4 Reacties

15 uur geleden

Opzich een prima keuze gezien je ervaring. Maar ik zou er zeker niet eerder mee beginnen dan 37 weken omdat het ook de bevalling in werking zou kunnen zetten. Succes!

14 uur geleden

Ik wil me hier ook in verdiepen! Bij de eerste is de borstvoeding niet gelukt en daar heb ik het na 2,5 jaar nog steeds moeilijk mee. Ik hoop dat ik dan ook kan voorkomen om te moeten bijvoeden ivm meer dan 10% afvallen en al dysmatuur bij de geboorte. Maar verder dan het idee ben ik nog niet gekomen, dus ik lees graag mee!

13 uur geleden

Heb het vorige keer gedaan vanaf week 37. Omdat het kindje in m’n buik heel groot was en er dan misschien ingezet zou worden op bijvoeding, dan had ik alvast wat achter de hand. Deed het twee keer per dag 20 minuutjes, met de hand en een theelepel, en dan opzuigen met spuitjes van 5 ml (en later 10 ml). In 3 weekjes totaal zo’n 250 ml bij elkaar. Vond het kolven an sich best vervelend maar ook meditatief/leerzaam (hoe meer stress over de lage hoeveelheid, hoe slechter de opbrengst). Maar al met al blij mee. Productie kwam super goed op gang na de geboorte, was fijn voor m’n kindje Ik denk dat ik het deze keer weer ga doen

5 uur geleden

Ik zou dit alleen doen in overleg met een lactatiekundige. Dat is ook het advies. Dat je direct nog geen melk hebt is logisch, dat is bii iedereen zo. En de kraamzorg doet vaak al panisch bij 7%, terwijl die 10% vaak helemaal niet gehaald wordt. Een borstvoedingscursus kan heel veel stress weghalen! Ik heb goede dingen gehoord over de cursus van Teddy Roorda!