12 Reacties

7 dagen geleden

Ik heb dit ook, verloskundige heeft bevestigd bij mij dat het idd de baby is die er tegenaan ligt/duwt/schopt. Baby ligt al behoorlijk hoog 😊

7 dagen geleden

Reactie op Kirsten.:)

Ik heb dit ook, verloskundige heeft bevestigd bij mij dat het idd de baby i ...
Vraagje: betekent dit dat je fundus dan ook hoger als normaal zit en je baby dus dan ook groter wordt geschat?

7 dagen geleden

Wat vervelend zeg. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gehad en nu lijkt het ook weer te komen helaas. Dat je aangeeft daf je het slapende/dove gevoel hebt in combinatie met stekende en zeurende pijn is precies heel herkenbaar. Mij werd verteld dat er dan waarschijnlijk een zenuw knel zit.. heel naar, vooral als het ook tijdens het slapen aanwezig is. Hopelijk valt dat mee. Ik kon op een gegeven moment echt geen houding meer vinden, waardoor ze adviseerde een spiegel paracetamol op te bouwen. Dat zorgde er alleen voor dat ik wat beter sliep, maar hielp verder weinig. Heb ook de TENS geprobeerd. Hielp ook maar matig. Het werd ineens minder toen baby indaalde. Ik heb dus geen wondermiddel. Al zou ik zeker langs fysio/osteopaat/verloskundige/huisarts gaan. Zij kunnen dit dit beoordelen en met tips komen. Ik hoop vooral dat je er niet al teveel last vn hebt/krijgt! Ohja bij mij hebben ze ook even aan acness (schrijf ik het goed?) gedacht, maar bleek het toch niet te zijn.

7 dagen geleden

Ik heb dit ook gehad! Van 21 weken tot 25 weken, meerdere malen naar de fysio geweest. Nu sinds een week eigenlijk geen last meer van, maar denk dat het een zwakke plek blijft.

7 dagen geleden

Reactie op cynthiaaaa

Vraagje: betekent dit dat je fundus dan ook hoger als normaal zit en je bab ...
Nee is volgensmij puur uitrekken en dat soort bewegingen van de baby, ik weet wel dat er helaas niks aan te doen is en vanzelf weer wegzakt als de baby gaat indalen. Als je je hier druk om zou maken zou ik gewoon tijdens de controle het navragen, bestaan natuurlijk geen gekke of verkeerde vragen😊

7 dagen geleden

Ik heb soortgelijke klachten. Pijn aan mijn middenrif/ribben en rug. Heb dit bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Met autorijden is het het ergst door de houding waarin ik zit. Gisteren weer bij de osteopaat geweest. Er stond veel spanning op. Komt doordat je baarmoeder en de banden daarvan er flink aan trekken. Ze heeft het goed los kunnen maken en vandaag voelt het echt al veel beter. Ik zou dat dus zeker adviseren!

7 dagen geleden

Reactie op Leo7

Ik heb soortgelijke klachten. Pijn aan mijn middenrif/ribben en rug. Heb di ...
Stelt me toch gerust om te lezen dat ik niet de enige ben🫣 Al is het wel heel vervelend indd! De pijn is nu nog dragelijk gelukkig, maar autorijden wordt steeds meer een ding haha

7 dagen geleden

Jep, hier ook, vorige zwangerschap had ik het ook, toen een goede fysio, waardoor het weer weg was na een paar behandelingen, bij mij kwam t vanuit mn rug en inderdaad dan een zenuw die knel zat icm rek op de ribben/borstkas. Nu weer, echter nog geen fysio gevonden die er iets mee kan (ben verhuisd sinds de vorige zwangerschap) en ook de chiropractor heeft nog niet het gewenste effect. Inmiddels is het veel erger dan bij de eerste zwangerschap, nu is mn werk nu ook fysiek zwaarder dan toen, plus een peuter thuis. Maar is inderdaad heel vervelend en autorijden, maakt dat alles zo in elkaar drukt, dat ik er nog meer lart van krijg. Is inmiddels soort chronische irritatie van mn ribben beide kanten :(

7 dagen geleden

Ohhh ja ik heb hier ook echt zo veel last van sinds week 27 😩😩 hele erge zeurende pijn, alleen rechterkant. Ik ben vrij klein en smal, vk zegt ook dat je er dan eerder last van hebt omdat je middenrif dan niet zo groot is en de baby/baarmoeder toch de ruimte nodig heeft. Niet fijn!

6 dagen geleden

Reactie op sannnne97

Ohhh ja ik heb hier ook echt zo veel last van sinds week 27 😩😩 hele erge ...
Dan zitten we in hetzelfde schuitje:( Sterkte ermee! Hopelijk voor ons beide wordt t beter🙏🏻

5 dagen geleden

Oef ik heb ook precies dit! Een stekende zeurende pijn, links precies onder mijn borsten, maar ik heb alleen geen ‘slapend’ gevoel. Wel heb ik op precies dezelfde plek ook pijn in mijn rug, dus bijna alsof iets er dwars door heen zit zegmaar? Het komt met vlagen en voelt vervelend :(

4 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Oef ik heb ook precies dit! Een stekende zeurende pijn, links precies onder ...
Ja, ik had dit dus vorige zwangerschap ook, toen heeft fysio voor mijn rug heel erg geholpen, de ribben zaten daar gewoon niet helemaal lekker meer wat dan door trekt naar voren. Heb het dit keer weer, maar nu nog geen goede fysio gevonden, dus gaat langzaam van kwaad tot erger 😥