627 Reacties

één maand geleden

Reactie op nienke0101

Als je googled naar nipt kom je op die website. En dan moet je klikken op b ...
Amc en vumc zijn dit jaar gefuseerd 😊

één maand geleden

Gelukkig net de uitslag gekregen. Alles is goed! Wat een opluchting. Blijkt dat het bloed 2 dagen later pas is ontvangen in Maastricht. Ik heb mij laten prikken in Apeldoorn vorige week woensdag. Een aantal dagen in spanning gezeten maar nu ontzettend opgelucht! 🩵🩷

één maand geleden

Reactie op Madeliefje33

Spannend! Ik heb gewoon m’n verloskundige gemaild met de vraag of t binnen ...
O slim. Miss dat ik straks wel ff bel van hoe laten jullie t mij ook al weer weten 🤣🤣 en is er toevallig als iets binnen. Terwijl ik donders goed weet dat ze me bellen maar zit zo in spanning

één maand geleden

Voor wie nog aan het wachten is en stresst vanwege de resultaten hier, er zijn echt tig redenen waarom het bij jou langer duurt dan bij anderen hier. Echt geen reden om je dan zorgen te gaan maken. Het kan komen door: - de buisjes doen er wat langer over om bij het lab aan te komen. - de batch in het lab is niet vol (ze doen er 96 per keer). Dan wachten ze gewoon tot er genoeg buisjes zijn. Dan ben je weer een dag verder. - de test mislukt de 1e keer. De test duurt in totaal 2 dagen en moet dan opnieuw. Dit gebeurt best vaak en heeft geen relatie tot de uitkomst. Het is gewoon best lastig om genoeg DNA te vinden in het vrije materiaal (wat ‘los’ in je bloed zweeft, dat testen ze). - de test mislukt helemaal. Dat zegt ook niks over het resultaat. Dan moet je opnieuw prikken. - je verloskundige is wat traag (🙋🏼‍♀️). De uitslag is al verstuurd door het lab maar is nog niet met je gedeeld. Een iets langere wachttijd betekent dus niet per se slecht nieuws. Hopelijk helpt dit een beetje tegen de stress 🧘🏼‍♀️

één maand geleden

Reactie op Mariekebur

Gelukkig net de uitslag gekregen. Alles is goed! Wat een opluchting. Blijkt ...
Apeldoorn - Maastricht is ook een eind 😉 Hier hetzelfde. Onnodig stress gehad!

één maand geleden

Reactie op Fleuri25

Voor wie nog aan het wachten is en stresst vanwege de resultaten hier, er z ...
Dankjewel heel fijn dit te lezen ! Maar de uitslag wordt dus gedeeld door je eigen verloskundige en niet direct via het ziekenhuis dat de NIPT onderzoekt?

één maand geleden

Reactie op Ruby3.1

Dankjewel heel fijn dit te lezen ! Maar de uitslag wordt dus gedeeld door j ...
Het ligt aan de uitslag. Als er niks gevonden wordt dan gaat het via de verloskundige. Als eruit komt dat er een trisomie op 13, 18 of 21 wordt gezien dan gaat dit ook via je verloskundige. Die kan je dan doorverwijzen naar de gynaecoloog. Als je met nevenbevindingen hebt gedaan en die worden gevonden dan zal je gebeld worden door het academisch ziekenhuis bij jou in de buurt. Dat kán het ziekenhuis zijn dat de test heeft gedaan maar dat zijn er maar 3 (en er zijn 8 ziekenhuizen die een afdeling klinische genetica hebben). Je wordt dan dus gebeld door een klinisch geneticus die je meteen kort vertelt wat er gevonden is en je krijgt heel snel een afspraak. Dat is vaak de volgende dag al. Dan hoor je meer details en kan je kiezen voor extra onderzoek.

één maand geleden

Iemand ervaring met hoe de uitslag wordt gedeeld als je al bij de gynaecoloog in het ziekenhuis loopt? Mijn buisjes zijn opgestuurd naar Maastricht, maar loop zelf onder controle in Ede. Alles duurt daar mega lang dus vraag me af of ik via hun de uitslag wel op tijd krijg 😂😨

één maand geleden

Reactie op noes1x

Iemand ervaring met hoe de uitslag wordt gedeeld als je al bij de gynaecolo ...
Ik moest een belafspraak ervoor maken. 2 weken na het prikken van de nipt.. dus de uitslag duurt lang…

één maand geleden

Reactie op m7943

Ik moest een belafspraak ervoor maken. 2 weken na het prikken van de nipt.. ...
Ik heb te vroeg geroepen… Heb woensdag om 12.30 geprikt en ben vanmiddag om 16.30 gebeld met de uitslag! Echt mega snel en gelukkig niks gevonden..

één maand geleden

Kun je de uitslag ook zien in het dossier van het ziekenhuis die het onderzoekt? Of wordt het daar niet in opgeslagen?

één maand geleden

Ik heb woensdag ochtend geprikt en vandaag al de uitslag! Had het echt niet zo snel verwacht. Gelukkig geen bijzonderheden

één maand geleden

Reactie op kathelijne1999

Ik heb woensdag ochtend geprikt en vandaag al de uitslag! Had het echt niet ...
Wow wat snel! Waar had je geprikt?

één maand geleden

Ik heb afgelopen vrijdag (26 juli) geprikt en kreeg woensdag (31 juli) de uitslag. MST Enschede 🧸

één maand geleden

Reactie op kathelijne1999

Ik heb woensdag ochtend geprikt en vandaag al de uitslag! Had het echt niet ...
Hier ook!

één maand geleden

Reactie op Fleuri25

Apeldoorn - Maastricht is ook een eind 😉 Hier hetzelfde. Onnodig stress ge ...
Ah fijn om te horen! Haha ja dan snap je achteraf ook waarom het zo lang heeft geduurd. 🤣

één maand geleden

Reactie op noes1x

Ik heb te vroeg geroepen… Heb woensdag om 12.30 geprikt en ben vanmiddag om ...
Wat fijn voor je ☺️ Had je met of zonder nevenbevindingen ?

één maand geleden

Reactie op teddy2710

Kun je de uitslag ook zien in het dossier van het ziekenhuis die het onderz ...
Nee, dat is afgeschermd. Eigenlijk zijn het twee compleet losse dingen: het lab die de testen doet en het ziekenhuis.

één maand geleden

Reactie op noes1x

Ik heb te vroeg geroepen… Heb woensdag om 12.30 geprikt en ben vanmiddag om ...
Ohh dat is wel heel prettig! Ik moet nog wachten tot 12 augustus.. :(

één maand geleden

Reactie op anno123123

Wat fijn voor je ☺️ Had je met of zonder nevenbevindingen ?
Met!