627 Reacties

één maand geleden

Afgelopen maandagmiddag geprikt en vandaag een goede uitkomst! Mijn resultaten kwamen uit Maastricht.

één maand geleden

Reactie op Daisyleeuwarden1981

Afgelopen maandagmiddag geprikt en vandaag een goede uitkomst! Mijn resulta ...
Kan het zo zijn dat de echo praktijk van de 13 weken echo het ook kon zien in mijn dossier, ik was daar vanmiddag, maar ik had zelf de uitkomst nog niet en ze zei en bij de nipt waren geen bijzonderheden, maar ik ging er niet op door omdat ik twijfelde of ze het echt zei en nu krijg ik toevallig zelf ook de mail.

één maand geleden

Nou hier ook de uitslag (iets langer dan verwacht geduurd)! Gelukkig alles goed😊

één maand geleden

De uitslag is binnen. Alles is goed🥰

één maand geleden

Binnen 5 werkdagen de uitslag en die was helemaal goed 🥰 zo opgelucht

één maand geleden

Weet iemand hier eigenlijk waarom de nipt test tot x aantal weken doorgevoerd kan worden en daarna niet meer? Waarom zou het bijv. In week 30 niet meer kunnen?

één maand geleden

Reactie op cynthiaaaa

Weet iemand hier eigenlijk waarom de nipt test tot x aantal weken doorgevoe ...
In principe kan de nipt ook later in de zwangerschap gewoon gedaan worden. Ze willen het vroeg doen om mensen de kans te geven om vervolgonderzoek te laten doen en een beslissing te nemen over het wel of niet voortzetten van de zwangerschap. Als je het ongeacht de uitkomst niet wil afbreken maar je wel wil voorbereiden als er iets is met je kindje kan je de nipt ook na de 20 weken echo laten doen 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op cynthiaaaa

Weet iemand hier eigenlijk waarom de nipt test tot x aantal weken doorgevoe ...
Zoals eeneneen al schreef. In mijn folder staat ook dat wanneer er niet genoeg dna aanwezig was de nipt rond de 16 weken opnieuw gedaan kan worden. Je wil de resultaten natuurlijk liever vroeg dan laat.

één maand geleden

Bij mij is de nipt nu twee keer mislukt… te weinig DNA of fout in het lab. Dat is helaas niet met zekerheid te zeggen 😥 nu toch maar een derde keer geprikt en meteen een afspraak in het AMC.. we moeten gaan beslissen of we een vruchtwaterpunctie willen doen. Er is nu namelijk 4% kans dat we wel iets aan de hand is met ons kindje. Geeft in ieder geval heel veel stress. Want een punctie doe ik natuurlijk liever ook niet met het risico op een miskraam.

één maand geleden

Reactie op Dorien2025

Bij mij is de nipt nu twee keer mislukt… te weinig DNA of fout in het lab. ...
Ooh wat rot dat het twee keer is mislukt 😞 komt dat vaker voor dat er meerdere malen te weinig DNA is? Is de kans op een afwijking met de nipt 4%? Ik dacht veel minder?

één maand geleden

Reactie op lentebaby12

Ooh wat rot dat het twee keer is mislukt 😞 komt dat vaker voor dat er meer ...
De kans is normaal gesproken veel kleiner, maar als de nipt 2x mislukt.. dan is de kans ineens 4%

één maand geleden

Reactie op Dorien2025

De kans is normaal gesproken veel kleiner, maar als de nipt 2x mislukt.. da ...
Ooh wat stom 😞 waarom is die kans hoger dan?

één maand geleden

Reactie op lentebaby12

Ooh wat stom 😞 waarom is die kans hoger dan?
Als er weinig DNA gevonden wordt, dan zegt dat soms iets over het kindje en dat er dus iets niet goed is.

één maand geleden

Reactie op Dorien2025

Als er weinig DNA gevonden wordt, dan zegt dat soms iets over het kindje en ...
Wat vervelend zeg, ik ken wel iemand waarbij de nipt 3x is mislukt en uiteindelijk op hoop van zegen het kindje heeft gehouden en geen vlokkentest heeft laten doen. Kindje is kerngezond. Ik hoop in ieder geval dat de 3e keer wel lukt bij je 🍀❤️

één maand geleden

Reactie op Dorien2025

Als er weinig DNA gevonden wordt, dan zegt dat soms iets over het kindje en ...
Ai shit 😕 dat is een lastige keuze. Ik hoop dat de derde keer prikken wel goed is. 🍀4% is nog steeds een kleine kans, maar snap dat het voor jullie misschien wel als een te grote kans voelt. Heb je de afspraak in het AMC al wel gehad?

één maand geleden

Reactie op Dorien2025

De kans is normaal gesproken veel kleiner, maar als de nipt 2x mislukt.. da ...
Oh echt? Ik lees overal dat het kan komen door overgewicht bij de mama of de test te vroeg afnemen. Hoe kan een gebrek aan dna in mama's bloed een probleem bij het kindje aanduiden? Je zou dan eerder de placenta verdenken? Hebben ze niet meer uitleg gegeven? Hopelijk lukt het de volgende keer wel!

25 dagen geleden

19-8 opnieuw geprikt omdat de eerste zoek was geraakt. Vandaag (27-8) de uitslag. Alles goed gelukkig. Het UMC Groningen, en ook nij smelinghe Drachten sturen de buizen naar Amsterdam. Gelukkig heb ik nu een uitslag, echt een opluchting ik heb nu echt het gevoel dat ik een kindje mag ontvangen. Door de hormonen zelfs een traantje wegpinken

16 dagen geleden

Wo 7 aug geprikt. Na 2 wkn bleek deze zoek te zijn... Uiteindelijk weer op Di 20 geprikt en de maandag erop 26e gelijk de uitslag. Het ging naar Maastricht. Gelukkig alles goed! Ik verwacht dat iedereen nu ongeveer wel de nipt heeft gehad die het gewild heeft.