8 Reacties

22 dagen geleden

Heel toevallig lig ik nu in het ziekenhuis maar ik kan je vertellen hand en binnekant arm doet wel zeer maar op het moment dat je gaat bevallen voel je werkelijk helemaal niks meer dus ja maar voor de bewegings vrijheid in hand wel het fijnste

22 dagen geleden

Je zou hem ook bij je sleutelbeen kunnen zetten, maar weet niet of je dat fijn vindt.

22 dagen geleden

Ik kreeg tijdens de bevalling m’n infuus gezet in mn arm, net iets voorbij mn pols. Dat is altijd recht en zit geen knik in. Heb er helemaal geen last van gehad. Laatst een infuus gehad in de binnenholte van mn elleboog (beetje standaard plek), maar dat was ik na een paar uur echt helemaal zat!

22 dagen geleden

Door de adrenaline van de pijn schudde en trillende mijn hele lijf ongecontroleerd bijna 22uur lang tijdens de bevalling waardoor bij mij veel verkeerd gezet werd en er een slagveld ontstond 🙈. Uiteindelijk zijn de infuzen aan de binnenkant van mijn ellebogen goed gezet. Alle andere bij de onderkant van de pols, bovenop mijn hand en epiduraal gingen verkeerd. Bij de elleboog is minder fijn dan op de hand als het lukt, vanwege het buigen als je bijvoorbeeld vasthoud aan het bedrand om op je knieën te bevallen, Maar je lijf moet wel meewerken eraan .

22 dagen geleden

Als ik een infuus krijg geven ze hem eigenlijk altijd op de hand of aan de zijkant van mijn pols/onderarm. Daar heb je er het minste last van, al kan op de hand wel wat irriteren als je een vuist maakt, maar daar ben je tijdens de bevalling minder mee bezig denk ik. In de elleboogholte kan ook, is makkelijker prikken, maar heel irritant omdat je daar constant beweegt. Ze hebben hem bij mij zelfs een keer ter hoogte van mijn bicep gezet (ik word vaak geprikt en heb soms weinig prikopties over 😂) was lastig met zetten maar toen die eenmaal zat was t prima 🤷‍♀️

22 dagen geleden

Ik had m in mn hand, maar niks van gemerkt. Veel te druk bezig met de weeën weg puffen 😅

22 dagen geleden

Mijn kraamhulp zei: als je in het ziekenhuis aankomt, gelijk een infuus laten zetten. Als je dan een ruggenprik wil, kunnen ze gelijk door. Als ik google bedoelde ze zo’n waaknaald.

20 dagen geleden

De verpleegkundige zal kijken wat de beste plaats is om de Venlonaar te plaatsen .. niet iedereen is namelijk even goed te prikken.