56 Reacties

25 dagen geleden

Reactie op Kirsten.:)

Hoii, ik heb ook mijn placenta voor liggen. Nu 20+2 en ook nog niks gevoeld ...
Vanmiddag deze erin gezet maar volgendsmij voelde ik net schopjes😍. Soort plopjes achtig gevoel, kan het niet echt omschrijven maar ik gok dat het een schopje was 🥰

25 dagen geleden

Maar de placenta voor betekent toch alleen dat het langer kan duren voordat je de baby aan de buitenkant voelt/ziet schoppen? Mijn placenta ligt ook aan de voorkant maar ik heb al sinds week 16 (nu 18 weken) zo nu en dan plopjes waarvan ik vrijwel zeker weet dat het de baby is en niet m'n darmen! Vandaag voor het eerst langere tijd in plaats van een paar seconden. 🥰

25 dagen geleden

Reactie op Becky24

Voor de tweede x de placenta voor. Bij de eerste met 14 weken de eerste tri ...
Dat kan niet als je placenta voor ligt zijn het toch echt je darmen geweest! Je moet je placenta zien als een kussentje tussen jouw en de baby de baby is tussen de 11 en 14 nog niet zo krachten om zo hard te trappen dat je dat voelt.

25 dagen geleden

Ben heel blij met deze topic! Ik lees veel mensen die de baby al voelen (wat natuurlijk super leuk is) maar het maakte me wat zenuwachtig dat ik het nog niet zo heel erg voel. Ben woensdag 20 weken. Soms denk ik dat ik haar wat voel.. maar ik pin me er niet op vast, maar ik vindt het een leuke gedachte 🤍

25 dagen geleden

Reactie op KVS95

Maar de placenta voor betekent toch alleen dat het langer kan duren voordat ...
Het kan überhaupt langer duren voordat je het voelt, niet per se alleen aan de buitenkant. Maar de nadruk is wel op kán. Misschien had je het met een placenta aan de achterkant nog iets eerder gevoeld dan nu:)

25 dagen geleden

Hier ook een voorliggende placenta, derde kindje en voel haar maar heel soms vanaf +- 13 weken. Nu 19 weken en een paar dagen geleden voor de eerste keer echt heel duidelijk en langere tijd (zeker 15 minuten) meerdere schopjes en bewegingen achter elkaar gevoeld. Mijn partner kon dit op dat moment ook voor het eerst heel goed voelen. Mijn placenta ligt schuin aan de voorkant rechts en ik voel haar alleen als ze aan de linkerkant van mijn buik is. Maak je geen zorgen, het komt echt. Bij mijn eerste had ik ook de placenta voor liggen, over het midden van mijn buik. Toen voelde ik haar pas vanaf +-26-28 weken ergens. Voor mijn gevoel duurde het een eeuwigheid. Misschien is het ook wel zo dat ik het eerder al voelde, maar toen niet kon herkennen als schopjes zijnde. Inmiddels weet ik ze wel veel eerder te herkennen nu.

25 dagen geleden

Ik heb de placenta voor liggen. Als ik heel rustig zat voelde ik aan de linkerkant van mijn baarmoeder een getintel/gefladder bij 14+6 weken. Inmiddels bij 18+5 zijn het duwtjes links en boven. Maar ons beertje moet precies goed liggen wakker zijn en ik moet rustig zitten met aandacht. Het is soms moeilijk om darmgas en schopjes te onderscheiden.

25 dagen geleden

Hier eerste kindje, 21+3, ik voel haar nu wel echt duidelijk aan de binnenkant, niet aan de buitenkant. Vorige week twijfelde ik nog of het haar zou zijn, maar nadat je dagelijks meerdere keren hetzelfde voelt, weet je dat het haar is.🥰 ik voelde het in die vroege weken wat hier soms wordt benoemd ook echt nog niet! Van buiten heeft mijn vriend het 1x mogen voelen, de avond na onze gender reveal, maar toen trapte ze wel erg hard dat ik er zelfs van schrok, maar een mooiere afsluiter van die dag hadden we niet kunnen wensen! Het is echt bijzonder maar het komt vanzelf. Mijn verloskundige gaf aan, dat met de placenta aan de voorkant, het tot 24 weken kan duren. 🩷🩷

25 dagen geleden

Hoi dames, Ik heb ook de placenta voor. Ik ben nu 21 weken en voel het kindje sinds eind van de 16e week. Eerste wel heel minimaal, zo’n 1 keer per week een bubbeltje. De laatste dagen voel ik haar iedere dag meerdere keren. Voor is het mijn eerste zwangerschap.

25 dagen geleden

Bij mij ligt de placenta ook voor. Bij de eerste zwangerschap was dit ook zo en duurde het echt lang voor ik iets voelde. Weet niet meer precies welke week, maar wel dat t veel later was dan anderen. Gok rond de 21/22 weken ergens. Nu ligt de placenta dus weer voor, maar voelde ik vanaf 16,5 week al heel licht iets. Moest toen wel echt op mn rug liggen met mn handen op mn buik of op mn buik liggen. En voel t niet perse tegen mn buikwand aan, maar dieper van binnen. Beetje alsof je je darmen voelt, maar dan toch echt andere bewegingen. Nu met 20+1 voel ik t ook af en toe als ik gewoon zit. Maar t scheelt wel dat t de tweede is en dat ik nu weet wat je hoort te voelen, denk dat ik t anders nog niet had herkend 🙈

25 dagen geleden

Reactie op Peony94

Bij mij ligt de placenta ook voor. Bij de eerste zwangerschap was dit ook z ...
Herkenbaar om het inderdaad wat dieper te voelen. Lijkt bij mij wel echt op darmen, maar toch is er een klein verschil. Ik voel het ook regelmatig tegen mijn blaas aan. Precies waar ons eerste kindje ook steeds trapte, dus die herken ik beter dan die andere kleine plopjes haha

24 dagen geleden

Reactie op Fier

Herkenbaar om het inderdaad wat dieper te voelen. Lijkt bij mij wel echt op ...
Tegen je blaas aan is ook een leuke, vooral als ze nog iets groter worden. Dat je ineens heeel nodig moet plassen 😂

24 dagen geleden

Reactie op Peony94

Tegen je blaas aan is ook een leuke, vooral als ze nog iets groter worden. ...
Ja ik hou mn hart vast, moet nu al zo vaak voor mn gevoel 😂 nu al soms zo duidelijk dat de baby tegen mijn blaas aan drukt, wordt alleen maar erger 🙃

20 dagen geleden

Mijn placenta ligt ook voor, een beetje bovenaan. Ik voelde de kleine meid vanaf 18e week ongeveer, maar twijfelde toen heel erg of dat zij het was of iets anders. Dat gevoel werd steeds duidelijker. En nu vandaag met 20+2 heeft papa haar voelen schoppen 🥰. Ze schopte naast m’n navel, waar m’n placenta zit, maar toch voelde papa het 🤭

19 dagen geleden

Ik voelde haar sinds precies 20 weken - en nu is ze lekker actief 🧸 Ik vond het heel spannend om te horen dat iedereen zijn of haar kindje al heel vroeg kon voelen en ik dat niet deed. Ook ik heb mn placenta voor liggen en ze gaven aan dat ik haar pas met 22 weken zou gaan voelen. Niet dus - deze dame meld zich nu duidelijk. Ben bijna 21 weken nu.

19 dagen geleden

Reactie op ilsex.x

Mijn placenta ligt ook voor, een beetje bovenaan. Ik voelde de kleine meid ...
Wat leuk dat jullie haar al voelen schoppen!

19 dagen geleden

Reactie op shar3099

Ik voelde haar sinds precies 20 weken - en nu is ze lekker actief 🧸 Ik von ...
Ik ben ook inmiddels 21 weken en voel de baby nog steeds niet helaas. Ben er niet per se onzeker over, maar lijkt me natuurlijk leuk om het te voelen in je buik. Op die manier creëer je toch wel een band denk ik

19 dagen geleden

Reactie op melliearb

Ik ben ook inmiddels 21 weken en voel de baby nog steeds niet helaas. Ben e ...
Ja het is wel iets moois - maar wat ik geleerd heb is dat het op zijn tijd komt. Ieder kleintje zijn eigen lijntje! Ben benieuwd! Hou ons op de hoogte!

19 dagen geleden

Hier de placenta ook aan de voorkant. Vanaf 12 weken toch af en toe al gevoeld. Nu 18 + 3 en voel haar elke dag wel even. Nog niet super vaak maar dus wel regelmatig

19 dagen geleden

Ik voel de kleine meid vanaf 19 weken, ik heb ook mijn placenta voor! Ben nu precies 20 weken en het zijn nog steeds plopjes en hele zachte bewegingen. Ik heb haar de afgelopen 2 dagen alleen weer helemaal niet gevoeld! Zijn er meer die hun kleine met dit termijn nog niet elke dag voelen?