13 Reacties

één maand geleden

Bij mij ligt hij er deze keer ook voor een deel voor, vorige zwangerschap ook, is toen gewoon omhoog gekomen. Met dit termijn is het nog lastig zeggen, omdat de placenta nog prima kan verplaatsen. Denk dat het echt even afwachten is tot de 20 weken echo:)

één maand geleden

Bij mij gaf de echoscopiste bij de 13w echo ook aan dat de placenta onder (voor de uitgang) en voor ligt, maar ze maakte zich daar geen zorgen om en ging ervanuit dat de placenta nog omhoog zal verplaatsen. Bij de 20w echo kijken ze er inderdaad goed naar.

één maand geleden

Reactie op Fier

Bij mij ligt hij er deze keer ook voor een deel voor, vorige zwangerschap o ...
Met hoeveel weken was jouwe bij de vorige zwangerschap omhoog gekomen? Ik ben morgen 17 weken en bij de echo van afgelopen week was het nog niet verplaatst

één maand geleden

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar heb nog wel een extra vraag 😂 Hoe kan een placenta nog verplaatsen? Is dat puur omdat hij ergens vast zit en dat deel verplaatst met het groeien van de baarmoeder?

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Met hoeveel weken was jouwe bij de vorige zwangerschap omhoog gekomen? Ik b ...
Poeh dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij was hij bij de 20 weken echo wel omhoog. Iig bij de bevalling met 21+6 was de placenta niet voor de uitgang

één maand geleden

Reactie op RomyMM

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar heb nog wel een extra vraag 😂 Hoe ...
Dit inderdaad, de baarmoeder groeit, waardoor de placenta mee omhoog getrokken wordt

één maand geleden

Ik had dit in mijn vorige zwangerschap. Bij de 20 weken echo was er nog steeds twijfel. Dus daarna nog een inwendige echo gemaakt. Bleek gelukkig niet in de weg te liggen. Kortom: nu nog geen zorgen maken!

één maand geleden

Ik heb dat vorige zwangerschap ook gehad en nu weer. Vorige zwangerschap lag hij met 20w echo niet over de uitgang maar er te dicht op. Met echo later in de zwangerschap was hij ver genoeg naar boven gegroeid.

één maand geleden

Tijdens de 13-weken echo werd er gezegd dat hij nog laag lag, maar met het vermoeden dat de placenta naar achter zou worden getrokken bij de groei van de baarmoeder. Met 15+6 een geslachtsecho gehad en toen werd ook aangegeven dat de placenta nog erg laag lag en juist een deel aan de voorkant leek te liggen. De verloskundige heeft hier verder niets over aangegeven en zei dat het allemaal nog kon veranderen omdat de baarmoeder nog zo zou groeien 🫢 Ik wacht de 20-weken echo dus gewoon even af.

één maand geleden

Bij de 20 weken echo van mijn vorige zwangerschap lag de placenta ook voor de baarmoedermond, maar dit was rond 25 weken bijgetrokken en het lag voldoende omhoog. Trekt vaak weer goed!

één maand geleden

Bij mij was hij met 20 weken nog voor de uitgang en uiteindelijk rond de 34 weken omhoog weggetrokken

25 dagen geleden

Ik heb dit in mijn vorige zwangerschap gehad, waarbij het helaas niet 'wegtrok'. Indien dit het geval is, is het gevolg daarvan dat je weet dat je niet op een natuurlijke manier kan bevallen en dat je een geplande keizersnede zal krijgen. Afhankelijk van je situatie in welke week. Ik zou voor nu rustig afwachten, want zoals de andere dames aangeven trekt het in veel gevallen nog weg omdat je buik nog gaat groeien :)

24 dagen geleden

Bij vorige zwangerschap ook gehad en was pas bij 32 weken zover bij de uitgang vandaan dat ik natuurlijk mocht bevallen nu weer een placenta die voor de uitgang ligt! Uiteraard ga ik er stiekem vanuit dat hij tegen de tijd dat ik bevallen moet wel voorbij de uitgang ligt, en anders krijg je een keizersnede het is niet anders!