23 Reacties

één maand geleden

Toevoeging: enige wat ik wel weet is dat mijn schildklier te snel werkt - TSH staat veel te laag. Vrijdag nieuwe controle hierop, voorlopig geen antistoffen gelukkig.

één maand geleden

Ijzertekort? Ik had dit toen ook, gevoel dat ik ging flauwvallen telkens en vooral mega zwak en moe

één maand geleden

Hoi! Ik heb dit ook gehad (al meerdere keren voor mijn zwangerschap en nu tijdens de zwangerschap opnieuw). Bij mij blijkt het door ijzertekort te komen. Zelf heb ik een auto-immuunziekte waardoor ik bepaalde voedingsstoffen, waaronder ijzer, niet goed opneem uit voeding. Hierdoor heb ik snel last van een tekort. Maar ik heb begrepen dat ijzertekort tijdens de zwangerschap wel vaker voorkomt, ook bij gezonde vrouwen. Je zou je huisarts dus kunnen vragen je ijzerwaardes te laten controleren middels een simpele bloedtest. Succes! Hoop dat je je snel beter voelt!

één maand geleden

Reactie op moniquedevisser

Ijzertekort? Ik had dit toen ook, gevoel dat ik ging flauwvallen telkens en ...
Vorige week is mijn ijzer (ferritine) nagekeken in de basis bloedname. Deze stond binnen de goede waarden. Ik neem ook al een tijdje tardyferon, had de waarde wel hoger verwacht daardoor, maar er was geen tekort. Of kan het zo snel dalen?

één maand geleden

Reactie op Groenling5

Hoi! Ik heb dit ook gehad (al meerdere keren voor mijn zwangerschap en nu t ...
Vorige week is mijn ijzer (ferritine) nagekeken in de basis bloedname. Deze stond binnen de goede waarden. Ik neem ook al een tijdje tardyferon, had de waarde wel hoger verwacht daardoor, maar er was geen tekort. Of kan het zo snel dalen?

één maand geleden

Reactie op Iris_x

Vorige week is mijn ijzer (ferritine) nagekeken in de basis bloedname. Deze ...
Hmm, daar weet ik helaas geen antwoord op. Ik zou anders gewoon contact opnemen met de vroedvrouw of huisarts wellicht kunnen hun hier antwoord op geven. Ik hoop dat je je snel beter voelt, en dat dit niet vaker voorkomt. Het is echt eng als je je lichaam niet onder controle hebt. Zeker niet als je alleen bent met je kindjes😔

één maand geleden

Heb je een lage bloedruk en/of misschien lage bloedsuiker?

één maand geleden

Reactie op ethrym

Heb je een lage bloedruk en/of misschien lage bloedsuiker?
Mijn bloeddruk is laag 10/6. Ik heb sinds gisteren wel het gevoel dat wanneer ik eet dat ik me even beter voel maar na Max 10 min voel ik me weer slap

één maand geleden

Reactie op Iris_x

Mijn bloeddruk is laag 10/6. Ik heb sinds gisteren wel het gevoel dat wanne ...
Ik heb ook een (hele) lage bloeddruk, vooral tijdens de zwangerschap. Duizelig bij het opstaan, snel gevoel van flauwte. Was vorige zwangerschap ook zo, is niet zo veel aan te doen. Ik denk dat mijn bloedsuikerspiegel ook aan de lage kant is (bij prikken was die normaal, maar had net daarvoor een bak cornflakes gegeten 😂). Als ik niet op tijd eet (elke twee uur of zo) dan word ik koud en rillerig, kippenvel, misselijk, zwak. Je bent niet de enige hoe dan ook!

één maand geleden

En bij mij is alles geprikt (ijzer, B12, schildklier, alles wat je kan bedenken) en alles is normaal. Dus dat is het ook niet.

één maand geleden

Reactie op Iris_x

Toevoeging: enige wat ik wel weet is dat mijn schildklier te snel werkt - T ...
Mijn TSH waarde staat ook veel te laag (0.02). Maar vervolgens moet er ook gekeken worden naar vrij T4. Als deze binnen de normaal range valt, komt je te lage TSH waarde door je HcG. HcG lijkt enorm op TSH en je lichaam verward dit nogal eens. Je schildklier gaat minder TSH aanmaken door je HcG. Dit stabiliseert zich normaal gesproken rond de 20 weken. Ik heb afgelopen week toevallig net een 3e controle gehad (nu 14 weken zwanger) en er hoeft niets mee te gebeuren. Krijg met 20 weken nog eens een controle om te zien of mn TSH dan weer omhoog gaat. Ter info zodat je je hier niet al te druk om maakt.

één maand geleden

Reactie op DC22

Mijn TSH waarde staat ook veel te laag (0.02). Maar vervolgens moet er ook ...
T4 staat aan de bovengrens precies. Ze gingen het vrijdag opnieuw controleren, maar voorlopig moest er idd niks gebeuren. Dank voor je berichtje! Maak me sowieso wel beetje zorgen hierom

één maand geleden

Wat zei de huisarts?

één maand geleden

Reactie op ethrym

Wat zei de huisarts?
Ze kon voor nu geen oorzaak geven maar als het morgen of overmorgen niet beter is moet ik zeker terug komen.

één maand geleden

Covid?

één maand geleden

Reactie op Reentje811

Covid?
Ze hoorde niks op mijn longen, saturatie was ook goed, bloeddruk was normaal. Ze weet het (voorlopig) aan de termijn en vermoeidheid, maar het moet wel binnen de 2 dagen beter zijn

één maand geleden

Ik zou bloed laten prikken en ook op vitamines . Zelf ben ik bekend met een ijzer te kort en dacht dat weer te hebben maar bleek vitamine D te zijn. Is verder vooral vervelend als je dat hebt en je zal even wat bij moeten slikken Maar echt erg ist niet

één maand geleden

Ik heb ook een fiks vitamine D tekort en herken je symptomen, ik zou inderdaad even laten prikken op vitamine D. Lijkt qua symptomen idd best veel op ijzertekort

één maand geleden

Reactie op Groenling5

Hoi! Ik heb dit ook gehad (al meerdere keren voor mijn zwangerschap en nu t ...
Mag ik vragen welke autoimuumziekte? Ik heb hetzelfde maar ze kunnen na zoveel jaren nog steeds geen oorzaak vinden en heb ze nooit gehoord over een auto imuumziekte 😅

één maand geleden

Kleine update: het snel buiten adem zijn komt door mijn schildklier die te snel werkt. De endocrinoloog heeft mij deze week hierover opgebeld en wist me te zeggen dat het daarbij past! Wordt goed opgevolgd nu.