21 Reacties

23 dagen geleden

Ik heb hetzelfde met mijn werk, 0 begrip.. waardoor ik het nog moeilijker vind om de keus te maken om thuis te blijven. Fysio roept dat ik om de 2 uur moet gaan liggen. ( is alleen niet te doen met mijn werk) maar ze zegt het niet zo definitief dat ik er echt iets mee kan.

23 dagen geleden

Had hetzelfde met collegas voor mij is het nu een derzijds een opluchting dat de arts beslist heeft dat ik niet meer mag gaan werken tot het einde van de zwangerschap ... Vooral naar je lichaam luisteren en niet maar de mening van andere! Jij en je kindje komen op de eerste plaats

23 dagen geleden

Reactie op Ultrakitty97

Had hetzelfde met collegas voor mij is het nu een derzijds een opluchting d ...
Wat fijn dat iemand anders die keus voor je maakt! Ik zou graag zo lang mogelijk door willen werken. Maar merk dat fysiek en mentaal met de dag zwaarder worden.

23 dagen geleden

Reactie op Ultrakitty97

Had hetzelfde met collegas voor mij is het nu een derzijds een opluchting d ...
En wel vervelend voor jou trouwens dat je je niet meer mag werken😭

23 dagen geleden

Reactie op Feyre2024

Wat fijn dat iemand anders die keus voor je maakt! Ik zou graag zo lang mog ...
Ja dat heeft het inderdaad wel makkelijker gemaakt toch zeker omdat ikzelf een soort van schuldgevoel bleef ervaren als het ging over ziek melden. Kan je eventueel in gesprek gaan met een leidinggevende zodat je je gevoel kan uitspreken? Ik weet zelf dat het echt geen motivatie heeft om door de werkdag te komen als je ergens weet dat er geen begrip is voor wat je voelt fysiek en mentaal. Toch zeker als je zelf zo lang mogelijk wilt door werken moet het natuurlijk ook aangenaam en haalbaar blijven

23 dagen geleden

Reactie op Ultrakitty97

Ja dat heeft het inderdaad wel makkelijker gemaakt toch zeker omdat ikzelf ...
Ja heb al gesproken met leidinggevende of ik 15 min extra pauze mag op een dag! (Loop al wekelijks bij de fysio met bekkeninstabilitiet) maar hierop was het antwoord helaas als ze mij extra pauze geeft dan wilt de rest die zn grote teen stoot ook extra pauze…

23 dagen geleden

Reactie op Feyre2024

En wel vervelend voor jou trouwens dat je je niet meer mag werken😭
Vind het inderdaad super vervelend zeker financieel een zware domper maar merk zelf ook dat ik zelfs in het huishouden en met een peuter van 2,5 mezelf nu soms moet pushen ... Ik werk in de zorg bij mensen thuis en nu ik thuis zit is het ergens een opluchting

23 dagen geleden

Reactie op Ultrakitty97

Vind het inderdaad super vervelend zeker financieel een zware domper maar m ...
Kan ik me voorstellen. Financieel een domper? Ik neem aan dat je toch doorbetaald word?

23 dagen geleden

Reactie op Feyre2024

Ja heb al gesproken met leidinggevende of ik 15 min extra pauze mag op een ...
Ben je van Nederland of België? Ik ben van België en hier heb je gewoon recht op extra pauze bij zwangerschap

23 dagen geleden

Reactie op Feyre2024

Kan ik me voorstellen. Financieel een domper? Ik neem aan dat je toch doorb ...
Ik ben van België hier heb je maar 60% van je loon via de mutualiteit als je voor in mijn geval 6 maand thuis zit door zwangerschapskwalen

23 dagen geleden

Reactie op Ultrakitty97

Ben je van Nederland of België? Ik ben van België en hier heb je gewoon rec ...
Nederland, en ook hier heb je extra recht op pauze, alleen ik durf nog niet de stap te nemen om hierop te pushen. De verloskundige zegt ook dat ik met de arboarts moet praten maar vind dat zo heftig gelijk. In die zin zou het makkelijk zijn als ze gewoon zeggen je moet halve dagen werken/ meer pauze nemen/ minder werken etc

23 dagen geleden

Reactie op Feyre2024

Nederland, en ook hier heb je extra recht op pauze, alleen ik durf nog niet ...
Zou dit echt wel doen ik weet dat dit echt niet makkelijk is want zat enkele weken geleden in hetzelfde schuitje (in de gezinszorg hebben we 0 pauze) maar ookal stoot je hier iemand mee tegen de borst jij voelt nog altijd het beste aan wat wel of niet kan voor je lichaam

23 dagen geleden

Reactie op Ultrakitty97

Zou dit echt wel doen ik weet dat dit echt niet makkelijk is want zat enkel ...
Ja heb binnen nu en 2 weken wel een gesprek staan gelukkig! Dus hoop dat ik rechte rug kan houden!

23 dagen geleden

Reactie op Feyre2024

Ja heb binnen nu en 2 weken wel een gesprek staan gelukkig! Dus hoop dat ik ...
Alvast veel succes snap dat je er niet naar uitkijkt ben zelf ook niet zo van dat soort "confrontaties" hopelijk loopt het goed en ben je er toch wat mee geholpen dan! 🤞

23 dagen geleden

Reactie op Ultrakitty97

Ben je van Nederland of België? Ik ben van België en hier heb je gewoon rec ...
Ik vind dat nergens terug van die extra pauze in België

20 dagen geleden

Heb je overwogen om een consult met de bedrijfsarts aan te vragen ?

20 dagen geleden

Reactie op Grietj

Ik vind dat nergens terug van die extra pauze in België
Dat is er ook niet… ze mogen het je geven als je erom vraagt, maar ze zijn niet verplicht. Het is goodwill van de werkgever.

20 dagen geleden

Reactie op zowelkom2023

Dat is er ook niet… ze mogen het je geven als je erom vraagt, maar ze zijn ...
Staat dat niet in jullie cao? In NL bij mijn cao namelijk wel dus zijn ze verplicht als je erom vraagt en je krijgt het doorbetaald ook..

20 dagen geleden

Extra pauzes zijn niet gangbaar in België. Ik denk niet dat ik ze zou krijgen als ik erom vraag.

20 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Staat dat niet in jullie cao? In NL bij mijn cao namelijk wel dus zijn ze v ...
Ik heb nog bij niemand in mijn omgeving gehoord dat dit in het cao staat. Op dat vlak zijn jullie beter af in Nederland ☺️