maand geleden

Ja dat heb ik ook. Bij is het vooral een trekkend gevoel. Heb hier contact over gehad met de verloskundige en volgens haar is het heel normaal. Je baarmoeder rekt op en littekenweefsel is niet zo rekbaar dus daar komt toch wat trekkracht op. Volgens haar kan het geen kwaad. Wel gaf ze aan dat als het echt pijn gaat doen, dan gelijk bellen. Hoop dat je er iets aan hebt en anders even de verloskundige bellen

één maand geleden

Ja hier herkenning! Keizersnede wel iets korter geleden, nu 1,5 jaar. Merk ook wel dat de afgelopen 2 weken mijn buik ontzettend gegroeid is dus lijkt inderdaad bandenpijn bij groei.

één maand geleden

Ik heb alleen in het begin last van gehad. Bij week 6/7 ongeveer. En dan vooral in combinatie met sporten. Verder voel ik alleen dat het litteken soms wat hard aanvoelt, maar ik ervaar geen pijn. Nu ook 20 weken, keizersnede gehad in 2021

één maand geleden

Dank jullie wel voor de snelle reacties, fijn om herkenning te lezen! Kon er zo weinig over vinden, behalve dat het kan komen doordat littekenweefsel niet zo rekbaar is en dat het daardoor kan komen idd. Ik kijk het voor nu even aan, de pijn valt nu mee hoor, vergelijkbaar met bandenpijn. Maar merkte dat het echt vooral op 1 plek lijkt te zitten op het litteken en aangezien ik hier al jaren geen last meer van heb viel het me ineens zo op en was ik toch benieuwd naar de ervaring van anderen hiermee. Als de pijn erger wordt of ik merk andere gekke dingen, dan neem ik zeker contact op met de verloskundige!

één maand geleden

Hier ook herkenbaar! 2,5 jaar geleden kz gehad.

één maand geleden

Reactie op Pipp

Dank jullie wel voor de snelle reacties, fijn om herkenning te lezen! Kon ...
Ik had bij mijn controle op 18w aan mijn gynaecoloog gevraagd of het normaal was om pijn te hebben in mijn litteken (nu 1j8m geleden) en ze gaf exact de uitleg die jij hier zelf hebt aangegeven. Je buik begint nu echt te groeien en dat litteken is een stukje dat niet kan rekken. Moest je placenta in het litteken gegroeid zijn, dan moet het wel extra in de gaten worden gehouden. Dit is bij mij gelukkig niet het geval en nu controleert ze elke echo gewoon eens of het litteken zeker nog steeds goed dicht is. Als je twijfels hebt, ze zeker met je verloskundige bespreken! Mij heeft het kunnen geruststellen. Ik probeer mijn litteken nu weer vaker te masseren om het zo soepel mogelijk te houden.

één maand geleden

Reactie op zowelkom2023

Ik had bij mijn controle op 18w aan mijn gynaecoloog gevraagd of het normaa ...
Dank je wel voor je reactie, fijn ook om te lezen wat de gynaecoloog er bij jou over zei. Klinkt logisch ook. Zal het bij de volgende afspraak sowieso even aangeven. En goede tip van het litteken masseren!

één maand geleden

Reactie op Pipp

Dank je wel voor je reactie, fijn ook om te lezen wat de gynaecoloog er bij ...
Het masseren was op zich geen tip van mijn gynaecoloog, maar het doet bij mij wel deugd en ze zei dat het zeker geen kwaad kon. Ik heb ook wat een keloid litteken waardoor het rekken helemaal niet zou lukken en dat ze wel begreep dat het momenteel pijn begon te doen. Ben wel benieuwd of die de hele zwangerschap zo gaat zijn of niet …

één maand geleden

Reactie op zowelkom2023

Het masseren was op zich geen tip van mijn gynaecoloog, maar het doet bij m ...
Dan is het zeker het proberen waard! En ik ben ook wel benieuwd of je hier nou de hele zwangerschap last van blijft houden... hopelijk gaan we er niet te veel last van hebben 🍀

één maand geleden

Ik ook! 2020 een keizersnede gehad. Bij 20w echo zei de verloskundige dat het wat littekenweefsel kan zijn. Als het nog een keer open gaat kunnen ze dat checken/ weghalen. Maar als de baby niet in stuit ligt, deze keer een vaginale bevalling van plan.

één maand geleden

Oh ja en masseren door fysio laten doen; hielp iets

één maand geleden

Reactie op gazelle-24

Oh ja en masseren door fysio laten doen; hielp iets
Dank je wel voor de tip!

één maand geleden

Oeps kom ik aan met mijn reactie 🤭 Sorry alvast... Mijn ks is in december 18 jaar geleden. Ben morgen 18 weken zwanger van Twinnies en voel t litteken nog steeds trekken nu ik zo dik wordt.... Maar ervaar het niet als mega pijnlijk /strakke band of ondraaglijk. Vind het stiekum wel bijzonder dat ik dit nog steeds voel

25 dagen geleden

Reactie op MamaMetBrandwonden

Oeps kom ik aan met mijn reactie 🤭 Sorry alvast... Mijn ks is in december ...
Wow ja na 18 jaar nog steeds, dat is zeker bijzonder! Nee klopt idd, meer beetje vervelend/pijnlijk gevoel af en toe. Sinds deze week heb ik er weer minder last van gelukkig, misschien komt en gaat het...? In plaats daarvan heb ik sinds deze week nogal last van bandenpijn 😅