12 Reacties

één maand geleden

Ik heb er met beide zwangerschapen gelopen. En als het goed met je gaat dan is het een eitje. Aantal afspraken en Je word wat extra in de gaten gehouden ook om te na je zwangerschap om te voorkomen dat je na de bevalling last krijgt van postnatale depressie ik vond het fijn zoeen stok achter de deur. Tuurlijk staat de kleine in het middelpunt maar jij bent ook belangerijk. De afspraken zelf stellen niet veel voor hoe voel je je weer je waar je aan de bel kan trekken is je medicatie voldoende of slik je niks is het verstand om wel wat te slikken. Heb je een vangnet dat soort dingen. Je mag me altijd meer vragen

één maand geleden

Ik ga ook in augustus, ben benieuwd.. vind het ook erg spannend

één maand geleden

Reactie op MoederMuis

Ik heb er met beide zwangerschapen gelopen. En als het goed met je gaat da ...
Ik heb sinds week 5 van mijn zwangerschap afgebouwd met bupropion maar sinds dien raak ik vaker in de bevriesstand en voel ik me somberder. Dus de psycholoog raad me heel erg aan om me aan te melden bij de pop poli.. maar ik vraag me af, ik heb als wens thuis bevallen, kan dat nog wel als je in behandeling bent bij de pop..

één maand geleden

Reactie op puck1999

Ik ga ook in augustus, ben benieuwd.. vind het ook erg spannend
Hoe is jouw weg naar de pop poli geweest? Vrije keus of noodzaak?

één maand geleden

Reactie op puck1999

Ik ga ook in augustus, ben benieuwd.. vind het ook erg spannend
En ook heel veel succes gewenst ❤️🙏🏻

één maand geleden

Reactie op Aysesunmietje

Hoe is jouw weg naar de pop poli geweest? Vrije keus of noodzaak?
Om eerlijk te zijn is het me niet duidelijk. Ik kwam laatst bij mijn praktijkondersteuner en legde mijn situatie voor (qua zwangerschap en HEEL veel negativiteit vanuit mijn omgeving), en toen verwees ze me hier naar door. Ik heb een verleden met depressie, misschien heeft dat er mee te maken?

één maand geleden

Ik denk wel dat je thuis mag bevallen als je in behandeling met bij de pop poli! Je was medisch omdat je medicatie gebruikt, maar dat doe je niet meer, dus dan hoef je volgens mij niet per se in het ziekenhuis te bevallen :)

één maand geleden

Reactie op Aysesunmietje

Ik heb sinds week 5 van mijn zwangerschap afgebouwd met bupropion maar sind ...
Dat kan in principe gewoon, tenzij er een reden is dat je medisch móet. Ik zou het gewoon even vragen bij de intake, maar in principe kan je als je dat wil gewoon bij je eigen verloskundige blijven en thuis bevallen.

één maand geleden

Heel benieuwd naar ervaringen. Ik heb het advies hiervoor gekregen, maar sta er erg ambivalent in. Ik ervaar veel angst in de zwangerschap dat is de reden van het advies: mijn ambivalentie heeft te maken met mijn werk. Ik werk juist met de pop-poli samen en heb gesprekken met de maatschappelijk werkers en ik ben te trots om aan de andere kant van de tafel te zitten. Zeer ingewikkeld.

één maand geleden

Reactie op shar3099

Heel benieuwd naar ervaringen. Ik heb het advies hiervoor gekregen, maar st ...
Ik snap heel goed je twijfel! Die heb/had ik dus ook!!! Ik heb nu besloten om me aan te melden omdat ik toch meer hulp en begeleiding wil bij mijn zwangerschap dan alleen de zorg wat mijn verloskundige en psycholoog verleent…

één maand geleden

Reactie op shar3099

Heel benieuwd naar ervaringen. Ik heb het advies hiervoor gekregen, maar st ...
Dit lijkt me ook erg lastig maar jij weet ook wel denk ik waar je aan de bel moet trekken als je zelf wat merkt

één maand geleden

Reactie op Aysesunmietje

Ik heb sinds week 5 van mijn zwangerschap afgebouwd met bupropion maar sind ...
Ik ben 2 keer in het ziekenhuis vanwege. Keizersnede van wegen een aangeboren afwijking dus dat weet ik niet